X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר המשפטים דניאל פרידמן מפרסם תזכיר הצעת חוק שתמנע מהמשטרה לאפס תקופת התיישנות על-ידי פעולות חקירה בתיק בהצעה: הכפלת תקופות התיישנות
▪  ▪  ▪
דרוש מכסה. השר פרידמן [צילום: פלאש 90]

שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן הגיש (יום ד', 19.3.08) תזכיר הצעת חוק, שעניינה למנוע התמשכות חקירות במשטרה ללא קץ.ההצעה כוללת "תרופה" למגבלה על משך החקירות: הארכה משמעותית בתקופות התיישנות.
מדובר בהצעה המתייחסת לסעיף 9 ג' לסדר הדין הפלילי, אשר מאפשר כיום לחוקרי המשטרה ל"לאפס" את תקופת ההתיישנות על-ידי ביצוע פעולות חקירה בתיק. על-פי החוק כיום, תקופת ההתיישנות נמנית מיום ביצוע הפעולה האחרונה בתיק. לדברי פרידמן, הדבר מאפשר "לעקוף" את מגבלת ההתיישנות ולהפוך כל עבירה של עוון או פשע לעבירה שלמעשה "בלתי מתיישנת".
הצעת החוק מדברת על מהלך דו-שלבי: הכפלת תקופות התיישנות, ולאחר מכן הנחת "מכסה" על תקופות החקירה. על-פי התיקון המוצע, בעבירת פשע שדינה מאסר עולם תוארך ההתיישנות מ-20 שנה ל-30 שנה. בעבירות פשע שדינן 10 שנות מאסר תוארך תקופת ההתיישנות ל-15 שנים. כמו-כן תוארך תקופת ההתיישנות על-פי בקשת המשטרה, בעבירות שהחקירות בהן ממושכות, מעורבים בהן חשודים רבים, נתפס חומר רב וכו'.
מלשכת השר נמסר ל-Nfc, כי בגיבוש הצעת החוק זכה השר לשיתוף פעולה של כל המערכות, כולל השר לביטחון פנים היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, וכי תקופות ההתיישנות הותאמו לנתונים הסטטיסטיים בהתאם לצרכי המשטרה.
על-פי ההצעה, תינתן בידי היועץ המשפטי לממשלה סמכות להאריך את תקופת ההתיישנות, וזאת במקרים חריגים. כמו-כן מוצע כי במקרים שבהם התמשכות החקירה אינה תלויה בגורמי האכיפה בארץ, למשל: חיקור דין בחו"ל, המצאות הנחקר בחו"ל וכו', תקופה זו לא תימנה במסגרת תקופת ההתיישנות.
בהצעה כותב שר המשפטים כי "השיקולים הסוציו-משפטיים העומדים מאחורי הענקת מעמד של סייג למימוש אחריות פלילית, להתיישנות, נעוצים בהשלכת חלוף הזמן, הממושך בוודאי, מאז ביצוע העבירה, על השיקולים למימוש האחריות הפלילית לה. נעברה עבירה ובמשך פרק זמן מסויים הקרוי תקופת התיישנות של העבירה עדיין לא נקבעה האחריות הפלילית, על מהותה והיקפה, שעל העבריין לשאת בה עקב עבירתו, אין עוד טעם חברתי ומשפטי להטילה עליו.
הזעזוע שנגרם על-ידי ביצוע העבירה וההד האנטי-חברתי שהיא היכתה בזמנו דעכו ושככו. תהליך זה מביא עמו שכחה. חלוף הזמן בלא שהעושה חזר לסורו - וזה צריך להיות כמובן תנאי להתיישנות - אף ללא טיפול עונשי, מהווה סימן שמימוש האחריות הפלילית התייתר והאחריות עצמה טעונה מחילה. מערכת יחסים תקינים שהתרקמה בין העושה וסביבתו עשויה לחייב יציבות חברתית".
עוד מוסיף פרידמן, כי "משך הזמן שחלף פוגע ביכולתו של נאשם להתגונן כראוי ולאסוף ראיות ולהביא עדים מטעמו. כמו-כן קביעת מועד התיישנות מדרבנת את רשויות האכיפה לפעול תוך פרק זמן סביר להשלמת חקירת העבירה ונותנת ודאות מסויימת לחשוד כי בחלוף הזמן שנקבע - החשש מפני ההליך הפלילי הצפוי לו - יוסר".

ח"כ פינס: הממשלה מביעה אי אמון במשטרה

ח"כ פינס אומר כי "צריך לאפשר למשטרה לחקור באופן יעיל, אפילו אם זה גורם לאי נעימות מסוימת אצל חשודים". הממשלה לדבריו, "חושבת בוקר, צהריים וערב כיצד ניתן להצר ולהגביל את משטרת ישראל. היוזמה הזאת מצטרפת לשורת צעדים של הממשלה שמשדרים חוסר אמון במערכת אכיפת החוק כולה, וגורמים להחלשתה".

תאריך:  19/03/2008   |   עודכן:  19/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמת פרידמן: להגביל תקופת החקירות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מרוב פחד פרידמן משאיר מרחב
דרוש שינוי  |  19/03/08 15:03
2
הגזמת הפעם פרידמן.איך אתה
ש.הכנעני  |  19/03/08 16:15
3
מה עוד תספיק הממשלה הרעה הזו ל
עץ הדעת  |  19/03/08 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הנהגת המתנחלים עדיין לא מצאה לאן נעלמו שני המאחזים שממשלת ישראל טוענת כי הורידה בשבוע שעבר    ולרשטיין: "אולמרט כנראה התכוון לקראוון הרוס"
אלעזר לוין
יו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל רומז שעל הבנק להמשיך ולקנות דולרים    מזהיר, ששער החליפין הנמוך "והאבסורדי" יפגע בצמיחה    "הריבית היא עניין שולי, ולא בטוח שצריך להורידה"
מחלקה ראשונה
אילון סמנכ''ל שיווק וסחר ב''מחלבות גד'' מונה לחבר ההנהלה הציבורית של מכון הייצוא
רועי שטיינברג
הרבה רוטב עגבניות נשפך מאז שאימא של רועי שטיינברג הנדסה לו ספגטי סמרטוטי עם שניצל    השבוע, אחרי חודשיים בחו"ל, הוא הסניף ניחוחות של בית בספגטים ראשל"צ, הפעם בגרסת אל-דנטה
דרור מרום
לוויין התקשורת הגיע לאתר השיגור בקזחסטן    הוא ישוגר באפריל וירחיב את מגוון השירותים באמצעות תוספת יכולות שלא היו קיימות בלוויינים הקודמים בסדרה - כגון אלומות ניידות ועבודה בתחומי תדרים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il