X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הדולר ימשיך להיות כוח מרכזי", אמר הנגיד פישר, "ואני לא מכיר כוונה להורדה של 1% בריבית" "בנקאי מרכזי אף פעם לא אומר 'אף פעם'"
▪  ▪  ▪
הרכישה הייתה כדי לשנות הדינמיקה - ולא כדי לייצב את שער הדולר"
[צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, אמר (יום א', 16.3.08) במסיבת עיתונאים מיוחדת, כי רכישת הדולרים בימי חמישי ושישי האחרונים על-ידי הבנק נבעה מ"התנהגות עדר", אצל גורמי השוק, ולדבריו "עצרנו אותה". הוא אמר כי המהלך שנראה לאחרונה בשנת 1997 היה בהתאם למדיניות הבנק להגן באמצעות המדיניות המוניטרית על יציבות המחירים ויעד הממשלה לאינפלציה של 1%-3% לאורך זמן. לדבריו, המהלך היה כדי לשנות את הדינמיקה בשוק - ולא כדי לייצב את שער החליפין.
"גם תמיכה בצמיחה הכלכלית והתעסוקה במשק היא משימה שלנו", אמר הנגיד, "ונמשיך להשתמש בכלים לתמוך בזה - כל עוד זה לא בניגוד למדיניות שמירת המחירים. אנחנו נמצאים כבר 9 חודשים בתקופה מאוד קשה במשק העולמי בגלל המשבר בארה"ב. הדולר ירד מול כמעט לא המטבעות. המשק העולמי עובר אי יציבות ואי ודאות, וזה משפיע גם כאן. הצלחנו במשך עשור לנהל מדיניות שער חליפין בלי התערבות בשוק המט"ח, באופן עקבי עם יציבות שער השקל מול הדולר ורוב המטבעות. ייתכן כי היא נבעה מכך שלא התערבנו, והיינו הכי יציבים בעולם מול הדולר. אבל לאחרונה הערך התחיל להיות תנודתי, ובדצמבר היה נכון להגיד שהשקל לא חוזק - אלא הייתה חולשה של הדולר. כי מול מטבעות אחרים השקל לא השתנה. המשק שלנו נמצא במצב חזק לעומת ארה"ב, כמובן ביחס לגודל".
אולם בחודשיים האחרונים השקל התחזק מול הדולר והסל. המשק הישראלי, בהשווה למשקים אחרים דומים, נמצא במצב מאוד טוב וטבעי לצפות לחיזוק המטבע - אולם ב-3 הימים האחרונים היה ייסוף מאוד מהיר, כולל מול המטבעות החזקים ביותר, כולל אפילו ין. השוק לא מעוגן טוב, מלשון עוגן. לכן התערבנו - כדי להחזיר איזה איזון".
פישר ניסה להבהיר כי רכישת הדולרים הייתה גם כדי להוסיף לרזרבות המט"ח, ולא רק כדי לייצב את שער המטבע האמריקני. "קנינו רזרבות, והצלחנו בפעולה. מגמת הירידה נבלמה". פישר טעה בנאומו פעמיים ואמר כי ההצלחה התבטאה בכך "שהשקל התחזק", בהתכוונו לומר כי הדולר התחזק. "הצלחנו, וזה מה שרצינו מול ערך השקל. אבל ידוע כי אנחנו בשוק דינאמי והדולר המשיך להיחלש מול המטבעות בעולם, כולל מול האירו - לרמות שלא חשבו בעולם שהוא יגיע אליהן. אנחנו ערים לכך שאי אפשר לעמוד לטווח ארוך במדיניות כזאת - אלא אם נקנה דולרים כל יום. לא נגיע לזה, ואנחנו לא מתכוונים להתערב כמו סין".
פישר אמר כי הבנק יסמוך על פעילות שוק, ולגבי קבילות הייצואנים על הירידה ברוחיות אמר כי כל יצואן צריך להתכונן שהתחרות מחול רק תתחזק. "הדולר ימשיך להיות כוח מרכזי", סיכם הנגיד, ואמר כי הוא לא מכיר כוונה להורדה של 1% בריבית. "אני בוחר מילים בזהירות", אמר פישר, "ואף שאמרתי כי לא נכון להוריד ריבית כשלא היו סימנים ליציאת אינפלציה מחוץ ליעד, המצב השתנה ואכן הורדתי אותה. בנקאי מרכזי אף פעם לא אומר 'אף פעם'".

תאריך:  16/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: אין תקרה או רצפה לשער הדולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תפסה כ-450 מטבעות עתיקים שנמכרו בשוק תל אביבי    ערכם של המטבעות שנתפסו נע בין 100 שקלים ל-100 דולרים למטבע
ONE
מאמן מכבי חיפה לא אהב את דברי השחקנים ב-ONE ("בשביל מה בכלל אנחנו באים להתאמן?") וביקש מהם למנות סיבות עבורן עליהם להמשיך להתאמץ
דרור מרום
הפיטרת וגם סייעת? הנהלת מפעל פולגת טקסטיל, שפיטרה 300 עובדים בקרית-גת, תקיים השבוע מפגשים שיכללו עזרה בניסוח קורות חיים ובדיקת זכויות סוציאליות ופנסיוניות    תערוך יריד תעסוקה שבו ייקחו חלק כ-25 חברות המעוניינות לקלוט את עובדי המפעל
גלית יצחק
כך מזהיר משרד הבריאות ואומר כי לאחר 9 חודשים של עבודה אינטנסיבית, ההתפרצות הארצית של החיידק הואטה, אך טרם מוגרה, ועלולה להתלקח שוב בעוצמה מוגברת
ONE
כשנותרו עוד שמונה מחזורים לסיום, צמרת הליגה האנגלית עדיין צמודה ומותחת. פרגוסון: "צריך להיות סיום פנטסטי"    ונגר: "אי אפשר לאבד נקודות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il