X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון שקידם משרד התקשורת, בנוגע לדואר זבל, לפיו יוכל אזרח לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק ממפרסם, בגין כל הודעת פרסומת שתישלח אליו מבלי לקבל את הסכמתו המפורשת מראש ובכתב לכך האיסור יחול על דוא"ל, פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי ומסרונים
▪  ▪  ▪

תופעת ההפצה ההמונית של הודעות פרסומת בלתי רצויות באמצעות דואר אלקטרוני, מסרונים, טלפונים ופקסימיליה הפכה בשנים האחרונות למטרד ציבורי כלל-עולמי ונמצאת במגמת עלייה חדה.
היום אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שיזם משרד התקשורת, בראשות השר אריאל אטיאס, האוסרת על משלוח הודעות פרסומת באמצעות אמצעים אלו ללא קבלת הסכמה מראש של הנמען.
התופעה מעוררת בעיות במישורים שונים, ובהן חדירה למחשבים בלא היתר והפצת וירוסים, פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו, פגיעה בהתפתחותו של המסחר האלקטרוני ופגיעה בעסקים. תופעה זו מעמיסה עלויות מיותרות על הציבור, ובכלל כך על מפעילי תקשורת בהם בעלי התשתיות, ספקי האינטרנט ואחרים. היא מציקה לעסקים, למשתמשי אינטרנט פרטיים ולרשויות העוסקות באכיפה.
הנזקים הכלכליים הנגרמים מה"זבל" עצומים. בשנת 2004 העריכו הרשויות בארה"ב שעלותו לחברות בלבד עולה על 10 מיליארד דולר בשנה, כולל עלויות באובדן שעות עבודה, עלות ציוד נוסף, תוכנות וכוח אדם הדרוש למלחמה בו.
עם זאת מוצע סייג ולפיו פנייה חד-פעמית מטעם המפרסם לנמען שהוא בית עסק, המהווה הצעה להסכים לקבלת דברי פרסומת מטעמו אינה מהווה הפרה של הוראות הסעיף המוצע. בנוסף, מוצע לסייג את האיסור ולהתיר שיגור דבר פרסומת אף אם לא התקבלה הסכמה מפורשת של הנמען, זאת כאשר קיימים יחסי מסחר קודמים בין המפרסם לנמען, בנסיבות שבהן הנמען הוא זה שמסר למפרסם את פרטיו.
לפי התיקון המוצע, לנמען הזכות להודיע למפרסם בכל עת, על סירובו לקבל דברי פרסומת נוספים, גם לאחר שהוא נתן הסכמה לכך בעבר.
הסנקציות המוטלות על מפר החוק:
  • עבירה פלילית - הפרת הוראות התיקון מהווה עבירה פלילית שדינה קנס של עד 202,000 שקלים, או עד 67,300 שקלים בהתאם לחומרת ההפרה ולמהותה.
  • עוולה אזרחית ותובענה ייצוגית - מוצע לאפשר מסלול תביעה אזרחי אשר צפוי כי יהיה הכלי המרכזי והיעיל להתמודדות עם התופעה וזאת הן בדרך של הגדרת האיסור הקבוע בסעיף המוצע כעוולה אזרחית, שלגביה יחולו הוראות פקודת הנזיקין והן בדרך של מתן אפשרות להגשת תובענה ייצוגית בשל הפרתו.
  • פיצויים לדוגמה - במידה שמפרסם שלח דבר פרסומת ביודעין, בניגוד להוראות התיקון, רשאי בית המשפט רשאי לפסוק בשל הפרה זו פיצויים, ללא הוכחת נזק, בסכום של עד 1,000 שקל בגין כל הודעה ששלח המפרסם לנמען.
התיקון ייכנס לתוקף 6 חודשים מיום אישורו בכנסת, על מנת לאפשר פרק זמן מתאים להיערכות.

תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלחו אליך זבל? קבל פיצוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דבר נכון בעתו
ראשוני  |  1/04/08 16:49
2
חוק מצויין ל"ת
דן גשש  |  1/04/08 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
רפאלי נבחרה לייצג את בוניטה דה מס    גולן בן-דוד: הבחירה ברפאלי מביאה עימה ערכים נוספים למותג המשדר יוקרה, חושניות וסקס אפיל בינלאומי
דרור מרום
חברת הענק היא בין השאר הבעלים של קבוצת סונול, החברות טמבור וסופרגז - וחברות בתחומי הנפט, הכימיקלים, הנדל"ן והתיירות    היא נמצאת בבעלות דוד עזריאלי החל משנת 2006
גלית יצחק
בקרב מטופלים שקיבלו את התרופה הניסיונית חל שיפור במבחנים המודדים זיכרון לטווח קצר, זיכרון פעיל וכושר זיהוי - יכולות הנפגעות בצורה קשה אצל חולי אלצהיימר
דרור מרום
כך נקבע בהסכם ראשון מסוגו בחברת התעופה - הכולל הטבות מפליגות לכל הסקטורים    העובדים יקבלו תוספות שכר ו-5% מהרווחים - החל משנת 2011    יו"ר אירגון עובדי התחבורה בהסתדרות: "אני שמח שההנהלה הבינה שהסכם קיבוצי עם העובדים הוא אינו קללה"
מערכת PCאון
גרטנר מזהירה מפני מחסור בעובדים מיומנים ומוכשרים בתחום ה-IT; צעירים רבים במערב רואים ב-IT בחירת קריירה בלתי מוצלחת: מדובר בעבודה שהיא גם קשה וגם "לא מגניבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il