X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי הפאלון-דאפא: לחייב את אוניברסיטת ת"א להציג את תערוכת הפאלון בספרייה בתביעה: האוניברסיטה מעלה בתפקידה לשמש בית מקדש חילוני
▪  ▪  ▪

מאבקה של סין נגד כת הפאלון-דאפה גולש מאוניברסיטת תל אביב, אל בית המשפט. מתרגל הפאלון, תמוז איתי, וסטודנט ללימודי המזרח, יניב ניצן, הגישו תביעה נגד אוניברסיטת תל אביב בטענה להפרת חוזה והפרת חופש הביטוי.
לטענת השניים, האוניברסיטה הורתה "מטעמים פוליטיים" להסיר תערוכה של הפאלון-דאפא אשר הוצבה למשך שבועיים בספריה באוניברסיטה. השניים מבקשים מבית המשפט להורות לאוניברסיטה להשיב את התערוכה למקומה לשבוע ימים נוסף.
באי-כוחם של השניים, עוה"ד מיכאל ספרד ושלומי זכריה, טוענים בתביעה כי יומיים לאחר שהחלה הצגת תערוכה על הכת, שיטתה ומצבם של המתרגלים בסין, היא הוסרה על-פי דרישת שגרירות סין בישראל. בהסרתה, הפרה האוניברסיטה את "החוזה" אשר קבע כי היא תוצג במשך שבועיים. יתירה מכך, הסרתה מהווה "פגיעה חזיתית" בזכויות יסוד לחופש ביטוי ולשוויון.
בתביעה נטען כי מדובר בתערוכה "שהוצגה בעשרות מקומות מכובדים בכל רחבי העולם בהם בפרלמנטים ובאוניברסיטאות... היא אף הוצגה במשך שבועיים בבית העיתונאים (בית סוקולוב) בתל אביב". לטענתם, "יומיים לאחר העלאתה ביום 5.3.08, הודיעה מחלקת התרבות של אגודת הסטודנטים ליניב ניצן כי דיקן הסטודנטים שהינו עצמו פרופ' בחוג למזרח אסיה החליט להורות על הורדת התערוכה בטרם עת. עוד נמסר כי המדובר בתוצאה של לחץ שהפעילה שגרירות סין על האוניברסיטה".
השניים טוענים כי בפגישה עימם אמר פרופ' יואב אריאל כי "עליו לקחת בחשבון את העובדה שיש סטודנטים של האוניברסיטה שלומדים במסגרת חילופי סטודנטים במוסדות אקדמיים בסין וכי יש אלפי סטודנטים סיניים הלומדים יהדות בסין ושהוא אינו מעוניין שייווצר קישור בין שיטת הפאלון ליהדות".
הסרת התערוכה פוגעת בכבודם, נטען. "הפגיעה הנטענת בכבוד אינו נובע מהורדת התערוכה אלא מנסיבות ההחלטה להורידה. דווקא בשל העובדה שהרקע להחלטה הינו לחץ של גורם שלטוני זר, הכניעה פוגעת בכל אחד ממתרגלי השיטה כבני-אדם שבחירתם בדרך חיים מסוימת ראויה לכבוד. ודאי שהמדובר בפגיעה חמורה בכבודם של קורבנות הרדיפה והעינויים בסין שאת סיפורם מביאה התערוכה".
לטענתם העותרים, "חומרתה של ההחלטה להסיר את התערוכה "בולטת לנוכח העובדה שתפקידה החברתי של האוניברסיטה כמוסד אקדמי מהחשובים בישראל הוא לשמש בית מקדש חילוני לחופש הביטוי לחירות להחליף דעות. במקרה זה מעלה האוניברסיטה בתפקידה".
התובעים מבקשים מבית המשפט להורות על "השבת התערוכה לחלל הספריה כפי שהיה טרם הורדה, למשך פרק הזמן הנותר - כשבוע ימים, וזאת במהלך שנת הלימודים הנוכחית, במועדים בהם מתקיימים לימודים כסדרם".

תאריך:  20/03/2008   |   עודכן:  20/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה נגד אוניברסיטת ת"א: "הפרה את חופש הביטוי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לאוניברסיטה הגנה מצויינת!
זו תעמולה זולה  |  20/03/08 20:06
2
תגובה לכותב ולכתבת
טל בביץ'  |  21/03/08 14:38
3
עובדות
גלעד סלונים  |  21/03/08 22:26
4
תערוכה שהוסרה באוניברסיטת תל א
אביבה שמלה  |  22/03/08 04:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בדומה למרבית אמנות המס של ישראל, גם אמנה זו מבוססת על מודל ה-OECD    שיעורי ניכוי המס במקור במדינה שבה מבוצע התשלום (מדינת המקור) נקבעו ל-7% מתשלומי הריבית לבנקים - ול-10% מתשלומי ריבית אחרים
דרור מרום
התוכנית שגיבש בנק ישראל לרכישת דולרים קבועה על בסיס יומי עשתה את שלה    הדולר זינק היום ב-0.65% והתייצב על רמה של 3.399 שקל לדולר    רכישות הדולרים - החל מיום שני
רותי אברהם
ביהמ"ש הורה בצו לאתר-NRG לחשוף כתובת IP של גולש המכונה: "יודע דבר"    החשיפה - לצורך הגשת תביעה דיבה נגדו    השופטת: מי שחוטף בוץ זכאי לדעת מי זרק אותו
מערכת PCאון
איך מקבלים החלטות? מטילים מטבע, כמובן. בזכות האתר המוזר של היום כבר לא צריך אפילו מטבע, אלא רק מחשב וחיבור לאינטרנט. ואם אתם ממש מתלבטים, תוכלו להטיל כמה מטבעות בבת-אחת!
דרור מרום
בעקבות ההודעה זינק הדולר ב-0.65% למחיר 3.399 שקל    בנק ישראל הודיע על כוונתו לרכוש 10 מיליארד דולר תוך שנתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il