X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קנה 27.7 דונם ברחוב המסגר פינת יצחק שדה יבנה 100 אלף מ"ר משרדים הבעיה המרכזית, המעמידה את העסקה בספק: פינוי עשרות פולשים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המולטי-מליונר יונס נזריאן מלוס אנג'לס קנה מחברת ת.ע.מ. מגרש בן 27.7 דונם ברחוב המסגר פינת יצחק שדה בת"א. הוא ישלם 69.2 מיליון דולר. המתחם מיועד לבניית 100 אלף מ"ר משרדים, כך שהעסקה נעשתה לפי 700 דולר למ"ר מבונה - מחיר נמוך יחסית לגבי תל אביב.
המחיר הנמוך נובע מכך שהעסקה בעייתית, וקיים סימן שאלה אם בסופו של דבר תצא לפועל: לת.ע.מ. יש 142 בעלים, ובנוסף פלשו עשרות אנשים לחלק מהקרקע. יש להניח שבעלי ת.ע.מ. יאשרו את העסקה, מאחר שכל אחד מהם יקבל כסף מזומן. הבעיה העיקרית היא פינוי עשרות הפולשים: על-פי החוק והחוזה, לא מגיע להם דבר, והניסיון בישראל מלמד, שהם לא יפנו את הקרקע מרצונם, אלא ידרשו פיצוי; הליך הפינוי עלול להיות ממושך ויקר, וספק אם בסופו של דבר ייצא לפועל.
נזריאן הביא בחשבון בעיה זו, ולכן הסכים מראש לשלם מחיר נמוך יחסית בעד הקרקע. המחיר הנמוך יאפשר לו, אולי, לשלם במזומן לפולשים, כדי שיפנו את השטח. עם זאת, ברור שמדובר בהליך ממושך, ואין לדעת מה יהיה מצבו של שוק המשרדים בתום התהליך.
על-פי תב"ע מאושרת, מותר לבנות על המגרש מגדל משרדים בן 26 קומות, בשטח כולל של 100 אלף מ"ר, כלומר בנייה לפי 360%. בנוסף, יבנו היזמים חניון תת-קרקע בשטח של 100 אלף מ"ר נוספים, המיועד לכ-3,000 כלי רכב, שיהיה אחד הגדולים בארץ.
חברת באוהאוס, בשליטת עמוס וינברגר ויעקב קוטלר, תיווכה בעסקה, ויתכן שתהיה גם שותף באחוז מסוים בפרויקט. באוהאוס פעילה זה כמה שנים במרכז תל אביב, ומתמחה ברכישת בתים חדשים, שיפוצם והוספת דירות על הגג.
המתחם שרכש נזריאן מהוה 33% ממתחם הידוע בשם "חסן עראפה", שיש עליו מאות בעלים קטנים ופולשים. העיריה אישרה כבר לפני שנים תוכניות בינוי על המתחם, אך יזמים שבדקו אפשרות לרכשו "הרימו ידים" מול הקשיים, כפי שתוארו לעיל.
דיסקונט, פי גלילות, משרדים בחיפה, מילגות
יונס נזריאן ואחיו יצחק הם מבעלי חברת הטלפון הסלולרי קוואלקום, וזה מקור הונם העיקרי, הנאמד במילארדי דולרים. הם ילידי אירן, יצאו ממנה לאחר נפילת השאה, ועשו את עיקר הונם בארה"ב. בשנים האחרונות נכנסו, או תיכננו להיכנס, לכמה עסקות בישראל, על-פי הפירוט הבא:
• דיסקונט: לפני 4 שנים הציעו לקנות מהממשלה את השליטה בבנק דיסקונט, אך העסקה לא יצאה לפועל.
• פי גלילות: לפני שנתיים ניגשו האחים נזריאן, עם באוהאוז כמתווכת, למכרז שהוציאו אזורים ושותפיה למכירת מתחם פי גלילות. הם הציעו 44 מיליון דולר, אך הפסידו במכרז לחברת קנדה-ישראל.
• קריית הממשלה בחיפה: לפני כשנה זכו האחים נזריאן במכרז של מינהל הדיור הממשלתי, ורכשו את קריית הממשלה בחיפה, בת 27,500 מ"ר. הם שילמו 50 מיליון דולר, וגברו במכרז על חברת הביטוח מגדל ועל חברה נוספת. הבניין מושכר למשרדי ממשלה בחוזים לטווח ארוך, ומניב לנזריאן תשואה של 7.8%.
• קידוחי נפט: נזריאן הם בעלי מניות בחברת גינקו, שהחלה באחרונה בקידוחי נפט באזור ים המלח.
• תרומות: האחים נזריאן ידועים בשנים האחרונות גם כתורמים גדולים לישראל. התרומה הידועה האחרונה שלהם היא 119 מילגות בנות 1,000 דולר כל אחת לסטודנטים באוניברסיטת חיפה, נגד 119 חיילים שנפלו במלחמת לבנון השנייה. כן תרמו 2 מיליון דולר לבניין של האקדמיה למוזיקה בירושלים.
הלקח של משפחת חבס
יונס נזריאן יכול ללמוד את פרשת משפחת חבס, וזה אולי יביא אותו להרהור שני לגבי כדאיות העסקה ברחוב המסגר: משפחת חבס ניהלה במשך שנים מו"מ לפינוי 3 משפחות של פולשים ממתחם פארק צמרת בצפון תל אביב. הפינוי - 3 משפחות בלבד! - עלה לה 5 מליוני דולרים ודחה בשנים את תחילת הבנייה. נזריאן מוזמן להעריך ולשקול, כמה זמן וכסף יעלו לו לפנות מספר פולשים הגדול פי 10 לערך מזה של חבס.
אפריקה בחנה ולא קנתה
ל-Nfc נודע, כי קבוצת אפריקה-ישראל בחנה אפשרות לקנות את המתחם – אחת מתוך בדיקות רבות שהיא עורכת לגבי נדל"ן – ואף הציעה, ככל הנראה, 70 עד 75 מיליון דולר. לבסוף החליטה שלא לקנות את המגרש. הסיבה העיקרית: עשרות הפולשים היושבים על השטח ומקשים על פינויו. נראה, כי סיבה נוספת להפסקת הבדיקות והמו"מ היא, שכרגע ניתן לבנות רק חלק מהמגדלים על מתחם חסן עראפה, וסיכויי הבניה של המתחם כולו בעתיד אינם ברורים.
דוברת אפריקה-ישראל אישרה כי החברה אכן בחנה אפשרות לרכישת המגרש, אך לא נכנסה לפרטי המו"מ.

תאריך:  13/03/2008   |   עודכן:  13/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נזריאן רכש מגרש ב-69.2 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הבנק הודיע על הפסד נוסף של 350 מיליון דולר    ההנהלה בוחנת את השלכות ההפסדים לדוחות הכספיים לשנת 2007
מחלקה ראשונה
אנשי משטרה בקנזס הגיעו לחפש אחר סמים אך גילו לתדהמתם גופה של אישה חנוטה בארגז עצום עם קרח יבש    בן זוגה של האישה טען כי הכל נעשה מסיבות דתיות
שרון קביליו
מועצת המנהלים של מקורות אישרה את מינויו של אבי גפן כממלא-מקום המנכ"ל עד לסיום תהליכי איתור מנכ"ל קבוע
אלעזר לוין
לצדו יבנו עוד שני מגדלים בני 38 קומות    יבנו 324 דירות ו-50 אלף מ"ר מסחרי
ONE
עוזר מאמן הפועל ת"א טוען שדבריו של מאמן ב"ש נגדו לא היו ראויים לחשיפה    ארבייטמן לחש לאבוקסיס לאחר השער בניצחון 0:1 על ב"ש: "הגול בשבילך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il