דוחות פנימיים של חברת אגד, שהגיעו לידי Nfc, מציגים תמונה עגומה, שלא לדבר מסוכנת ביותר, של נהגים רבים בתחבורה הציבורית שעובדים יותר מ-12 שעות ביום נתון.
חריגות יומיומיות בסניף ראשון לציון אחד המסמכים, שהונפק בסניף אגד ראשון לציון, מתייחס לחריגי הנהיגה 12 שעות לתאריך 9 באוקטובר 2007. באותו יום חרגו שמונה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה. אחד מהם אף נהג 14 שעות ו-17 דקות תמימות.
דוח שהונפק באותו סניף ביום שלמחרת מציין בשמותיהם לא פחות מ-13 נהגים שחרגו מעבר ל-12 שעות נהיגה. גם יום שלאחר-מכן חרגו תשעה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה כנדרש על-פי החוק.
חלק מן הנהגים מופיעים בכל הדוחות לאחר שחרגו משעות הנהיגה המותרות על-פי החוק, במשך שלושה ימים רצוף, תוך סיכון חיי הנוסעים.
הנהג מקרית ארבע נהג 15 שעות - יומיים רצוף כרטיס נהג נוסף שהגיע לידי Nfc, מתאר את יומו של אחד מנהגי סניף התחנה המרכזית בירושלים ומצויין בו כי ביום 21 בנובמבר 2007 חרג הנהג בשלוש שעות מן המותר על-פי החוק.
על-פי הכרטיס, החל יומו של אותו נהג בשעה 6:03. באותו יום הוא נסע מקרית ארבע לבאר שבע, מבאר שבע לירושלים, מירושלים למעלה אפרים ומשם חזרה, מירושלים חזר שוב לחברון, ומשם לעתניאל וחזרה לקריית ארבע. המסלול האחרון שלו באותו יום, מסלול מאסף, החל רק בשעה 20:00. באותו יום ישב הנהג מאחורי ההגה 15 שעות תמימות. הרבה מעבר למותר על-פי החוק.
בכרטיס הנהג צויין בפירוש, כי הנהג פטור מלהגיע למשמרת הבוקר ביום שלמחרת, אך ב-22 בנובמבר 2007 הוא השכים קום כרגיל ובשעה 6:03 החל במסלול זהה למסלול שביצע יום קודם-לכן. מיותר לציין, כי גם באותו יום נמשכה עבודתו 15 שעות. שלוש שעות מעבר למותר על-פי החוק.
נהג נח 3 שעות ו-13 דקות בין ימי העבודה דוח נוסף שהגיע לידי Nfc, נוגע לחריגי שעות המנוחה. בעוד שתקנה 168 לדיני התעבורה במתכונתה הנוכחית מחייבת מנוחה של 7 שעות רצופות לפחות לפני יום עבודה של נהג אוטובוס, מציג הדוח תמונה עגומה שעל-פיה לא נחו 20 נהגים בין יום עבודה אחד למשנהו את הזמן הקבוע בחוק. הדוח מתייחס ליום 14 ביולי 2007 ובו מצויינים שמותיהם של הנהגים שחרגו משעות עבודתם, מספרם האישי, השעה שבה סיימו את יום העבודה הקודם והשעה שבה התחילו את יום העבודה הבא שלהם.
חלק מן הנהגים נחו מעט פחות משבע שעות בין עבודה לעבודה, אך היו גם כאלה שנחו מעט יותר מארבע שעות בלבד. הגדיל לעשות נהג שנח בין יום עבודה אחד לשני שלוש שעות ו-13 דקות בלבד.
האחריות מוטלת גם על אגד יש לציין, כי על-פי תקנה 168 מוטלת אחריות לא רק על הנהגים שחורגים משעות המנוחה, אלא גם על בעלי השליטה על כלי הרכב, הנהלת חברת אגד, במקרה דנן.
"מי שבידו השליטה על רכב מנועי מהסוגים המפורטים בתקנת משנה (א) או על הנוהג ברכב מנועי כאמור, לא יניח לנוהג לנהוג, אלא בהתאם להוראות תקנה זו", לשון התקנה.