X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש פסק כי פרסום דברי השר זאבי-גנדי ז"ל בעתון ווסטי בבעלות ידיעות אחרונות נעשה תוך הפרת זכויות יוצרים ווסטי חוייב בפיצויים לאלמנה של מיכאל ששר ז"ל, מחבר הספר "שיחות עם רחבעם (גנדי) זאבי"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים פסק (יום ב', 31.3.08) כי העיתון ווסטי בבעלות ידיעות אחרונות, הפר זכויות יוצרים בפרסום קטעים מתוך דברי גנדי, השר זאבי ז"ל. מדובר בפרסום קטעים מתוך הספר "שיחות עם רחבעם (גנדי) זאבי" של מיכאל ששר ז"ל, בגליון של ווסטי ביום השנה לרצח גנדי. את התביעה הגישה אלמנת מחבר הספר, אסתר ששר.
בהחלטה כי מדובר בהפרת זכויות יוצרים ציין השופט יואל צור כי בפרסום הובאו קטעים שתורגמו מתוך הספר "תוך השמטת משפטים או קטעים ובחלקם תרגום לא מדוייק". זאת, כטענת ווסטי, לצורך מתן "ביטוי לדעותיו הפוליטיות קיצוניות והשנויות במחלוקת של גנדי ז"ל, אשר ווסטי ראו חשיבות רבה בפרסומן בקרב קוראי העיתון...על-מנת לעורר פולמוס בקרב ציבור קוראי הרוסית בארץ על דעותיו הפוליטיות והחברתיות של גנדי ז"ל".
עם זאת, הדגיש השופט, הקטעים שהובאו היו "ללא ביקורת", לפיכך הם אינם נהנים מהגנת "טיפול הוגן לצורך ביקורת" ומהווים כאמור, הפרת זכויות יוצרים. השופט הוסיף כי הביטויים "'סקירה' או 'תמצית עיתונאית', אינם באים להתיר למסקר או לעיתונאי להעתיק העתקה גרידא גם אם על דרך של תרגום של יצירה כלשהי. בסקירה ותמצית עיתונאית, ככל שרואה המפרסם לנכון להעתיק קטעים מיצירה מבלי להסתפק בדיווח על תוכנם, כדי שיהנה מההגנה של 'טיפול הוגן', עליו לתבלם ב'הערכה וניתוח של הדברים מתוך נקודות ראות שונות'".
"התכלית החקיקתית במתן הגנה של 'שימוש הוגן' באה לבטא את הצורך להגן על 'המעתיק' כאשר העתקתו נעשתה למטרה שאינה נופלת בחשיבותה מהמטרה שעניינה הגנה על המחבר. המטרה היא לאפשר לציבור לדעת על קיומה של יצירה וזאת על-ידי סקירה או תמצית עיתונאית או להציגה בציבור תוך ביקורת...מקום שנעשית העתקה גם אם על דרך תרגום של פרק מתוך ספר, שזה המקרה שלפנינו, העתקה כזו אשר אינה מלווה בהערכה וניתוח של הדברים או 'ביצירתיות' כלשהי, נחשבת להעתקה גרידא שאין מקום ליתן לה הגנה. העתקה כזו היא הפרה של זכויות יוצרים של המחבר ואינה נהנית מהגנת 'טיפול הוגן'".
כאמור, השופט צור הורה לווסטי לשלום לאלמנה אסתר ששר 20 אלף שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים וכן שכר טירחת עורך דין -4,000 שקלים. כמו כן ישולמו לה תשיעית מאגרות בית המשפט ו"החזר אותו חלק מהוצאות ההקלטה שנשאה בה התובעת".

בית המשפט השלום בירושלים א 005293/05
תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'ווסטי' ישלם 20 אלף לאלמנתו של ששר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בעלת השליטה באל-על עברה לרווחיות לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר בשנת 2006    תזרים המזומנים הסתכם בכ-253 מיליון דולר    ההכנסות מהחכרת מטוסים גדלו ב-39%    המנכ"ל: "התוצאות הכספיות מוכיחות כי אסטרטגיית ההשקעה באל-על ובפעילויותיה האחרות מניבה פירות"
דרור מרום
בחקירתו הכחיש החשוד את אי רישום הכנסותיו בספרי הנהלת החשבונות; לדבריו הוא נטל הלוואות בשוק האפור, עניין שיש בו כדי להסביר את ההפרשים בין ההפקדות לבין המחזורים המדווחים
איציק וולף
ח"כ שלמה בניזרי, שהורשע הבוקר בשוחד, הודיע כי יערער על ההרשעה    "שמונה שנים שתקתי ועכשיו אומר: רודפים אותי על לא עוול בכפי. לא אתפטר עד לגזר הדין"
עידן יוסף
שירות חינמי חדש מאפשר לשלוח הודעות קול וווידאו לכל כתובת דוא"ל וליזום שיחות ועידה ללא צורך בהתקנת תוכנה
איציק וולף
בימים אלה ולקראת חג הפסח מעבירה החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה מענק של 6,000 ש"ח לחשבונותיהם של כ-10,000 ניצולי שואה נזקקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il