X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוטרים בכירים קיבלו אותות הוקרה מגורמי חוץ, בניגוד להנחיות על-פי ההנחיה - קבלת אות שכזה כמוה כקבלת טובת הנאה ואי-ביצוע פקודת המפכ"ל דינה כאי מילוי הוראה "על כל המשתמע מכך"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, הורה כבר לפני יותר מחצי שנה לכל השוטרים ולכל קציני משטרת ישראל שלא לקבל אותות הוקרה או תעודות הוקרה מכל גוף חוץ משטרתי. המפכ"ל קבע כי קבלת אותות שכאלו כמוה כקבלת טובת הנאה אסורה. עם זאת, במשטרת ישראל לא ממש מקפידים על הציות להוראה זו. דברים אלה עולים ממכתב שהופץ במשטרה והגיע לידי Nfc.
"ביום 21.7.2007 הוצאה הנחיה על-ידי המפכ"ל הקובעת כי קבלת אות הוקרה או תעודת הוקרה מגופים חוץ משטרתיים כמוה כקבלת כל טובת הנאה אחרת", כתב ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב עמיחי שי, במכתב שנפל לידיו של עו"ד פנחס (פיני) פישלר. עוד הסביר ניצב שי כי בהנחיית המפכ"ל נקבע עוד שככלל לא תותר קבלת תעודת הוקרה מגופים חוץ משטרתיים וכי בכל מקרה שבו נאמר לאיש משטרה שבכוונת גוף חיצוני להעניק לו תעודה שכזו עליו לפנות לרמ"ח המשמעת ולבקש מראש את אישור המחלקה לקבלת האות.
"לאחרונה נתברר כי הנחיה זו של המפכ"ל לא מולאה וכי אנשי משטרה מקבלים תעודות הוקרה מגופים חוץ משטרתיים כדוגמת ראשי עיריות ו/או ראשי מועצות מקומיות למיניהן מבלי שקיבלו את אישורה של רמ"ח משמעת לכך", ציין ניצב שי.
"אי מילוי הוראה זו כמוה כאי מילוי הוראה על כל המשתמע מכך", הדגיש.
אות הוקרה מראש העיר לחוקרי בן משפחתו
הבהרה זו שניתנה מאת ראש אגף משאבי אנוש במשטרה באה בעקבות הענקת אותות הצטיינות לתחנת המשטרה בקריית מלאכי ולעומד בראשה, סגן ניצב עמיר קמחי, על-ידי ראש העיר, מוטי מלכה, זמן קצר לאחר ששוטרי אותה תחנה המליצו לסגור תיק חקירה בגין אחזקת סמים נגד קרוב משפחתו של מלכה. אותו קרוב משפחה אף הכשיל שוטר בעת מילוי תפקידו ועל עבירה זו המליץ הקצין הממונה להגיש נגדו כתב אישום.
אות ההצטיינות לתחנת המשטרה בקריית מלאכי, שניתן במעמד מכובד של השר לביטחון פנים אבי דיכטר ומפקד מחוז הדרום של המשטרה ניצב אורי בר לב, נראה מוזר במיוחד לאור העובדה שלאחרונה חקרו אנשי המחלקה לחקירות שוטרים שלושה קצינים מאותה תחנה ממש, בחשד שדיווחו על נתוני פשיעה כוזבים במטרה להאדיר את שמה של התחנה.
בתגובה לדברים אמר מפקד תחנת קריית מלאכי, סגן ניצב קמחי, כי הוא שוקל להחזיר את תעודת ההוקרה שהוענקה לו על-ידי ראש העיר.
בניגוד לעמיתיו מתחנת המשטרה בקריית מלאכי, קיבל שוטר בכיר אחר, סגן ניצב אפרים ארליך (קרמשניט), אות הוקרה מן התנועה לאיכות השלטון לאחר שקיבל אישור מן המשטרה לקבל את האות.
התאריך הלא הגיוני שכתב הניצב
בשולי הדברים יש לציין כי במסמך המקורי של הבהרתו של ניצב שי, בשורה שציינה את התאריך שבו הוציא מפכ"ל המשטרה את ההנחיה לכלל השוטרים שלא לקבל אותות מגורמים חוץ משטרתיים, הופיע תאריך שונה מן התאריך שעליו דיווחנו לעיל.
תחת הכותרת "איכות - מקצועיות - שירות" הופיעה השורה הבלתי אפשרית והלא הגיונית הבאה: "ביום 6.6.08 הוצאה הנחיה על-ידי המפכ"ל וכו'".

התאריך שציין הניצב לא היה ולא נברא. ההבהרה על הוראות המפכ"ל
תאריך:  31/03/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל לשוטרים: אותות הוקרה - טובת הנאה אסורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על זה מקפידים מאד.משטרת חוק...
שמאלן על הזמן  |  31/03/08 21:47
2
קמיחי היה בן טיפוחיו של קראדי
מיקי משדרות  |  1/04/08 00:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בחבר דיון אקדמי בנושא הישרדות תקף ד"ר קרניאל את ההפקה: "התוכנית משקפת ומקדמת ערכים שליליים"    עורכת הישרדות התגוננה: "המתמודדים הם אנשים בוגרים ובכל רגע נתון יכלו לומר להפקה ביי ביי"
אופירה אסייג
מאמנה של הפועל גליל עליון העניק ראיון בלעדי לספורט 99 בשיתוף ONE: "לא האמנתי שאחזור לאמן העונה"    עוד מקטש: "אני לא כועס על צביקה שרף"
רותי אברהם
שר הפנים מאיר שטרית חתם על תקנות אש חדשות המסדירות את נושא בטיחות האש בבנינים    הן ייכנסו לתוקף בעוד 6 ח'    ע"פ התקנות: כל בנין יתוכנן למנוע "פאניקה תגובתית"
איציק וולף
ח"כ אלחנן גלזר הודיע כי הוא מושך את הצעתו לחוק שימסד את הזנות בישראל    ח"כ גלאון: מיגור הזנות ייעשה בענישת הלקוחות והסוחרים
דרור מרום
ההצעה כוללת חובת מימון בנקאי ע"י חשבון ליווי סגור בלבד, הסדר מימון רכישת דירה בשוברים כולל להלוואות ולמשכנתאות - וסנקציות אזרחיות ופליליות על הבנקים והקבלנים כלקח מהמשבר בחברת חפציבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il