X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחו עררים שהגישו ליברמן ועו"ד מני נגד הסרת חסיון מעל מסמכים שנתפסו במשרדו של מני השופט: מני חרג לכאורה מהיקף השירות הרגיל שאותו אמור לתת פרקליט
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
חשיפה ב-Nfc - פרשת הערבות: אין עבירת שוחד, פסול ערכית
יואב יצחק
מידע סודי שהגיע ל-Nfc מגלה: בשלוש פרשות המצויות בטיפול המשטרה, היא מתקשה להצביע על ראיות חותכות נגד ליברמן * בפרשת הערבות לא הוכחה עבירת שוחד מצד ליברמן * רשימה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

יואב יצחק
העיתונאי שהפעיל ליברמן נהרג בנסיבות מסתוריות

רותי אברהם
ליברמן דורש: לבדוק מי מסר ל-Nfc מידע מוכמן

בית משפט דחה (יום ה', 27.3.08) עררים שהגישו השר לשעבר אביגדור ליברמן באמצעות בא-כוחו עו"ד ירון קוסטליץ ועו"ד מני, סניגורו, באמצעות עו"ד יוסי אשכנזי, נגד הסרת החיסיון על מסמכים שנתפסו במשרדו של עו"ד מני. מדובר במסמכים שנתפסו במסגרת הליכי חקירה המתנהלים נגד ליברמן בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
בהחלטה כתב השופט שמואל ברוך כי מנספחים סודיים שהוגשו לעיונו, זה שהוצג בפני בית משפט השלום בתל אביב ואחד עדכני שהוצג בפניו עולה "תמונה ראייתית לכאורית, שדי בה בשלב הנוכחי כדי לקבוע שלכאורה לפחות, ביצע עו"ד מני מעשים שיש בהם כדי לחרוג מהיקף השירות המשפטי הרגיל או המקובל שאותו אמור ליתן פרקליט ללקוחו, עד כדי מעורבות לכאורית בפלילים, באופן שמצדיק את הסרת החיסיון".
מלא טענות כרימון
בהתייחסו לליברמן, ציין השופט כי הוא "מלא טענות כרימון כלפי המדינה. הוא סבור שלאורך זמן זאת רודפת אותו, מנהלת נגדו ממש מסע צלב, היא אינה בוחלת באמצעים אגב ניהול החקירה נגדו, כל זאת ממטרות פסולות. התנהגות זאת, לדבריו, היא הסיבה העיקרית שבגינה אין הוא מסכים להסרת חיסיון עורך דין-לקוח במסגרת החקירה האמורה".
"אני מרשה לעצמי לסבור קצת אחרת", כתב השופט.
השופט הוסיף כי "התמונה המצטיירת למקרא הנספחים הסודיים, תמונה שעוגנה בתשתית ראייתית ולא בהכרח במידעים, היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורית של ליברמן, בתו, ואני חייב לומר בצער, גם של עו"ד מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי".
חשש מפני כרסום חסיון
לסוגיית חסיון המסמכים שעמד בליבו של הדיון, הצטרפה לשכת עורכי הדין במעמד "ידיד בית המשפט". הלשכה טענה כי למרות שאין לראות "כשירות מקצועי" עליו חל חסיון עורך דין לקוח, פניה לקבלת עצה בנוגע לביצוע עבירה פלילית בעתיד, הרי שיש לקבוע "אמות מידה ואבני בוחן ברורות מהותיות ודיוניות כאחד לצורך החלת חריג זה". עוד טענה הלשכה כי ייחוס מעורבות פלילית לעורך דין חייבת להיות בהקשר לעבירה פלילית ספציפית, או תוכנית עבריינית ספציפית ועל "המעורבות עצמה להיות ברורה ומסויימת באופן שיאפשר להתגונן מפניה".
הלשכה הוסיפה וטענה כי לצורך הכרה שיפוטית בתחולתו של חריג, "אין לאמץ כלל ראייתי הנופל 'מראיות לכאורה' כדרוש להכנת כתב אישום", ואם תתקבל הקביעה לפיה נדרש "רף ראייתי נמוך, "יהיה בכך כדי לכרסם ולפגוע בחסיון עורך דין לקוח שהוא חשוב מאין כמותו, כמעט נשמת אפו של מקצוע עריכת הדין".
בהליך הנוכחי אין שאלה, קבע השופט, "באשר התשתית המצויה לנגד עיני, שהיא רחבה אף מזאת שהיתה לנגד עיני בית משפט השלום, יש בה כדי לענות על מבחנים מחמירים יותר של דיות הראיות".
משרד עו"ד - אכסניה למסמכים
השופט התייחס לסוגי המסמכים שעליהם חל חסיון וקבע כי "פעולות שבוצעו בחשבון בנק אינן בגדר שירות מקצועי שמעניק פרקליט ללקוחו כך שעם כל הכבוד לעו"ד מני, אם הוא מבצע פעולות עבור לקוחו בחשבון הבנק של האחרון, הרי שאם פיזית המסמכים נשמרים במשרדו אין מדובר במסמכים שהופקו אגב ייצוג הלקוח או אגב הענקת שירות משפטי, ומשרד עורכי הדין הוא לא יותר מאכסניה למסמכים, שאין עליהם חסיון מכל סוג".
הוא שלל גם חסיון על מסמכים השמורים במחשב משרדו של עו"ד מני."על-מנת שמסמך יהיה חסוי הוא צריך להיות קשור לשירות מקצועי המוענק על-ידי עורך הדין ללקוח ולא ניתן לקבוע כלל גורף כפי טענה העוררים. בעידן הנוכחי מסמכים רבים מופקים על-ידי המחשב ונשלים לדרכם ללא חתימה ואף ניתן לאחסן במחשב מסמכיים רבים שהיו בעברם מסמכי נייר מוחשים ונסרקו לפורמט של קובץ מחשב. האם עצם העובדה שהמסמך אינו חתום או שמור כקובץ הופכת אותו לטיוטא חסויה? ברור שלא. בית משפט השלום עבר על המסמכים, בחן אותם בין היתר בשים לב לתוכנם וטענות עו"ד מני והכריע כפי שהכריע, באופן שלדעתי אינו מצדיק התערבות".
הערר נדחה - המסמכים יימסרו
"סיכומם של דברים הוא, שדין העררים להדחות וכך אני מורה", כתב השופט. הוא העניק ארכה של 30 יום שלאחריה תורשה המשטרה לפנות ולקבל לעיונה את מעטפות המסמכים שכאמור הוסרה חסינותם. "אלא אם תתקבל עד לאותו מועד החלטה שונה מעם ערכאת הערעור". כמו כן, "קבלת המסמכים לידי המשטרה תבוצע באופן שלשלב נטילת המסמכים יתייצבו נציג מטעם המדינה, נציג מטעם עו"ד מני וכן נציג מטעם לשכת עורכי הדין (אם תחפוץ בכך), ומסירת המסמכים תתבצע בהתאם לקביעת בית משפט".

ביהמ"ש המחוזי בת"א בש 090130/08
תאריך:  27/03/2008   |   עודכן:  27/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'במעשי ליברמן דבק יותר מגוון פלילי'
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
איך ימלטו גם אותו ממשפט אמת ?
מערכת הפשע והרשע  |  27/03/08 17:21
 
- מותר לשר להינות מהטבות תפקידו
ולהיות מעל לחוק !  |  27/03/08 23:47
2
אולמרט וליברמן "מנהיגות"מושחתת ל"ת
חץ  |  27/03/08 17:43
3
שופט מטומטם! ומה עם עינוי הדין
קוסם  |  27/03/08 18:50
4
אני מאמין בטוהר השופט.
אני לא צודק  |  27/03/08 19:46
5
כולם התחנכו בבית מדרש הליכודי
המושחת ושחית.  |  27/03/08 20:26
 
- נכון, אבל המושחתים עזכו לקדימה
ונותר ליכוד נקי  |  14/07/08 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יואב יצחק
פרקליטו של אביגדור ליברמן נחקר בפרשה    שימש "צומת" לפעולות האסורות לכאורה שבוצעו בין ליברמן לבין צ'רנוי ושלאף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il