X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, המשטרה סירבה לאתר את הרכב באמצעות איכון הטלפון הנייד וגרמה לו נזקים התביעה נדחתה ונפסק שעל המשטרה מוטל עומס ויש לה סדר עדיפויות
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

הרצל פרנקל תבע את משטרת ישראל בבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד וביקש לפצותו בגין נזקים ממוניים שנגרמו לו בשל גניבת רכב אספנות. מכתב התביעה עלה שהרכב נגנב בחודש מאי 2006, ומספר שעות לאחר מכן קיבל פרנקל טלפון מהגנב שהציע להחזיר את הרכב תמורת כופר. פרנקל פנה למשטרה וביקש שתאתר את הרכב באמצעות מכשיר טלפון נייד שהותקן בו ונתקל בסירוב. הוסבר לו שהדבר מאושר על-ידי דרגים בכירים, ובמקרים של פשע חמור כשקיימת סכנה לחיי אדם. ההסבר לא הניח את דעתו של פרנקל וזה התעקש שמאחר שמדובר במכת מדינה יש עניין ציבורי לאתר רכבים גנובים ללא צו בית משפט. כמו כן שבמשטרה אין נוהל המתייחס לאיכון רכב גנוב באמצעות טלפון סלולרי ומשכך יש להטיל אחריות נזיקית על המשטרה.
בכתב ההגנה הסבירה משטרת ישראל שאם רכב נגנב ואין חשש לחיי אדם, הנהלים אינם מחייבים את איתורו. כמו כן שבלתי אפשרי שתשמש "מבטחת על" לכל כלי הרכב שנגנבים ותאתר אותם. לדבריה, איכון רכב באמצעות טלפון נייד אפשרי לאחר קבלת צו מבית משפט או במקרים דחופים ושעת חירום. המשטרה ביקשה לדחות את התביעה והוסיפה שאין להטיל עליה אחריות נזיקית.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר דחה השופט גיל דניאל את התביעה ללא צו להוצאות. לדבריו, המשטרה פעלה בהתאם לנהלים הפנימיים ושיקוליה היו נכונים. "הואיל והעומס המוטל על משטרת ישראל הוא רב, הרי שסדר העדיפויות, המתחייב משיקוליה המקצועיים והתקציביים, מוביל לכך שלא כל תלונה תצדיק פעילות חקירה אקטיבית. בהתאם לכך, לא בנקל יתערב בית המשפט בהחלטותיה המקצועיות של המשטרה לפעול או להימנע מלפעול תוך שיכבד את מתחם שיקול הדעת הנתון לה ויעמיד לנגד עיניו את החששות והסיכונים מהתערבות יתר".
השופט הדגיש שהתובע לא הוכיח את הקשר הסיבתי בין המחדל הנטען לנזק שנגרם. "כל אזרח חש, ובצדק מבחינתו, כי עניינו מצדיק טיפול כולל, מלא ומיידי מצד המשטרה, ובמיוחד כאשר יש בידו להצביע על פעולת חקירה שלמיטב הבנתו אינה מסובכת, אולם כידוע לא תמיד ניתן לספק שירות אופטימאלי כזה והמדובר בשיקולים שונים ובסדרי עדיפויות. אין לשכוח כי שעה שנגנב רכב, הגורם לנזק הוא פעולתו העבריינית של גנב הרכב. ככלל, עלינו להיזהר ולהישמר לבל נהפוך את 'כיסה העמוק' של המדינה תחליף לפיצוי הנפגע על-ידי המעוולים או העבריינים ה'אמיתיים'".
לטענת השופט, התובע לא הוכיח שאילו המשטרה היתה פועלת לאיתור הרכב הגנוב באמצעות חברת הסלולאר הרכב היה מוחזר והנזק היה נמנע. "מרבית הסיכויים שהרכב כבר נמצא בשטחים שמחוץ להישג ידה של משטרת ישראל, כך שאם היתה המשטרה מאתרת את הרכב הנזק לתובע לא היה נמנע. יש להבין ללבו של התובע שרכב האספנות שבבעלותו נגנב והוא בעל ערך סנטימנטאלי".

תאריך:  26/03/2008   |   עודכן:  26/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבע את המשטרה לאחר שלא איתרה את רכבו הגנוב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סתם אזרח טרחן...צודק השופט החכ
אחמד זיבי  |  26/03/08 11:04
2
אולי נחוצה הגדרה לחובותיה ???
חובות המשטרה  |  26/03/08 12:48
3
המשטרה רואה את התמונה הכוללת
דוד כהן  |  27/03/08 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביהמ"ש הרשיע חבר בורסת היהלומים יעקב ארד במעשים מגונים ואינוס    בכתב האישום: הציע טיפול וסיוע באמצעות כוחות אנרגטיים    השופטים שללו עלילה שבה המתלוננת מצטיירת כ"אדם לא נבון"
עידן יוסף
ביניש, לאילנה דיין: "אין אחרַי ולא כלום"    דיין גילתה פרטים משיחה סגורה שלא לציטוט ולא לייחוס    ביניש אמרה לה: הפסיקה למגן את שדרות הביאה בחשבון שהתלמידים יישארו ללא מיגון
איציק וולף
בהיכל התרבות בתל אביב הוכרזו שלושת הפסנתרנים שעלו לגמר התחרות הבינלאומית על שם ארתור רובינשטיין
מחלקה ראשונה
22.45% לא דואגים לנהג תורן לפני בילוי    12.2% בשביל בירה אחת לא צריך נהג תורן
מחלקה ראשונה
השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות תפסו הברחה גדולה במיוחד של כ-600 שבלולים, סרטנים ודגי זהב בנתב"ג    מדובר באחת ההברחות הגדולות של בעלי חיים ימיים שנתפסה אי פעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il