X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקה שערך משרד התחבורה במשרדי אגד בעקבות חשיפת Nfc גילתה נורמה של חריגות מסוכנות בשעות הנהיגה של הנהגים
▪  ▪  ▪
חשיפה: נהגי אגד מסכנים חיים
איציק וולף
תופעה בקואופרטיב אגד: נהגים חורגים משעות הנסיעה ולא נחים די * דוחות פנימיים מציינים את שמות הנהגים ואת זמני החריגה * אגד: לא ידועה חריגה
לרשימה המלאה

משרד התחבורה מעביר לחקירת המשטרה חשד לעומס יתר על נהגי אגד המסכן חיי נוסעים. הפרשה נחשפה לראשונה ב-Nfc.
מנהל גף קציני בטיחות משרד התחבורה, ג'קי לוי הודיע בסוף השבוע לעמותת אומ"ץ, כי לאחר בדיקת תלונה שהגישה התנועה בחודש דצמבר 2007 בנושא חריגה בשעות הנהיגה של נהגי "אגד" המסכנת חיי אדם, נעשתה בדיקה מדגמית מעמיקה במשרדי הקואופרטיב שהעלתה כי קיימות חריגות בשעות הנהיגה של הנהגים שחלקם עובדים 13-14 שעות נהיגה ביום.
לוי ציין עוד כי נתגלתה גם תופעה של "פיצול" בשעות הנהיגה של נהגים, ובהתאם לכך נמצאו נהגים שיום עבודתם, כולל הפסקות שמחוץ לנהיגה, נמשך כ-17 שעות, כאשר הנהיגה בפועל היתה בין 10 ל-12 שעות.
בעקבות כל זאת הודיע משרד התחבורה, כי בכוונתו להעביר את הממצאים לחקירת משטרת ישראל.

תגובת אגד: סטייה מתקנה 168 אינה מוכרת

דובר קואופרטיב אגד, רון רטנר, מסר בתגובה כי ככל הידוע לו, באגד פועלים על-פי תקנה 168 ולא דווח על מקרים חריגים של סטייה מרוח התקנה. "אם היתה סטייה כזו היא איננה מוכרת באגד". זאת על אף שהועברו לידי אגד הדוחות שהוזכרו לעיל.
לדבריו, "הנהלת אגד מקפידה הקפדה יתרה על בניית סידורי עבודה התואמים את הוראות תקנה 168 לתקנות התעבורה, שעניינה שעות עבודה ומנוחה של נהגים ציבוריים. יתר על-כן, כל שדרת ניהול התנועה הונחתה ומונחה בקביעות לא לחרוג מהוראות התקנה הנ"ל בכל מקרה של שינויי סידורי עבודה בשל אילוצים כלשהם. גם קציני הבטיחות האזוריים אמונים על ביקורת בנושא ומקפידים לוודא שלא יחרגו מההוראות המחייבות", לשון התגובה.

תמונה עגומה העולה מן הדוחות הפנימיים

דוחות פנימיים של חברת אגד, שהגיעו לידי Nfc, מציגים תמונה עגומה, שלא לדבר מסוכנת ביותר, של נהגים רבים בתחבורה הציבורית שעובדים יותר מ-12 שעות ביום נתון.
חריגות יומיומיות בסניף ראשון לציון
אחד המסמכים, שהונפק בסניף אגד ראשון לציון, מתייחס לחריגי הנהיגה 12 שעות לתאריך 9 באוקטובר 2007. באותו יום חרגו שמונה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה. אחד מהם אף נהג 14 שעות ו-17 דקות תמימות.
דוח שהונפק באותו סניף ביום שלמחרת מציין בשמותיהם לא פחות מ-13 נהגים שחרגו מעבר ל-12 שעות נהיגה. גם יום שלאחר-מכן חרגו תשעה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה כנדרש על-פי החוק.
חלק מן הנהגים מופיעים בכל הדוחות לאחר שחרגו משעות הנהיגה המותרות על-פי החוק, במשך שלושה ימים רצוף, תוך סיכון חיי הנוסעים.
הנהג מקרית ארבע נהג 15 שעות - יומיים רצוף
כרטיס נהג נוסף שהגיע לידי Nfc, מתאר את יומו של אחד מנהגי סניף התחנה המרכזית בירושלים ומצויין בו כי ביום 21 בנובמבר 2007 חרג הנהג בשלוש שעות מן המותר על-פי החוק.
על-פי הכרטיס, החל יומו של אותו נהג בשעה 6:03. באותו יום הוא נסע מקרית ארבע לבאר שבע, מבאר שבע לירושלים, מירושלים למעלה אפרים ומשם חזרה, מירושלים חזר שוב לחברון, ומשם לעתניאל וחזרה לקריית ארבע. המסלול האחרון שלו באותו יום, מסלול מאסף, החל רק בשעה 20:00. באותו יום ישב הנהג מאחורי ההגה 15 שעות תמימות. הרבה מעבר למותר על-פי החוק.
בכרטיס הנהג צויין בפירוש, כי הנהג פטור מלהגיע למשמרת הבוקר ביום שלמחרת, אך ב-22 בנובמבר 2007 הוא השכים קום כרגיל ובשעה 6:03 החל במסלול זהה למסלול שביצע יום קודם-לכן. מיותר לציין, כי גם באותו יום נמשכה עבודתו 15 שעות. שלוש שעות מעבר למותר על-פי החוק.
נהג נח 3 שעות ו-13 דקות בין ימי העבודה
דוח נוסף שהגיע לידי Nfc, נוגע לחריגי שעות המנוחה. בעוד שתקנה 168 לדיני התעבורה במתכונתה הנוכחית מחייבת מנוחה של 7 שעות רצופות לפחות לפני יום עבודה של נהג אוטובוס, מציג הדוח תמונה עגומה שעל-פיה לא נחו 20 נהגים בין יום עבודה אחד למשנהו את הזמן הקבוע בחוק. הדוח מתייחס ליום 14 ביולי 2007 ובו מצויינים שמותיהם של הנהגים שחרגו משעות עבודתם, מספרם האישי, השעה שבה סיימו את יום העבודה הקודם והשעה שבה התחילו את יום העבודה הבא שלהם.
חלק מן הנהגים נחו מעט פחות משבע שעות בין עבודה לעבודה, אך היו גם כאלה שנחו מעט יותר מארבע שעות בלבד. הגדיל לעשות נהג שנח בין יום עבודה אחד לשני שלוש שעות ו-13 דקות בלבד.
האחריות מוטלת גם על אגד
יש לציין, כי על-פי תקנה 168 מוטלת אחריות לא רק על הנהגים שחורגים משעות המנוחה, אלא גם על בעלי השליטה על כלי הרכב, הנהלת חברת אגד, במקרה דנן.
"מי שבידו השליטה על רכב מנועי מהסוגים המפורטים בתקנת משנה (א) או על הנוהג ברכב מנועי כאמור, לא יניח לנוהג לנהוג, אלא בהתאם להוראות תקנה זו", לשון התקנה.

תאריך:  23/03/2008   |   עודכן:  24/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה תחקור: סיכון נוסעים בקאופרטיב אגד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכחיש=על הכביש
מאיריקו  |  24/03/08 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביהמ"ש גזר על תושב טייבה דוביאן נציראן 9 שנים מאסר בפועל על תכנון פיגוע ברכבת ישראל ובקניון עזריאלי    ביקורת על העונש שגזר ביה"ד הצבאי על מפקד החוליה - אחמד קייסי
גלית יצחק, איריס דור-און
עוד מקרה חצבת, והפעם בהר הצופים    למרות סכנה לסטודנטים טרם שלחה הדיקן מכתב בנוגע לכך    מש' הבריאות: פנו ללשכה המחוזית להתחסן
גלית יצחק
בפיצוציות באזור תל אביב נתפסו קפסולות של סמי פיצוציות, כדורי ויאגרה וסיאליס חשודים כמזויפים, בקבוקוני פופרס ותרופות ללא מרשם OTC
עידן יוסף
השר שמחון: על אף שאין השנה עודפי תפוחים ביקשנו מיישובי הדרוזים ברמת הגולן להמשיך בייצוא כדי להבטיח רציפות הקשר
מחלקה ראשונה
ד"ר זנדברג עובדת בפרקליטות המדינה מזה כ-14 שנים; משמשת גם מרצה באוניברסיטה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il