X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסתבר שכן - בקרב 45.3% ממשקי הבית רק נשים מנקות את הבית 68% מהציבור אינם מעסיקים עוזרת מעדיפים לרכוש חומרי ניקוי באריזות גדולות 35% אינם מנקים את הבית במיוחד לקראת פסח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מסתבר שהסטיגמה עדיין קיימת, ולניקיונות הבית דואגת לרוב רק האישה. נמצא כי בקרב 45.3% ממשקי הבית בישראל, רק נשים מנקות את הבית, לעומת 7.7% מהגברים. רק ב-14.2% ממשקי הבית מחולקות מטלות הניקוי באופן שווה בין הגבר והאישה. כך עולה מסקר שערכה חברת סנו.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 500 איש, לקראת חג פסח, באמצעות מכון המחקר ברנדמן.
לא צריכים עוזרת
מנתוני הסקר עולה, כי 68% מהציבור אינם מעסיקים עוזרת, או עוזר בית. מי שכן מעסיק עוזרת בית, 19.3% ציינו כי הם אינם מנקים את הבית לפני שהעוזרת מגיעה, 5.8% מנקים את הבית לפני שהיא מגיעה, כי לא נעים להם מהעוזרת שתגיע לבית מלוכלך, 4.4% מנקים לפני בוא העוזרת, כי פשוט לא סומכים עליה מספיק.
אמינות - התכונה החשובה ביותר
מהממצאים עולה, כי 57.6% הצהירו, שאמינות היא התכונה החשובה ביותר אצל עוזרת הבית, 32.4% טוענים שעבודה יסודית היא החשובה יותר ו-3.8% מאמינים שזמינות והגעה בזמן לעבודה היא המרכיב החשוב ביותר אצל עוזרת הבית.
מנקים יסודי
מהסקר עולה, כי 71.8% מנקים את הבית באופן יסודי, לעומת 13.5% שמסרו, כי הם מנקים את הבית רק כדי שיראה נקי ומסודר ו-1.7% מהציבור אינם מנקים כלל את הבית.
ניקוי שירותים - חשוב ביותר
33.8% סבורים כי ניקוי השירותים הוא החלק החשוב ביותר לניקוי הבית. 23% מאמינים כי הכיור וסביבתו במטבח הוא החשוב, 11.1% ניקוי רצפות, 2.4% הסרת האבק מהרצפה ו-1% ציינו כי השטיחים והחלונות הם המקומות החשובים ביותר לניקוי הבית. 25.6% חושבים שחשוב לנקות את כל חלקי הבית באותה מידה.
חומרי ניקוי - באריזות גדולות
מנתוני הסקר עולה, כי 54.2% מעדיפים לרכוש חומרי ניקוי לבית באריזות גדולות, בשל זמינות כמות החומרים בבית, 19.5% מעדיפים אריזות מילוי בגלל המחיר ו-17.7% מעדיפים אריזות קטנות בגלל הנוחות.
נוזל לניקוי כללי - השימושי ביותר
36% ממשתתפי הסקר ציינו, כי לקראת פסח הם משתמשים הכי הרבה בנוזל לניקוי כללי, 26% צורכים הכי הרבה אקונומיקה, 12.5% משתמשים הכי הרבה בנוזל לניקוי רצפות, 4.4% משתמשים בנוזל כלים, 2.6% בנוזל תנורים, 1.9% בנוזל חלונות, 1.3% בנוזל אסלות, 1.1% בנוזל רהיטים ו-0.7% בנוזל שטיחים וריפודים.
ניקיון פסח?
מתברר כי בקרב 35.2% מהאוכלוסיה אין הבדל בין ניקוי הבית במשך כל ימות השנה לבין הניקוי לקראת פסח: רק 28% מנקים את הבית לפסח מטעמי דת, 27.2% מנקים מטעמי מסורת והרגל ו-4.2% מנקים את הבית רק בגלל החלפת עונות השנה. 5.3% מהציבור אינם מנקים את הבית לקראת חג הפסח.

תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניקיון הבית - עדיין תפקיד הנשים בלבד?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון שקידם משרד התקשורת, בנוגע לדואר זבל, לפיו יוכל אזרח לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק ממפרסם, בגין כל הודעת פרסומת שתישלח אליו מבלי לקבל את הסכמתו המפורשת מראש ובכתב לכך    האיסור יחול על דוא"ל, פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי ומסרונים
גלית יצחק
רפאלי נבחרה לייצג את בוניטה דה מס    גולן בן-דוד: הבחירה ברפאלי מביאה עימה ערכים נוספים למותג המשדר יוקרה, חושניות וסקס אפיל בינלאומי
דרור מרום
חברת הענק היא בין השאר הבעלים של קבוצת סונול, החברות טמבור וסופרגז - וחברות בתחומי הנפט, הכימיקלים, הנדל"ן והתיירות    היא נמצאת בבעלות דוד עזריאלי החל משנת 2006
גלית יצחק
בקרב מטופלים שקיבלו את התרופה הניסיונית חל שיפור במבחנים המודדים זיכרון לטווח קצר, זיכרון פעיל וכושר זיהוי - יכולות הנפגעות בצורה קשה אצל חולי אלצהיימר
דרור מרום
כך נקבע בהסכם ראשון מסוגו בחברת התעופה - הכולל הטבות מפליגות לכל הסקטורים    העובדים יקבלו תוספות שכר ו-5% מהרווחים - החל משנת 2011    יו"ר אירגון עובדי התחבורה בהסתדרות: "אני שמח שההנהלה הבינה שהסכם קיבוצי עם העובדים הוא אינו קללה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il