X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת זכויותיהם של סטודנטים לקויי למידה כ-3.5% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה הינם לקויי למידה ובמכינות מגיע שיעורם ל-30%
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 1.4.08) בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק המסדירה את זכויותיהם של תלמידים לקויי למידה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה.
הצעת החוק, של יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, מגדירה סל התאמות שיינתן לסטודנטים לקויי למידה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה - הן במבחני הכניסה והן במהלך לימודיהם, עד להשלמתם. מדובר בכל המוסדות האקדמיים, במכינות קדם-אקדמיות, מכללות וסמינרים להכשרת עובדי הוראה, בתי-ספר לטכנאים ולהנדסאים, הכשרות מקצועיות במסגרת משרד התמ"ת ומוסדות לימוד לרבנים ולדיינים.
על-פי החוק החדש יחויב כל מוסד לקבוע גוף מטעמו שיטפל בלקויי למידה ויהיה מופקד על מתן ההתאמות כמו אופן עריכת מבחנים, שימוש בעזרים טכניים ייעודיים, סדנאות לפיתוח מיומנויות, שיעורי עזר, חונכות וכדומה. סל ההתאמות המוצע ללקויי הלמידה ישתנה מתלמיד לתלמיד על-פי צרכיו.
הצעת החוק קובעת כי החוק יוחל בהדרגה במשך תקופה של שש שנים, כדי שניתן יהיה להכשיר את המאבחנים וכן לאפשר היערכות מתאימה של המוסדות ליישום החוק.
על-פי ההערכות, כ-3.5% מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה הינם לקויי למידה. במכינות הקדם-אקדמיות שיעור לקויי הלמידה מגיע לכדי 30%, מכיוון שלומדים בהן תלמידים רבים שלא הצליחו לעמוד במבחני הבגרות בבית הספר התיכון, בשל לקות הלמידה.
"החוק בא לתת מענה לצרכים המיוחדים של 20,000 סטודנטים לקויי הלמידה הלומדים במוסדות אקדמיים מדי שנה ונועד לסייע להם למצות את כישוריהם. היכולות והאיכויות האינטלקטואליות של לקויי למידה אינן נופלות מיכולותיהם של שאר הסטודנטים, וסל ההתאמות יאפשר להם להוציא לפועל את יכולותיהם ולתרגם אותן להישגים לימודיים. מדובר בבשורה אמיתית ללקויי הלמידה, אחרי חבלי לידה קשים וארוכים שהחלו עוד בכנסת ה-15. זהו חוק תקדימי ומהפכני גם ברמה הבינלאומית", הסביר ח"כ אורלב.
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור ציין כי מדובר בחוק משמעותי ביותר עבור ציבור הסטודנטים לקויי הלמידה. "החוק אשר עליו עמלנו רבות במהלך השנים האחרונות, מסדיר את כל נושא הטיפול בלקויי למידה ומסייע להם, לראשונה בישראל, להתמודד עם הקשיים בעזרת איבחון מוסדר וטיפול פרטני ומאפשר להם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם", אמר.

תאריך:  01/04/2008   |   עודכן:  01/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר חוק הסדרת זכויות סטודנטים לקויי למידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עד המדינה במשפטו של ח"כ שלמה בניזרי אומר כי העביר לחשבונו עשרות אלפי דולרים מדי חודש    "שלמה היה חבר טוב שבגד. הוא הכפיש את שמי"
איציק וולף
המבקר הוציא צו הגנה זמני לעובד הכלביה בעיריית אשקלון אשר פוטר מעבודתו לאחר שחשף המתות המוניות של כלבים שביצע, על-פי טענתו, הווטרינר העירוני
איציק וולף
מדד יחסי יהודים וערבים לשנת 2007 מגלה כי יותר משליש מהיהודים החיים בישראל סבורים שיש לעודד את הערבים לעזוב את המדינה    62% חוששים ממרד עממי של ערביי ישראל
רותי אברהם
ביהמ"ש פסק כי פרסום דברי השר זאבי-גנדי ז"ל בעתון ווסטי בבעלות ידיעות אחרונות נעשה תוך הפרת זכויות יוצרים    ווסטי חוייב בפיצויים לאלמנה של מיכאל ששר ז"ל, מחבר הספר "שיחות עם רחבעם (גנדי) זאבי"
דרור מרום
בעלת השליטה באל-על עברה לרווחיות לעומת הפסד של 16.2 מיליון דולר בשנת 2006    תזרים המזומנים הסתכם בכ-253 מיליון דולר    ההכנסות מהחכרת מטוסים גדלו ב-39%    המנכ"ל: "התוצאות הכספיות מוכיחות כי אסטרטגיית ההשקעה באל-על ובפעילויותיה האחרות מניבה פירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il