X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אפקט ברננקי התפוגג וול סטריט ננעלה בירידות חדות; דאו ג'ונס ירד ב-2.4%; מלנוקס טיפסה ב-4.5%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בורסת וול סטריט תיקנה את העליות החדות שנרשמו אמש בעקבות הורדת הריבית של הבנק הפדרלי, וסיימה בירידות משמעותיות. מדד נאסד"ק ירד ב-2.6%, דאו ג’ונס ירד ב-2.4% ומדד S&P 500 איבד 2.4%.
בשוק הסולידי נרשמו עליות במחיריהן של איגרות החוב הממשלתיות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדה ב-0.089% לרמה של 3.362% לשנה.
נתוני מקרו לא פורסמו, אך המסחר הושפע משני אירועים שהובילו לפתיחה חיובית של המדדים המובילים.
בנק ההשקעות מורגן סטנלי (1.38%, 43.45) פירסם אתמול דוחות חיוביים לרבעון הראשון של 2008. הבנק רשם רווח 1.5 מיליארד דולר אחרי חלוקת דיווידנד למניות בכורה. הנתון מהווה ירידה של כ-1.1 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל, אך התוצאות בפועל היו טובות מתחזיות האנליסטים. בכך ממשיך הבנק מגמה שהחלה אצל מתחריו ליהמן ברדרס (-9.16%, 42.23) וגולדמן סאקס (-5.18%, 166.49), שפירסמו גם הם דו"חות טובים יותר מתחזיות האנליסטים.
שחקנית חדשה וחשובה הצטרפה לוול סטריט: ויזה (סימול: V), חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, שביצעה את ההנפקה השנייה בגודלה בעולם. כך היא שברה את שיא גיוס הכספים מהנפקה לחברה אמריקאית בבורסות ניו יורק לאחר שגייסה 17.9 מיליארד דולר. יום המסחר הראשון של החברה התנהל באופן משביע רצון: המניה זינקה ב-35%.
פרשת קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס (-11.0%, 5.26) נמשכת: המפקח של העיר ניו יורק, אשר מסייע לרגולציה על קרנות הפנסיה בעיר, חוקר בימים אלה האם כישלונו של בנק ההשקעות בר סטרנס נובע מחישובים לקויים או הונאה. אם מדובר בהטעיית המשקיעים, יביא הדבר לתביעה במטרה להשיג פיצויים.
חברות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי (סימול: FNM) ופרדי מאק (סימול: FRE) זכו בסיוע מצד רגולטור שוק הדיור בארה"ב, לדברי מקורבים להסכם. הרגולטור הודיע על הגדלת הנזילות בשוק המשכנתאות ב-200 מיליארד דולר.
הרגולטור - OFHEO - קיים מסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל פאני מיי, דניאל מאד, ועם מנכ"ל פרדי מאק, ריצ'רד סיירון. במסגרת התוכנית המוסכמת בין הצדדים, לשתי החברות יותר להשתמש בחלק מעתודות ההון שלהן על מנת לספוג הפסדים בשוק המשכנתאות, על בסיס הבטחה לגיוס הון בעתיד הקרוב, ככל הנראה באמצעות הנפקת מניות.
חברת התוכנה ריטליקס (0.0%, 13.67) פירסמה את דו"חותיה לרבעון האחרון של 2007. החברה רשמה הכנסות בגובה 55.2 מיליון דולר - ירידה של כ-1.5 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל. למרות ההכנסות, רשמה החברה הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון.
מניית טבע (-1.03%, 46.1) נסחרה על רקע העלאת הדירוג אמש מצד סוכנות הדירוג האמריקאית סטנדרד אנד פור'ס (S&P) של איגרות החוב של החברה ל-(+BBB), מ-(BBB). התחזית לגבי איכות האשראי נותרה על כנה.
מניית אודיוקודס (-1.4%, 3.52) נסחרה על רקע ההשתלטות של המיליארדר ג'ורג' סורוס על החוב של החברה. אודיוקודס חייבת כעת לסורוס 93.4 מיליון דולר.
בין המניות הישראליות שנהנו ממגמה חיובית: אורכית (6.8%, 7.07) , אשר רשמה זינוק משמעותי עם תחילת המסחר. גם מניות מלנוקס (4.43%, 11.61) וסרגון (-1.07%, 6.45) רשמו עליות.

תאריך:  20/03/2008   |   עודכן:  20/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות חדות בנעילת המסחר בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
חטיפה של שי דורון בשניות הסיום נתנה לרמלה ניצחון 61:65 ותואר ראשון לחניכותיו של אלי רבי העונה    אינה גורביץ' הצטיינה במנצחות, פרקינס במפסידות
איציק וולף
אדם בן 72 התמוטט ומת לאחר שקיבל הזמנה לחקירה בעקבות תלונה על כך שכלבו הסתובב ללא השגחה ונשך נערה בת 13    לשוטרים שהגיעו לביתו אמר: אני חולה
איציק וולף
במוזיאון תל אביב הוכרזו שמותיהם של ששת הפסנתרנים שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות הבינלאומית על שם ארתור רובינשטיין
איציק וולף
כרזות שנתלו בעיר נובוסיבירסק שבמזרח רוסיה מזהירות הורים מפני חטיפת ילדיהם על-ידי "יהודים מגעילים" ורציחתם לצורך שימוש בדמם לאפיית מצות
אופירה אסייג, שי לוי
כחודשיים וחצי אחרי שהתפטר ממכבי ת"א, המאמן נפגש עם חיים אוחיון, סיכם בכפר בלום עד סוף העונה ויחליף את פרנקו    היו"ר: "איתו נישאר בליגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il