X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשעת לילה ניסו שני בחורים בעלי חזות ערבית להיכנס לישיבת "פורת יוסף" אחד הבחורים: "כשסירבנו בכל תוקף לפתוח להם את הדלת הראשית, הם חיפשו דרך אחרת להיכנס"
▪  ▪  ▪
"כשהבינו שהמשטרה בדרך הם ברחו מהמקום". ישיבת פורת יוסף [צילום: יום ליום]

פיגוע גדול, דומה לזה שאירע במרכז הרב, נמנע לפני מספר שבועות בישיבת "פורת יוסף" בעיר העתיקה בירושלים, בראשותו של הגאון הגדול רבי שלום הכהן שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה. כך עולה מעדויות של הבחורים שהגיעו לידי "יום ליום".
אחד הבחורים מ' שלומד בישיבה מספר: "היה זה בשעות הערב לאחר סדר מוסר ותפילת ערבית. הישיבה אצלנו ממוקמת בעיר העתיקה סמוכה מאד לרחבת הכותל המערבי, וטבעי מאליו שהרבה מאד ערבים מסתובבים באזור זה.
"בפתח המרכזי של הישיבה אין מאבטח, אלא הדלת המרכזית נעולה עם בריח, וישנה אפשרות לפתוח את הדלת רק באמצעות הקשת קוד מסוים שאותו יודעים הר"מים, הבחורים וצוות העובדים בלבד, כך שלא כל מי שירצה להיכנס לשיבה יוכל להיכנס באין מפריע. בפתח החנייה מוצב שומר שבודק את הרכבים הנכנסים לשער החניון, וכל מי שמעוניין להיכנס לפתח הישיבה, עליו להקיש או לצלצל בכדי שיפתחו לו את הדלת המרכזית.
"היינו מספר בחורים מצומצם מבפנים ליד פתח הישיבה, ואז אנו רואים מבעד לחלון שני בחורים בעלי חזות ערבית שמבקשים להיכנס אל הישיבה. בליבנו העלנו חשש כבד באשר לזהותם, ושאלנו אותם מה הם רוצים בדיוק, ומה יש להם לחפש בשעה כזאת בישיבה. הם השיבו שהם רוצים את מנהל הישיבה בכדי לדבר איתו על אספקת מזון ובכך שהם מעוניינים לעבוד בישיבה.
"משהו ממש לא הסתדר לנו. אנו יודעים שאספקת המזון נעשית בצורה סדירה, וגם אם ישנם איזה בעיות או קבלת עובדים חדשים, ישנם אנשים שאחראים וממונים על כך והם נמצאים בשעות הבוקר בישיבה. סירבנו בתוקף לפתוח את הדלת. וראינו שהם מסתכלים היטב על הבניין, וככל הנראה הם חיפשו דרך אחרת להיכנס.
"לאחר דקות ארוכות שהשבנו שאנו מסרבים בתוקף לפתוח את הדלת, הם שיערו שאנו התקשרנו ליידע את המשטרה, והם נעלמו מהאזור. אנו לא יודעים בוודאות אם באותו רגע ממש הם באו כבר בכדי לבצע את זממם, אבל דבר אחד ברור, שלכל הפחות הם באו לתצפת על בניין הישיבה ולבדוק היטב את הכניסות והמקומות שבהם נמצאים הבחורים", סיפר ל"יום ליום" הבחור.
האמת היא שלא כל התלמידים יודעים לספר על המקרה, אך חיש מהרה השמועה התפשטה בקרב הישיבות כולם, ובפרט לאחר הפיגוע הנוראי במרכז הרב, הבינו כי הישיבות הם מקום נוח מאד לפגוע בכמה שיותר יהודים.
סגן ראש העיר ירושלים, ר' שלומי אטיאס, ששימש במשך שנים רבות מנהל הישיבה, ונמצא בקשר מתמיד גם היום עם ראשיה ומנהליה, אומר ל"יום ליום", כי בישיבה מודעים לכך שבמקום מסתובבים לא מעט ערבים, על אף שבאזור ישנה אבטחה חסרת תקדים של המשטרה משום שהוא סמוך מאד לכותל המערבי, ובכל זאת הם נוקטים בסדרי אבטחה קפדניים בלי שום קשר להערכות המשטרה או התרעות מיוחדות.
ובתוך כך בעקבות הפיגוע הרצחני בישיבת "מרכז הרב", פנו ח"כ הרב אמסלם וקבוצת חברי כנסת משס ומסיעות אחרות, במכתב לראש הממשלה בדרישה להציב מיד שמירה בישיבות על-מנת למנוע הישנות פיגועים כאלה.
הם מוחים נמרצות וקובלים על כך שישנה "אפליה בלתי סבירה בין דם לדם", בין הישיבות, שם המדינה לא ממנת שמירה והכל צריך לבוא מחשבון כיסם הפרטי של מוסדות תורה שגם כך נמצאים בקשיים, עקב הקצאת תקציביים מזעריים מהמדינה שלא באה באופן שוטף וקבוע, לבין שאר מוסדות החינוך בארץ, החל מגני הילדים וכלה באוניברסיטאות, בהן המדינה מממנת שמירה מזה שנים רבות. לאור זאת הח"כים תובעים להציב בהקדם שמירה אף בישיבות.
האירוע ב"מרכז הרב" מצטרף לאירועים במכינה בעצמונה, בישיבת עתניאל ועוד, אירועים בהם מחבלים נכנסו באופן חופשי לישיבות, ביודעם כי בהם לא מוצבת שמירה, וביודעם כי שם יוכלו למצוא ציבור גדול בלתי מוגן, ומצאו בהם טרף קל.
הרב אמסלם שיזם את המכתב, אמר, כי זוהי שערורייה ממדרגה ראשונה והמדינה מפלה ומפקירה את ביטחונם של הישיבות הקדושות. "האם מישהו יעלה על דעת שבכל גן ילדים או בתי ספר קטנים, שמספרם לא עולה על עשרות המדינה ממנת אבטחה צמודה, ואילו ישיבות ששם לומדים מאות בחורים בכל ישיבה אין הממשלה לא ממנת אבטחה כלל וכלל". הוא הוסיף כי "תורה מגנה ומצילה, אך את ההשתדלות שלנו אנו חייבים לעשות".

פורסם במקור בשבועון יום ליום
תאריך:  15/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיגוע גדול נמנע באם הישיבות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבא להורגך - השכם להורגו ל"ת
בס''ד  |  16/03/08 00:30
2
תודה לאל שלא ארע רע ל"ת
ש.ר  |  16/03/08 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך מתריע משרד הבריאות    בעקבות הירידה בכוח אדם במספר מקצועות בריאות, ביניהם: טכנאי שיניים, פסיכולוגים ורנטגנאים, ממליץ המשרד להסדיר בחקיקה של מקצועות הבריאות הנוספים
עידן יוסף
במהלך סיור בני ישיבת ברסלב לקברי צדיקים בפקיעין הופשט בחור והוכה נמרצות בידי דרוזים    אחד המותקפים סיפר ל-Nfc מדוע ברחו ועל רצף התנכלויות
דניאל שמיל
אלפא רומיאו חושפת: גרסה בעלת תיבת הילוכים ידנית צפויה להגיע לישראל עד סוף 2008
עידן יוסף
טיל הגראד שנחת ליד קבר הבאבא סלי העמיד במבחן את כולת קבר הצדיק להגן על בני עירו    הרב אמנון יצחק לתושבי נתיבות: תלוי גם בכם [הילולת הבאבא סאלי בנתיבות. צילום: פלאש 90]
עידן יוסף
רבני הסנהדרין החליטו להקים ועדת חקירה עצמאית מחשש שהמשטרה תטייח את הממצאים ומתוך הערכה כי מדובר בכשל מערכתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il