X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בימים אלה ולקראת חג הפסח מעבירה החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה מענק של 6,000 ש"ח לחשבונותיהם של כ-10,000 ניצולי שואה נזקקים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה מעבירה בימים אלה מענק אישי של 6,000 ש"ח ישירות לחשבונות בנק של כ-10,000 ניצולי שואה נזקקים בישראל. המענק יופקד בחשבונות הבנק עד לסוף השבוע. זאת, בהמשך להתחייבותה של החברה והודעתה בסוף שנת 2007 כי תעביר את הסיוע בראשית חודש אפריל 2008.
הסיוע, בסכום כולל של כ-100 מיליון ש"ח, ניתן מתוך נכסים של נספי השואה, שלא אותרו להם יורשים. הסיוע מוענק ערב חג הפסח בתשלום אחד, ללא צורך בהגשת בקשה, לפי קריטריונים שנקבעו ועל-פי נתוני משרד האוצר והלשכה לשיקום נכים. בנוסף תעביר החברה 25 מיליון ש"ח לתמיכה בפרויקטים מיוחדים של גופים ומוסדות, שמטרתם סיוע לניצולי שואה.
פרויקט הסיוע מתבצע בשיתוף פעולה עם מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל. בימים האחרונים נשלח לניצולי השואה הזכאים מכתב מאת החברה לאיתור ולהשבת נכסים ומרכז הארגונים. במכתב ניתן הסבר מלא על המענק המיידי המועבר ישירות לחשבון הבנק ועל הזכאות לקבלו ללא הגשת טפסים. לרשות הזכאים למענק עומד מוקד מידע בטלפון: 03-6135351.
מי הזכאים לקבלת הסיוע החד פעמי?
לסיוע זכאי כל ניצול שואה אשר עומד בשני התנאים הבאים:
1. זכאי ומקבל תגמול חודשי מכוח אחד מהחוקים הבאים: חוק הפיצויים הפדראלי של מערב גרמניה (BEG), חוק נכי נרדפי הנאצים התשי"ז- 1957, סעיף 2 של הסכם היישום לאמנת האיחוד הגרמנית (9.10.92), חוק הטבות לניצולי שואה נזקקים, התשס"ז-2007.
2. זכאי ומקבל גמלת השלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי לפי חוק הבטחת הכנסה, תשמ"א-1980 או תשלום תגמול נזקק על-פי חוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1957.
אדם הסבור כי מתקיימים בו התנאים הנ"ל, אך עד ליום 1 ביוני 2008 לא קיבל את המענק, יוכל לפנות ולהוכיח את זכאותו להימנות על מקבלי המענק, בהתאם למבחנים המפורטים לעיל. היה ויוכיח זכאות זו, ישולם לו המענק האמור.
יודגש כי המענק שינתן לזכאים לא יפגע בזכאותם לגמלה. ניצולים זכאים נוספים אשר יאותרו ע"י הלשכה לשיקום נכים עד לסוף שנת 2008, יזכו גם הם למענק.

"מקווה שהסיוע יקל על המצוקה בערב החג"

במכתב שנשלח לניצולי השואה בראשית השבוע נכתב כי לאחר 60 שנה של התעלמות, בעקבות עבודת ועדת החקירה הפרלמנטרית בראשותה של חברת הכנסת קולט אביטל, חוקקה הכנסת את חוק נכסים של נספי השואה וכי מכוח החוק הוקמה החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה, שעליה הוטל לתקן את העוול ההיסטורי.
"החברה מאתרת את נכסי הנספים ומשיבה ליורשיהם החוקיים את הנכסים או את שווים ההוגן. מתוקף הוראות החוק הוסמכה החברה לעשות שימוש בכל אותם נכסים שלא ימצא להם יורש, בין היתר, לשם מתן סיוע לניצולי שואה. המענק האמור ניתן בהתאם להסמכה זו", לשון המכתב
אברהם רות, יו"ר הדירקטוריון החברה לאיתור נכסים של ניספי השואה וניצול שואה בעצמו אומר כי הוא מקווה שהסיוע הראשון שהחברה מגישה יקל ולו במעט על מצוקתם של הניצולים, ערב חג הפסח.
"כפי שנקבע על-ידי המחוקק, על החברה לאתר נכסים של נספי שואה, ובעקבות כך לאתר יורשים. שווים של נכסים שלא נמצאו להם יורשים מופנה לסיוע לניצולי שואה נזקקים. החברה תמשיך לפעול בשלושת התחומים האלה תוך מאמץ עליון, כנדרש בחוק. זהו סיוע ראשון ודחוף, החברה תפעל למתן סיוע נוסף ומתמשך בעתיד", הבטיח.

תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
נדחתה הצעת החוק של משרד האוצר    יו"ר הוועדה: "אנחנו דורשים לראות מערכת הכשרה מקצועית ראויה"
דרור מרום
פישר הבהיר בעת הצגת דוח הבנק לראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי תהיה האטה בצמיחה ולא מיתון - הבהיר כי ההערכה היא להמשך הצמיחה, ואמר כי הבנק אינו חושש מהתפרצות אינפלציונית
איריס פרחי
נוסע שאמור היה לנסוע מירושלים לתל-אביב בשתי רכבות גילה שאחת איחרה והשנייה "ברחה"    בית המשפט פסק שישולם לו פיצוי שאינו כפוף לתקנות
גלית יצחק
מסתבר שכן - בקרב 45.3% ממשקי הבית רק נשים מנקות את הבית    68% מהציבור אינם מעסיקים עוזרת    מעדיפים לרכוש חומרי ניקוי באריזות גדולות    35% אינם מנקים את הבית במיוחד לקראת פסח
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון שקידם משרד התקשורת, בנוגע לדואר זבל, לפיו יוכל אזרח לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק ממפרסם, בגין כל הודעת פרסומת שתישלח אליו מבלי לקבל את הסכמתו המפורשת מראש ובכתב לכך    האיסור יחול על דוא"ל, פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי ומסרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il