X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט: אילולא הנסיבות המאד מיוחדות - גזר הדין היה שונה בעלה התעלל בה במשך 34 שנים, פיזית ונפשית
▪  ▪  ▪
נסיבות מיוחדות. דוקלסקי [צילום: חדשות 10]

אנה דוקלסקי, תושבת פרדס חנה, שזוכתה מאשמת הריגת בעלה והורשעה בגרימת מותו, תשלח כפי הנראה לריצוי עונשה בעבודות שירות. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אילן שיף הורה (יום ב', 24.3.08) לממונה על עבודות השירות לחוות דעתו באשר להתאמתה של דוקלסקי לביצוע עבודת השירות ולהמליץ המלצותיו בהתאם.
בהחלטה ציין השופט כי "אילולא הנסיבות המאד מיוחדות של מקרה זה גזר הדין שונה מזה שנגזר עליה". דברי השופט מתייחסים למסכת חייה של דוקלסקי שהלכה ונחשפה במשפטה. דוקלסקי אשר קיפדה את חיי בעלה בהטחת אגרטל לעברו, היתה נתונה במשך 34 שנות נישואין להתעללות קשה פיזית ונפשית מצד בעלה. "היא ספגה התעללות קשה ומתמשכת, פיזית ונפשית, מצד בעלה המנוח. המנוח, שמזה שנים, היה חולה ונכה, המשיך להשפיל את הנאשמת וחרף זאת, סעדה אותו הנאשמת בחוליו, במסירות אין קץ. ביום המקרה, הטיח המנוח בנאשמת, במשך שעות, קללות ואמירות משפילות ואף הכה אותה בבקבוק וזרק לעברה מעמד לסיגריות שפגע בה. בתגובה אינסטנקטיבית לכך, נטלה דוקלסקי אגרטל שעמד על המזנון שבסלון דירתם והטיחה אותו בראשו של המנוח. כתוצאה מכך, נגרם מותו של המנוח".
בגזר הדין ציין השופט שיף את הקושי שעמד בפניו, גזירת עונשה של מי שהורשעה "רק" בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. לדבריו, "דוקלסקי נותנת את הדין על שלא פעלה באופן המצופה מאדם מן הישוב, בעוד שלמרבה הצער, עברו עליה שנים נוראיות שהמרחק ביניהן לבין שנות חייו של אדם מן הישוב, רחוק כרחוק מזרח ממערב". הוא הוסיף, "אני מאמין לנאשמת כי מעשיה דלעיל באותן שניות גורליות, נעשו ללא מחשבה, באופן אינסטינקטיבי, מתוך ההלם וההפתעה שחשה עת פגע מעמד הסיגריות בפניה, ומבלי שהיתה באמת מודעת לאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית".
הוא ציין עוד כי מקובלים עליו טענות הסניגוריה כי "הענישה חייבת להיות אינדיבידואלית", ולכן, "יש להתחשב לקולא באומללותה של דוקלסקי, בשיתוף הפעולה שלה עם המשטרה בעת חקירתה, בכנותה במהלך המשפט, באישיותה כפי שבאה לידי ביטוי בהכרעת הדין". עוד הוסיף כשקול לקולא את התרשמותו כי היא ממשיכה לסבול קשות כתוצאה ממעשיה ותוצאתם ואת התקופה הקשה שעברה עליה מאז האירוע ועד להכרעת הדין וכן כי שהתה 10 ימים במעצר.
מנגד, קבע, כי לא ניתן להתעלם "מהרשלנות הגבוהה של דוקלסקי עת חבטה בראשו של בעלה החולה מאד באגרטל כבד. "ערך החיים הוא המקודש שבערכים ושומה על כל בן אנוש לשמור עליו כעל בבת עינו. התרשלות גבוהה בשמירה על חיי אדם מחייבת, ככלל, ענישה מחמירה. אילולא הנסיבות המאד מיוחדות של מקרה זה, היה גזר הדין שונה מזה שגזר עליה".
כאמור, השופט שיף ציין כי הוא שוקל להסתפק בעונש מאסר שירוצה בדרך של עבודת שירות, בכפוף לעמדתו של הממונה על עבודות השירות וכי גזר הדין מותנה בהתאמתה של הנאשמת לביצוע עבודות שירות ואין בו משום קביעה סופית של עמדתו .הוא הורה לממונה על עבודות השירות יחווה דעתו באשר להתאמתה של הנאשמת לביצוע עבודת השירות וימליץ המלצותיו בהתאם.
מועד נוסף לדיון נקבע לתאריך 7.4.08 בשעה 8.30.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה פ 6055/07
תאריך:  24/03/2008   |   עודכן:  24/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות להורגת הבעל המתעלל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"לא תרצח"...
מאיריקו  |  24/03/08 12:28
2
תיאור מפורט של המקרה
חיים משה דוד  |  24/03/08 12:43
3
גזר דין מקומם
יעקב אבא  |  24/03/08 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מדוח של משרד הרווחה    אצל 3,498 משפחות הטיל בית המשפט על פקידי הסעד להתערב    ממליצים יותר על משמורת לאם    השר הרצוג: גברים מתלוננים על כך שפקידות הסעד מצדדות בנשים
מערכת ONE
דברי הלל באנגליה כלפי מנג'ר צ'לסי לאחר ה-1:2 על ארסנל    ה-"דיילי-מייל" ציין שאחוז ההצלחה של גרנט בליגה (76) הוא הטוב בהיסטוריית המועדון
אלעזר לוין
מימשה חוזה משנת 2000 וקנתה מנוה שוסטר 50% ממגרש ל-140 דירות בגבעתיים    הערכה: תשלם כמיליון שקל לקרקע לדירה
דרור מרום
נסחר בכ-3.5 שקל לדולר    בעקבות תחילת רכישת 25 מיליון דולר ביום על-ידי בנק ישראל - ולקראת פירסום החלטת הנגיד הערב לגבי גובה הריבית
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה בקשה לדיון נוסף בבקשה לפסול את עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר    לא נקבעה הלכה חדשה המצדיקה דיון נוסף בהרכב מורחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il