X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עכברים ללא חוש טעם עדיין פיתחו העדפה למים ממותקים בסוכר בהשוואה למים רגילים הממצאים יוכלו לתרום להבנה עמוקה יותר של הממתיקים המלאכותיים שהם בעלי טעם מתוק אך שלא כמו הסוכר הם אינם פועלים במעי כדי לתמוך בהעדפות השונות למזון
▪  ▪  ▪
מפתח להישרדות [צילום: פלאש 90]
ממתיקים מלאכותיים - משפיעים על רמות הסוכר?
יפעת גדות
מאכלים שבהם ממתיקים מלאכותיים מכילים כמות נמוכה יותר של קלוריות לעומת אלו שבהם סוכר
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הסיכון לסרטן - עניין של קלוריות?

   יפעת גדות
ממתיקים מלאכותיים - האם הם בטוחים?

   יפעת גדות
מחקר: ממתיקים מלאכותיים - גורמים לסרטן

למזונות משמינים יש טעם נהדר, אך מחקר חדש מגלה כי אנו אוהבים אותם גם משום שאנחנו מבינים באופן תת הכרתי כי הם מלאים בקלוריות.
מדענים גילו כי עכברים ללא חוש טעם עדיין פיתחו העדפה למים ממותקים בסוכר בהשוואה למים רגילים. הממצאים מראים כי לעכברים יש דרך לחוש כי המים המכילים סוכר מכילים למעשה קלוריות - אנרגיה לגוף - והמים האחרים לא.
אצל בני אדם, כמובן, זה יכול להיות אחרת. למרות זאת, המחקר הראה כי טעם אינו הסיבה היחידה לכך שאנו אוהבים מזונות עתירי קלוריות, וגם בהעדר חוש טעם ניתן לפתח העדפה למזונות אלו.
החוקרים, ממעבדות ג'ון בי. שבאוניברסיטת ייל ועמיתים מאוניברסיטת דיוק דיווחו על הממצאים בגיליון מרס של "Neuron".
"מערכת הגמול" שבמוח מספרת לנו כשאנו נהנים מדברים כמו מין ומזון. השאלה שעמדה בפני החוקרים היתה האם המערכת יכולה לפעול ללא שחוש הטעם מהווה חלק מהמשוואה.
החוקרים הנדסו גנטית עכברים כך שלא יפתחו חוש טעם ואז אפשרו להם לשתות מים עם סוכר או מים רגילים. עבור העכברים, שני סוגי המים השונים היו בטעם זהה לחלוטין.
למרות זאת החוקרים גילו כי העכברים עדיין העדיפו את המים הממותקים, כפי הנראה משום שיכלו לחוש כי הם סיפקו קלוריות ולכן - אנרגיה.
המערכת במוח המקודדת גמול תפתח העדפה למזון המכיל קלוריות גם בהעדר מידע של טעם, כתבו החוקרים.
להבין את סוד הממתיקים המלאכותיים
במידה וניתן יהיה ליישם את הממצאים גם בבני אדם הרי שניתן יהיה להסביר מדוע מזונות דלי קלוריות מסוימים אינם פופולריים למרות שטעמם אינו גרוע. ייתכן, משערים החוקרים, שיש לנו מנגנון ביולוגי המחזק את העיכול של מזונות עתירי קלוריות.
הצעד הבא במחקר יהיה להבין אלו אותות אומרים למערכת הגמול של המוח שמשהו השתנה מבחינה מטבולית (של חילוף חומרים), מפני שכאשר אנו מעכלים קלוריות אנו משנים את חילוף החומרים שלנו.
חוקרים שהגיבו לממצאי המחקר ציינו כי הם מראים בפעם הראשונה כי חומרים מזינים במעי יכולים להפעיל באופן ישיר את מערכת הגמול שבמוח. למרות זאת עדיין יש לאשר את ממצאי המחקר במחקרים נוספים.
הממצאים יוכלו לתרום להבנה עמוקה יותר של הממתיקים המלאכותיים שהם בעלי טעם מתוק אך שלא כמו הסוכר הם אינם פועלים במעי כדי לתמוך בהעדפות השונות למזון.
עם זאת, גם אם סוכרים וממתיקים מלאכותיים בפה ובמעיים מפעילים את מערכת הגמול של המוח בבני אדם, ההשלכות בהבט של הרגלי אכילה והפרעות אכילה אינן ודאיות בנקודת זמן זו. מה שבטוח הוא כי עדיין נדרשים מחקרים נוספים כדי לגלות את ההשפעה על הרגלי האכילה של בני האדם ולנצל ידע זה לטיפולים רפואיים בהשמנה ובהפרעות אכילה.

תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  27/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
כך עולה מנתוני איגוד לשכות המסחר לקראת החופשה    הוועדה הבינלאומית באיגוד: "יש לאפשר לכל חברת תעופה לקיים קווי טיסות קבועים ולחתום על הסכם עם כל מדינה שתהיה מוכנה לחתום על הדדיות - וליישם את מדיניות השמיים הפתוחים"
דרור מרום
במכתב למנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, טוענים העובדים כי אף שהבנק פירסם את הדוחות הכספיים לשנת 2007 - הוא "אינו טורח לפרסם מהו הבונוס שישולם לחברי ההנהלה של הבנק, למנכ"ל, לסמנכ"לים ולמשנים למנכ"ל"
יפעת גדות
אש השתוללה לאחר שפצצה התפוצצה מתחת לצינור הנפט 'זובאיר-1'
איריס פרחי
ביקש לבטל הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק בטענה שחתם עליו תחת איומים    בית הדין קיבל את טענת הנתבעת שלא נפלו פגמים בהסכם ודחה את התביעה
איריס פרחי
לדבריו, המזגן לא עבד במשך שלושה לילות והוא סבל מהחום. המלון טען שהמזגן תוקן בלילה השני. נפסק שלתובע נגרמה אי נוחות בחום האילתי ויש לפצותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il