X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההפגנות באזורים הטיבטים ממשיכות ומחריפות סוכנות הידיעות הממשלתית מדווחת כי מפגינים תקפו את אנשי המשטרה עם סכינים ואבנים והרגו שוטר קבוצות טיבטיות טוענות כי אחד הנזירים נהרג ואחד נוסף נפצע באורח אנוש לאחר שגורמי הביטחון ירו בקהל שהתאסף
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בעימות בין מפגינים למשטרה במערב סין נהרגו לפחות שני בני אדם. כך דיווחה הבוקר (יום ג', 25.3.8) התקשורת הממלכתית וקבוצה לזכויות אדם, כשבמקביל, גורם רשמי בכיר במשטרה קרא להגביר את "המערכה הפטריוטית" בטיבט כדי לעודד את התמיכה בבייג'ין.
ההפגנה בגרזה שבמחוז סיצ'ואן, ברובה של טיבטים, החלה ביום שני כצעדה שקטה של נזירים ונזירות אך הפכה אלימה כשאנשי משטרה חמושים ניסו לדכא את הקהל, שגדל והגיע לכ-200 איש לאחר שתושבי המקום הצטרפו גם הם. כך על-פי דיווח של 'Dharmsala', מרכז טיבטי בהודו לזכויות אדם ודמוקרטיה.
סוכנות הידיעות הרשמית של סין Xinhua דיווחה כי המפגינים תקפו את אנשי המשטרה עם סכינים ואבנים והרגו שוטר. הקבוצה הטיבטית לזכויות אדם טענה מצדה כי אחד הנזירים נהרג ואחד נוסף נפצע באורח אנוש לאחר שגורמי הביטחון ירו בקהל שהתאסף.
על-פי סוכנות הידיעות AP, לא ניתן היה לאשר באופן מיידי אף אחת מהטענות. גורמים רשמיים שענו לשיחות טלפון הבוקר במשרדי המשטרה והממשלה בגרזה הכחישו את הדיווחים או שטענו כי לא שמעו על דיווחים כאלו.
גרזה גובלת בטיבט, היכן שלאחר ימים ספורים של מחאות נגד הממשלה החלה מחאה אלימה ב-14 במרס בבירה, להסה. ההפגנות, שזכו לתמיכתם של המפגינים בלאסה, התפשטו מאז לאורך כל המחוזות המקיפים את טיבט.
המחאות הגדולות ביותר והממושכות ביותר מזה כמעט שני עשורים, הביכו והכעיסו את בייג'ין, שפרשה אלפי חיילים באזור כדי להגביר את אמצעי הביטחון ולמנוע עימותים חדשים. סין דיווחה כי לפחות 22 בני אדם נהרגו בלהסה בעוד שקבוצות טיבטיות גולות טענו כי כמעט 140 טיבטים נהרגו, כולל 19 במחוז גנזו.
חוסר השקט משך אליו גם את אור הזרקורים בנושא זכויות אדם לקראת המשחקים האולימפיים שאמורים להתחיל ב-8-24 באוגוסט, המהווים מקור גאווה גדול לסין.
מנג זיאנזו, השר האחראי לביטחון הציבור, הורה לכוחות הביטחון הטיבטים להשאר בכוננות לקראת תסיסה עתידית ואמר כי מסעות תעמולה בעלי אופי פטריוטי יתוגברו במנזרים.
"ה'חבורה' של הדלאי מסרבת לוותר על תוכניותיה המרושעות ואפילו בפרפורי הגסיסה שלהם הם מתכננים פעולות חדשות של הרס וחבלה", אמר מנג במהלך ביקור שערך בלהסה, כשהוא מתייחס למנהיגם הרוחני של הטיבטים, הדלאי למה ותומכיו.

תאריך:  25/03/2008   |   עודכן:  25/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עימותים חדשים בטיבט; דיווחים סותרים על הרוגים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: לילדים שנהנו מתזונה בריאה יותר היה סיכוי גבוה יותר לעבור מבחן שבחן הישגים בקריאה ובכתיבה
יפעת גדות
הצעד הראשון ביצירת האיחוד האירופי נעשה על-פי הצעתו של שר החוץ הצרפתי והוא ניהול משותף של ייצור הפחם, הברזל והפלדה של צרפת ומערב גרמניה
יפעת גדות
ודאו כי משקל הגוף שלכם בטווח הבריא
יהונתן דחוח-הלוי
עוזר הרמטכ"ל האירני מפגין ביטחון ביכולות הצבאיות של אירן וטוען, כי ישראל חלשה, משטרה רקוב מבפנים והחלה הספירה לאחור לקראת הסתלקותה מן העולם    הוא מעריך בסבירות נמוכה את האפשרות לתקיפת אמריקנית באירן
מירון ארונוביץ
קשר סטנדארד ליאז' שרצה לאליפות בלגיה, לא שותף בניצחון קבוצתו 0:2 על מונס: "התחרות גדולה"    על האדומים: "המועדון יקר לי, חשוב שנשאר בליגה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il