X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הזוכים בפרס לשנת תשס"ח הם: הסוכנות היהודית, תנועות הנשים נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה, התאחדות התעשיינים, מועצת תנועות הנוער, עזר מציון ופרויקט פר"ח לחונכות
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, הודיעה (יום ג', 25.3.08) על שמונת הזוכים בפרס ישראל בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
הזוכים בפרס לשנת תשס"ח הם: הסוכנות היהודית, תנועות הנשים נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה, התאחדות התעשיינים, מועצת תנועות הנוער, עזר מציון ופרויקט פר"ח לחונכות.

ארגוני הנשים - נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה

ממשרד החינוך נמסר כי פרס ישראל על מפעל חיים מוענק לשלוש תנועות הנשים שהעלו על נס את החתירה לשוויון מגדרי ולמעמד האישה. על אף ההבדל בין התנועות, הן פועלות בשיתוף פעולה לקידום נושאים חברתיים הומניים, תרבותיים וחינוכיים, מתוך אחריות ציבורית ובראיה מערכתית רחבה, תוך הדגשת מעמדן המרכזי של הנשים ובחתירה לקידום השיוויון בחברה בישראל.
מפעלן להקמת מעונות יום לגיל הרך אפשר לילדים בגיל הרך לשהות במסגרות חינוכיות ואיכותיות ולאפשר לאמהותיהן להשתלב בענף התעסוקה.
התנועות מהוות דוגמא לשיתופי פעולה בקידום החקיקה ובמתן הייעוץ המשפטי לכלל הנשים. בסיוען הקימו מסגרות למניעת אלימות ומקלטים לנשים מוכות וכך הפכה ישראל למובילה בעולם בתחום קידום מעמד האישה.

הסוכנות היהודית

במתן פרס ישראל לסוכנות היהודית מביעה המדינה את הוקרתה לגוף שהביא למימוש חזון שיבת ציון ולכינון הריבונות המדינית לעם היהודי במולדתו המתחדשת ואשר ממשיך יחד עם יהודי העולם ועם הממשלה בהגשמה היומיומית בעיצוב פני החברה בישראל, בהתיישבות, בקליטת עלייה, בחינוך, בשיקום שכונות, ובביסוס המדינה.

התאחדות התעשיינים

על התפקיד שמילאו התעשיה והתעשיינים בקידום הכלכלה ושגשוגה, על תרומתם לבטחון המדינה ולשילובה של ישראל בתהליכי הגלובליזציה, על תרומתם לחיזוק החברה ולהרחבת התעסוקה, לקליטת העלייה ולקידום מדיניות מיזוג גלויות, על התרומה בהגברת החינוך המקצועי, ביישום מדיניות פיזור האוכלוסיה וחיזוק הפריפריה.

מועצת תנועות הנוער

תנועות הנוער מהוות אספקלריה נאמנה לסיפורה של הציונות ולתקומתו של העם בישראל. טרם קום המדינה פעלו תנועות הנוער לעידוד העלייה לישראל, פעילותם נמשכה גם במהלך מלחמת העולם השנייה וחבריהן מילאו תפקיד משמעותי במרד הגטאות.
המאפיין את כלל תנועות הנוער הוא התאמת פעילותן לאתגרים המרכזיים של החברה בישראל. בימי המאבק - סיוע במשימות לאומיות בהגנה ולחימה, בתום המלחמה - פעלו להקמת ישובים שהבטיחו את גבולות המדינה, סייעו בקליטת העלייה, לחמו במסגרת ביעור הבערות, הקימו מסגרות שהתמודדו בשסעים החברתיים, בעוני ובמצוקה.
התנועות הללו מצליחות להטמיע בקרב חבריהן מסד חינוכי-ערכי, תחושת מחויבות ליחיד ולחברה ומודעות לדפוסי החיים החברתיים בעיירות, בערים וביישוב הערבי. לתנועות אלו יש את היכולת להציב אתגרים ולכלול בהם נערות ונערים מכלל קבוצות החברה.

עזר מציון

בעזרת צוות מקצועי ו-10,000 מתנדבים, מפעילה כיום "עזר מציון" כ-40 סניפים ומעניקה שירותים ללמעלה מחצי מיליון אנשים בישראל, ללא תמורה וללא הבדל גזע, דת או מין.
בין השאר הקימה עזר מציון את המאגר הלאומי לתורמי מח עצמות, אשר כולל כיום קרוב ל-230,000 תורמים פוטנציאליים ובכך מהווה את המאגר היהודי הגדול בעולם.
מגוון הפעולות של האגודה כולל סיוע לחולי סרטן, אספקת ארוחות חמות לבתי חולים, הסעות לטיפולים רפואיים, השאלת ציוד רפואי ושיקומי, סיעוד ותמיכה בקשישים.
תרומתה של האגודה לאלה הסובלים מבעיות תפקודיות או הנמצאים במצבי משבר, היא דוגמא ומופת למסירות, לרוח התנדבות ולחמלה.

פר"ח - פרויקט חונכות

כ-30,000 סטודנטים פעילים מדי שנה ב-207 ישובים בשורה מגוונת של פעילויות חינוכיות הנוגעות ברבבות ילדים, נוער וגם מבוגרים ובקהילות רבות בישראל.
פר"ח טבע את העיקרון שתמורת מילגת לימודים פועל הסטודנט למען הקהילה. במשך 34 שנות פעילותו של פר"ח זכה הארגון להשפיע על חייהם של למעלה ממיליון ישראלים.
פר"ח פועל אך ורק בעיירות פיתוח ובשכונות מצוקה או בקרב אוכלוסיות נזקקות. כחמישית מהפעילות מתבצעת בכפרים ובערים במגזר הערבי, 62% מחונכי פר"ח פעילים בפריפריה, בדרום הארץ ובצפונה. פר"ח מצטיין במקצועיות, בחסכנות ניהולית ובמוטיבציה גבוהה לתרום למען החברה בישראל.
על כל אלה מצאה ועדת השופטים את כל הארגונים והתנועות הללו ראויים לפרס ישראל לשנת תשס"ח בתחום של מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

תאריך:  25/03/2008   |   עודכן:  25/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
8 ארגונים זכו בפרס ישראל למפעל חיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקשר בין יחצנים לפוליטיקאים
יואב בלס  |  31/03/08 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הנהלת הבנק מפרסמת קטע נוסף מתוך דוח בנק ישראל לשנת 2007, שיפורסם כולו ב-1 באפריל    לגבי "מאזן התשלומים" קובע הבנק כי ההאטה בארצות-הברית תשפיע על ישראל קשה בהרבה מעל רבות ממדינות ה-OECD
מיכל ניסנסון
הפיוז'ן של אויאמה בפתח תקוה הוא לא רק בין טעמי המזרח והמערב, אלא גם בין טעמי המזרח הרחוק והמזרח הקרוב    מיכל ניסנסון מוכנה להישבע בכנאפה שלהם, שמשלבת מוס שוקולד לבן ולמון גראס
איציק וולף
יוזמה ירוקה נוספת בכנסת    הצעת חוק חדשה תאסור שימוש בשקיות פלסטיק מזהמות בכל החנויות    המועצה לישראל יפה קוראת לצרכנים להפחית כבר מעכשיו את כמות השקיות    "קחו שקית אחת פחות"
עידן יוסף
אם חרדית ל-12 מבית שמש התעללה בילדיה    מכתב האישום עולים קיום יחסי מין במשפחה, מכות קשות בחגורות ובמערוך    השאירה אותם לישון בחוץ כשחזרו מאוחר
שגיא עמית
עם תפריט סיני שמונה (כמעט) מיליארד מנות אותנטיות ונוכחות של יותר מ-15 שנה בשטח, מקרבת מסעדת צ'ון לי את שגיא עמית לשנגחאי בכמה קילומטרים    אלפי אשדודים לא טועים? לא הפעם, לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il