חברת התעופה הבריטית BMI (בריטיש מידלנד אינטרנשיונל) התחילה (יום ה', 13.3.08) לבצע טיסות לישראל וממנה - לאחר שהתפוגג איומו של משרד התחבורה למנוע את הפעילות החדשה אם לא ימולאו תנאים בהסכם התעופה המעודכן שנחתם בין המדינות, הקובע כי בריטניה תפעל למציאת מקומות ומועדי נחיתה (Slots) בשדה המרכזי שלה, הית'רו בלונדון, לחברת תעופה ישראלית שנייה בנוסף לאל-על.
נציגות BMI בישראל אכן הביעה ביטחון כי יימצא פיתרון לסוגיה הבעייתית עד להיום, מועד תחילת הטיסות. דרישת משרד התחבורה היתה, כי אם שתי חברות בריטיות, כלומר BMI המצטרפת לבריטיש איירווייס, ינחתו בשדה התעופה הראשי של ישראל, בן-גוריון, יש לסכם את נחיתות שתי חברות ישראליות בהית'רו. הדרישה היא כי הסלוטים יוסדרו כבר עתה, למרות שטרם הוחלט לגבי זהותה של החברה הנוספת לאל-על - ארקיע או ישראייר.
כניסת מוביל ישראלי שני סדיר לקו לבריטניה הוסדרה בהסכם התעופה המעודכן בין המדינות. הית'רו הוא מהשדות העמוסים ביותר באירופה. לפני מספר חודשים חתמו ישראל ובריטניה על הסכם תעופה שבו התחייבה ממשלת בריטניה, לדברי משרד התחבורה הישראלי, לפתוח את הית'רו ליותר תדירויות ישראליות. ההסכם איפשר לכל אחת מהמדינות למנות שתי חברות תעופה בין המדינות. כך נפתחה הדרך בפני BMI. מטוס BMI המריא בשעות הצהריים מבריטניה, והטיסה עמוסת הנוסעים צפויה לנחות בארץ בסמוך לשעה שש. החברה תפעיל בקו לישראל מטוסי איירבס-320 חדישים, שיעמדו בתחרות מול החברות המרכזיות בקו. היא תפעיל 7 טיסות בשבוע במתכונת של טיסה יומית, שבה 120 נוסעים בכל כיוון.
BMI מיוצגת בארץ ע"י חברת אופן סקיי, המשמשת כנציגת המכירות הכללית שלה (GSA - General Sales Agent). המנכ"ל, אפריס פורטיס, המייצג עשרות חברות תעופה זרות בשוק המקומי, מסר ל-Nfc כי המכירות לטיסות החברה מבוצעות ברמה טובה מאוד, עוד לפני שהקו נפתח. "אנחנו מוכרים טיסות לבריטניה, אך מתמקדים גם במכירת טיסות המשך לישראלים מעבר לבריטניה עצמה. החברה טסה ליעדים ברחבי הממלכה ובאירלנד - וחברותה בברית התעופה סטאר מאפשרת לה להציע טיסות למאות יעדים, עם שותפותיה. נתמקד בנוסעים עסקיים, להם אנו מציעים מחלקת עסקים בתצורה של מחלקה בטיסות ארוכות טווח, ושעות נחיתה נוחות ליום עסקים בבריטניה - 10:45 בבוקר".