X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה בקשה לדיון נוסף בבקשה לפסול את עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר לא נקבעה הלכה חדשה המצדיקה דיון נוסף בהרכב מורחב
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה (יום ב', 24.3.08) את בקשתם של התנועה לאיכות השלטון וארגוני נשים לקיים דיון נוסף בבקשה לפסול את עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר משה קצב. השופטת מרים נאור קבעה כי לא נקבעה הלכה חדשה המצדיקה דיון נוסף בהרכב מורחב.
באי-כוח העותרים עוה"ד אליעד שרגא, יפעת מצנר, דפנה הולץ-לכנר, אביעד הכהן, ברק כלב; ודפנה קירו כהן טענו בין היתר כי דעת הרוב קבעה הלכה לפיה "הסוגיה המשפטית העיקרית שהייתה במרכז המחלוקת שבין שופטי הרוב לשופטי המיעוט, והוכרעה על חודו של קול, נגעה לסבירות שיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בעריכת הסדרי טיעון, ובפרט בפירוש השאלה המרכזית והחדשה - מה היא ההגדרה שיש ליתן למונח 'ליבת המעשים העבריינים' העולים מחומר הראיות, שעליה לא ניתן לוותר במסגרת גיבוש הסדר טיעון". לטענתם, ההלכה החדשה שנקבעה היא כי "גם במקום בו סבורה התביעה כי התקיים רף הראיות הנדרש להעמדה לדין של 'סיכוי סביר להרשעה' אף בנוגע לעובדות האישום החמורות ביותר, יכולה התביעה, במסגרת עסקת טיעון, לוותר על הכללת העובדות החמורות. זאת, תמורת אישום פחות חמור, שאינו ממצא את מלא חומרת העובדות, אם מידת הוודאות שבהרשעה באישום זה גבוה יותר".
אך כאמור, שופטת בית המשפט העליון מרים נאור דחתה את טענות העותרים על הלכה חדשה. בפסק הדין לא נקבעה הלכה חדשה קבעה נאור, שכן "סוגיית ליבת המעשים העבריינים כלל לא נדונה בפסק דינה של השופטת פרוקצ'יה, שנמנתה על שופטי הרוב, ועל כן קשה לראות 'הלכה' בדעת הרוב, לא כל שכן הלכה המצדיקה דיון נוסף".
יתר על כן, כתבה נאור, "בין השופטת ביניש לבין השופט ריבלין שכן התייחסו לסוגיה יש, כפי שנראה, הסכמה עקרונית. המחלוקת ביניהם היא למעשה לגבי יישום העקרונות. אשר על כן, לא ניתן, לדעתי 'לחלץ' מפסק הדין הלכה שנקבעה בסוגיית 'ליבת המעשים העבריינים' המצדיקה דיון נוסף. במובן מסויים, וכפי שאראה, ההלכה הקודמת בסוגיה זו, כפי שנסקרה לעיל, הלכה בה מצדדים העותרים זכתה דווקא לחיזוק בפסק הדין".
נאור הדגישה כי "כל הלכה, לא כל שכן הלכה חדשה או קשה לא נפסקה בעניין 'ליבת המעשים העבריינים' בדעת הרוב".
היא הוסיפה "בשולי הדברים" את דבריה של השופטת פרוקצ'יה שהתייחסה לפער בין טיוטת כתב האישום לבין עסקת הטיעון והגיעה למסקנה כי "טיוטת כתב האישום שיקפה למעשה עמדה ראשונית בלתי ממצה ובלתי בשלה של התביעה לגבי הערכת התשתית הראייתית וכי הפער, לפחות בחלקו, נעוץ ככל הנראה בהבדל שבעומק הבדיקה והניתוח של הראיות שנעשו בידי גורמי התביעה בשלבים השונים".
בעקבות דחיית הבקשה לדיון נוסף, צפוי כי ביום רביעי (26.3.08) יתחיל כמתוכנן משפטו של משה קצב בבית משפט השלום בירושלים. לפי שעה מסתמן כי למרות עסקת הטיעון, התיק לא ייסגר במהירות, שכן פרקליטיו של קצב מבקשים לזמן את המתלוננת ממשרד התיירות א' לעדות. זאת לאחר שא' הגישה לשופטים "תצהיר נפגע" העוסק בטענותיה על הפגיעות שנגרמו לה עקב מעשיו לכאורה של קצב.

איכות השלטון: החלטת נאור מקטינה את החשש

התנועה לאיכות השלטון אומרת כי היא מכבדת את החלטת בית המשפט העליון, גם כאשר לא קיבל את עמדתה. התנועה מציינת כי את הבקשה לדיון נוסף הגישה בשל החשש- שהחלטת בית המשפט בעניין קצב תהווה תקדים שיאפשר לפרקליטות, בעתיד, "לפעול באופן לקוי, כפי שפעלה בעניין קצב, ולהשמיט מכתבי אישום את עובדות האישום החמורות ביחס לכתב האישום המקורי". ההחלטה של השופטת נאור, מוסיפה התנועה, "מקטינה את החשש האמור, משום שאת ההחלטה שלא לאפשר דיון נוסף היא מנמקת בכך שאין לראות בהחלטת בית המשפט בעניין קצב, הלכה חדשה שמאפשרת לסטות מאותה- 'ליבת המעשים העברייניים'".

גלאון למזוז: הטל עונש מאסר בפועל על קצב

ח"כ זהבה גלאון פנתה (יום ב', 24.3.08) ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להטיל עונש מאסר בפועל על הנשיא לשעבר משה קצב.
"אני פונה אליך לקראת הדיון המשפטי בעניינו של הנשיא לשעבר, משה קצב, ביום רביעי הקרוב, על-מנת שתנחה את הפרקליטות להעמיד את השופטים על חובתם לשקול הטלת עונש מאסר בפועל או למצער, עבודות שירות. וזאת, לנוכח החוק שקבע שבעבירה של מעשה מגונה תוך שימוש בלחץ, העונש המרבי הוא 7 שנים", כתבה גלאון.
לדבריה, ביוזמתה חוקקה הכנסת חוק המחייב את בית המשפט לגזור לפחות רבע מהעונש המרבי (עונשי מינימום) אלא, אם יש טעמים מיוחדים לחרוג מכך. עוד ציינה כי לאחרונה, נזף בית המשפט בפרקליטות בכמה תיקים שבהם לא התייחסה לסעיף זה, ולא הביאה אותו לתשומת ליבו של בית המשפט.
"על-רקע העובדה, שהפרקליטות דרשה להטיל עבודות לתועלת הציבור בתיקו של השר חיים רמון, תמוה ומקומם בעיני, שהיא מוותרת על דרישת כל עונש ממשי בתיק קצב", טענה במכתבה למזוז.

תאריך:  24/03/2008   |   עודכן:  24/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: משפט קצב יחל ביום רביעי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קצב ל"ת
ana  |  24/03/08 11:45
2
בג"צ
תקשורת  |  24/03/08 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יותר מ-100 קציני משטרה מקיפים את העיר העתיקה אולימפיה מחשש להפגנות נגד הנעשה בטיבט    סופות גשמים יאלצו אולי להעביר את הטכס למוזיאון האולימפי
גלית יצחק
השחקנית והרקדנית תוביל קמפיין פרסום, עבורו תקבל 30 אלף דולר    דורון מחלב: רונה-לי נחשבת לאייקון אופנה    צילום: אבי הראל
דרור מרום
חברת האחזקה והשירותים אומרת את הדברים בתגובה לטענות הח"כים מלכיאור ויחימוביץ' בפני הנהלת חברת כוח האדם העולמית ISS בדנמרק, כי החברה שרכשה בארץ (כפיר) היא "מפירה סדרתית" של זכויות העובדים
מערכת PCאון
האתר המוזר של היום יגרום לכם להרגיש ממש ממש טיפשים, ויוכיח לכם מעל לכל ספק כי קופי שימפנזה טובים הרבה יותר מבני האנוש במשחקי זיכרון. לא מאמינים? היכונו להשפלה
יפעת גדות
תרופות נוגדות דיכאון מאבדות מיעילותן אצל כ-20% מהאנשים    ישנם גורמים שניתן לאתר בעזרת הרופא וחשוב לעשות זאת
רשימות נוספות
מזוז: אין הצדקה לדיון נוסף בפרשת קצב  /  איציק וולף
א' הודיעה: תביעה אזרחית נגד קצב  /  איציק וולף
שפטל: הקורבן הוא משה קצב  /  רותי אברהם
משפט בכיכר השוק  /  מנחם רבוי
קלון או ממון  /  עו"ד אברהם פכטר
ביניש רוצה דיון נוסף   /  עו"ד יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il