X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת: התנערות צה"ל מהבטחה מפורשת שניתנה לתובעת, גרינגרס עינבל, לצאת ללימודים אקדמיים, תחת כסות של תוכנית התכנסות עלומה וקיצוצים - לא תצלח
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

התובעת, גרינגרס עינבל, שירתה בשירות קבע כקצינת חיל הים, מחודש מרס 96' עד ינואר 04'. בחודש ספטמבר 2000 החלה התובעת לשמש כמפקדת מערך שליטה אזורי באשדוד - תפקיד מורכב, המיועד לבעלי דרגת רס"ן בעלי ותק של 6 שנים בשדה השליטה, בעוד שהתובעת היתה בדרגת סרן ובעלת ניסיון של שנתיים בלבד.
בתאריך 26.11.01 הביע מפקד הבסיס את חוסר שביעות רצונו מתפקודה של התובעת והמליץ לדחות את יציאתה של התובעת ללימודים אקדמיים, כדי שתבצע תפקיד נוסף. לאחר שובה של התובעת מחופשה לידה, בחודש אוקטובר 2002, היא שובצה לתפקיד נציגת חיל הים בבתי ספר ימיים. בסיכום ראיון עמה הוסבר לה, כי ההחלטה בדבר יציאתה ללימודים מותנית בהצלחתה בתפקיד זה. בסופו של דבר לא יצאה התובעת ללימודים כמובטח, והיא שוחררה מצה"ל בחודש ינואר 2004.
בית המשפט בהחלטתו ציין, כי אין זה מתפקידו של בית המשפט לשים שיקול דעתו במקום שיקול דעתם של הגורמים המוסמכים לכך, וגם התובעת אינה מצפה כי בית המשפט יורה על השבתה לשורות המשרתים בצה"ל. באשר לטענה, כי עסקינן בחוזה מחייב שהופר, התקבלה טענת הנתבעת, כי מערכת היחסים בין התובעת לבין צה"ל איננה מערכת יחסים חוזית רגילה.
לפיכך, נדחתה הטענה כי הנתבעת הפרה את החוזה שנקשר בינה לבין התובעת. המחלוקת בענייננו הינה האם הנתבעת (מדינת ישראל, צה"ל) הפרה הבטחה שלטונית שניתנה לתובעת, בדבר יציאתה ללימודים. מדובר בהבטחה שניתנה לתובעת, לפיה תצא ללימודים אם תעמוד בציפיות מפקדיה. התובעת ביצעה את תפקידה כנציגת חיל הים בבתי הספר הימיים, לשביעות רצון מפקדיה. התובעת הפגינה מוטיבציה ורצון להצליח בתפקיד זה.
ביהמ"ש ציין כי הלכה היא, כי על המבקש לטעון לקיומה של הבטחה שלטונית מוטל להוכיח, כי ההבטחה ניתנה על-ידי מי שמוסמך לתיתה, שההבטחה הייתה מסוימת, ושנותן ההבטחה התכוון להקנות לה תוקף משפטי מחייב. התובעת הוכיחה קיומם של התנאים המקימים הבטחה שלטונית כלפיה, אלא שהנתבעת טוענת, כי נבצר ממנה לעמוד בהבטחה זו, עקב שינוי משמעותי בנסיבות. טענה זו, שנטענה באופן כללי ומעורפל אינה יכולה לעמוד לנתבעת.
בית המשפט קבע, כי התנערות צה"ל מהבטחה מפורשת שניתנה לתובעת, תחת כסות של תוכנית התכנסות עלומה וקיצוצים - לא תצלח. העובדה שצה"ל החליט על קטיעת שירותה של התובעת, חודש ימים בלבד לאחר שזכתה להערכה תפקודית טובה ממפקדה, וכן העובדה שלא הוכח, כי צורכי השעה חייבו את שחרורה מצה"ל לפני יציאתה ללימודים אקדמיים, מצדיקה חיובה של הנתבעת בפיצויים, בגין הפגיעה בתובעת ועגמת הנפש שנגרמה לה. נקבע, כי על הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי בגין הנזק הלא ממוני בסך של 30,000 ש"ח.

ת"א 49939/04, גרינגרס עינבל נ' מדינת ישראל - צה"ל מפקדת חיל הים.
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי.
תאריך:  25/03/2008   |   עודכן:  25/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית משפט בכפר סבא גזר שנה בפועל על שוטר ממשטרת רעננה שקיבל שוחד מארגון פשע בתמורה להגנה מפני פשיטות משטרתיות    גיוסו נעשה לאחר טיול קזינו בבולגריה - במימון הארגון
דרור מרום
טוען כי על החברות הציבוריות לנקוט בצעדים לחיזוק הבקרות    מתריע מפני הזיקה בין ביצועי החברה לשכר המנהלים הבכירים
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח חשף כי בתי השקעות וקופות גמל רבים קבלו בפניו על שקרן פריזמה נותנת פיצוי ללקוחותיה על ההפסדים הגדולים בחודש ינואר
איציק וולף
זו אינה בדיחה    עבדאללה מלך ערב הסעודית מתכוון לכנס ועידה למאמיני שלוש הדתות המונותאיסטיות    הרב מצגר: ידנו מושטת לכל יוזמת שלום ולכל דיאלוג להפסקת הטרור והאלימות
דרור מרום
למתן המענקים לא היו מתנגדים בוועדת הביקורת או בדירקטוריון החברה - והם אושרו    המאושרים: ארבעה סגני נשיא - אחד לכספים, השני לחשבות, השלישי מכהן גם כמנכ"ל כור תעשיות, והאחרון סגן נשיא "רגיל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il