X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד יחסי יהודים וערבים לשנת 2007 מגלה כי יותר משליש מהיהודים החיים בישראל סבורים שיש לעודד את הערבים לעזוב את המדינה 62% חוששים ממרד עממי של ערביי ישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

37% מהציבור היהודי תומכים בעידוד הערבים לעזוב את הארץ וכשליש תומכים בשלילת זכות ההצבעה לכנסת. כך עולה (יום ג', 1.4.08) ממדד יחסי יהודים-ערבים לשנת 2007 שיוצג בשבוע הבא בכנס חיפה לאחריות חברתית שיתקיים באוניברסיטת חיפה. על-פי המדד, 62% מן היהודים החיים במדינת ישראל חוששים מהאפשרות כי ערביי ישראל יפתחו במרד עממי ו-64.6% נמנעים מלהיכנס לישובים ערביים בישראל. המדד מגלה שגם לציבור הערבי חששות משלו: 62% חוששים מטרנספר ו-76% חוששים מאלימות מצד המדינה.
את המדד ערך פרופ' סמי סמוחה, דיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה וחתן פרס ישראל לסוציולוגיה תשס"ח, וממנו עולה כי למעלה ממחצית מהציבור היהודי והציבור הערבי סבורים שהיחסים בין יהודים וערבים אינם טובים והם אף יורעו בעתיד.
62.2% מהציבור היהודי חוששים כי האזרחים הערבים מסכנים את בטחון המדינה בגלל ילודה גבוהה (לעומת 64.4% בשנה שעברה), ו-80% חוששים מתמיכת ערביי ישראל במאבקו של העם הפלשתיני (לעומת -83.1% בשנה שעברה). 80% מהערבים חוששים מפני פגיעה בזכויות האזרח שלהם (77.4% בשנה שעברה), וכ-83% מודאגים מהפקעות אדמה המוניות (80% בשנה שעברה).
שיעור הערבים השוללים את זכות הקיום של ישראל כמדינה יהודית-ציונית, עלה במעט מ-62.6% בשנה שעברה ל-64% בשנה זו. שיעור השוללים את זכות ישראל להתקיים מקרב אזרחיה הערבים עלה מ-15% בשנה שעברה ל-20% השנה. התמיכה באלימות לקידום ענייני המיעוט הערבי עלתה מ-9.5% בשנה שעברה ל-10.8% השנה. 18% מהציבור היהודי שוללים את זכות הקיום של הערבים כמיעוט בישראל לעומת כ-16% בשנה שעברה.
בסך הכול 48.3% מהציבור היהודי חש שהוא אינו יכול לתת אמון באזרחים הערבים ואילו 60.2% מהציבור הערבי חש שהוא אינו יכול לתת אמון באזרחים היהודים,
במדדים שמצביעים על אפשרות לדו-קיום בין שתי הקבוצות נמדדו ירידות. רק 54% מהציבור היהודי חש כי לשני הצדדים זכויות היסטוריות על הארץ לעומת 68.5% בשנה שעברה. גם התמיכה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים ירדה מ-74% בשנה שעברה ל-70% השנה. בשנה שעברה האמינו 67.5% מהציבור הערבי כי לישראל שבתחום הקו הירוק יש זכות קיום כמדינה יהודית ודמוקרטית שבה חיים יחד יהודים וערבים והשנה רק 49% חשים כך.
למרות החששות של שני הצדדים, 86% מהציבור היהודי ו-75% מהציבור היהודי סבורים שישראל היא מקום שטוב לחיות בו ו-85% מקרב הציבור היהודי ו-71% מקרב הציבור הערבי מעדיפים את ישראל על כל מדינה אחרת בעולם. 58% מקרב הציבור הערבי מאמין שישראל היא דמוקרטיה גם עבורם.
במחקר, המוצג זו השנה השנייה בכנס חיפה לאחריות חברתית, נבדקו במדגם ארצי מייצג 699 אזרחים יהודים ו-719 אזרחים ערבים לגבי העמדות שלהם במגוון נושאים הנוגעים לשסע היהודי-ערבי.
"המדד חושף את מימדי השסע העמוק בין ערבים ויהודים, שלשם איחויו יש צורך ליישב את השאלה הפלשתינית ולאזן בין אופייה היהודי לאופייה הדמוקרטי של המדינה. עם זאת בראייה פרספקטיבית ובהשוואה למדדים שנערכו לאורך השנים, חשוב לציין שלא קיימת מגמה של הקצנת העמדות של הציבור הערבי או התחפרות של הציבור היהודי", אמר פרופ' סמוחה.

תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשני שליש מהיהודים חוששים ממרד ערבי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
"הפתעה"
י.ש  |  1/04/08 18:50
2
הערבים דוהרים לנכבה הבאה
יוכבד  |  1/04/08 18:53
3
הם לא למדו כלום ולא שכחו כלום.
גדיבו  |  1/04/08 19:08
4
אין חדש תחת השמש
rft43534f  |  1/04/08 20:18
5
מי שחווה מאורעות שנות ה-30
מיכל מירושלים  |  1/04/08 20:36
6
אינני חושש, מרד ידוכא בחוזקה
אד  |  1/04/08 21:14
7
האספסוף עלה לשלטון.
רקדני דמדם  |  1/04/08 23:01
8
המילה "חשש" איננה מדוייקת
מומחה למומחים  |  2/04/08 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביהמ"ש פסק כי פרסום דברי השר זאבי-גנדי ז"ל בעתון ווסטי בבעלות ידיעות אחרונות נעשה תוך הפרת זכויות יוצרים    ווסטי חוייב בפיצויים לאלמנה של מיכאל ששר ז"ל, מחבר הספר "שיחות עם רחבעם (גנדי) זאבי"
דרור מרום
בעלת השליטה באל-על עברה לרווחיות לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר בשנת 2006    תזרים המזומנים הסתכם בכ-253 מיליון דולר    ההכנסות מהחכרת מטוסים גדלו ב-39%    המנכ"ל: "התוצאות הכספיות מוכיחות כי אסטרטגיית ההשקעה באל-על ובפעילויותיה האחרות מניבה פירות"
דרור מרום
בחקירתו הכחיש החשוד את אי רישום הכנסותיו בספרי הנהלת החשבונות; לדבריו הוא נטל הלוואות בשוק האפור, עניין שיש בו כדי להסביר את ההפרשים בין ההפקדות לבין המחזורים המדווחים
איציק וולף
ח"כ שלמה בניזרי, שהורשע הבוקר בשוחד, הודיע כי יערער על ההרשעה    "שמונה שנים שתקתי ועכשיו אומר: רודפים אותי על לא עוול בכפי. לא אתפטר עד לגזר הדין"
עידן יוסף
שירות חינמי חדש מאפשר לשלוח הודעות קול וווידאו לכל כתובת דוא"ל וליזום שיחות ועידה ללא צורך בהתקנת תוכנה
רשימות נוספות
דיווח: חמישה מאחזים יפונו בהסכמה  /  מחלקה ראשונה
ג'נין ג'נין יוקרן בבוסטון ובטורונטו  /  יהונתן דחוח-הלוי
טורונטו: יהודים נגד ישראל  /  יהונתן דחוח-הלוי
המטרות האמיתיות של חמאס  /  יהונתן דחוח-הלוי
המוסר הכפול של גדעון לוי  /  יהונתן דחוח-הלוי
צה"ל ויתר על ההסברה   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il