X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים בריטים הצליחו ליצור עוברים ותאי גזע על-ידי שימוש בתאי אדם ובתאי ביצית של פרות קיבלו אישור מטעם 'הרשות להפריות ואמבריולוגיה של בריטניה' ממשלת ארה"ב אינה מאשרת מחקרים מסוג זה
▪  ▪  ▪
יצור כלאיים? [צילום: AP]

חוקרים בריטים דיווחו כי הצליחו ליצור עוברים ותאי גזע על-ידי שימוש בתאי אדם ובתאי ביצית של פרות, אך הדגישו גם כי ניסויים מסוג זה לא יובילו לתינוקות שחציים אדם וחציים חיה או אפילו לטיפולים רפואיים ישירים.
ד"ר לייל ארמסטרונג מאוניבריסיטת ניו קאסל הציג נתונים ראשוניים של עבודתו גם בכנסת בשבוע שעבר. היא עדיין לא נבדקה על-ידי מומחים אחרים בתחום. כך על-פי הצהרה של אוניברסיטת ניו קאסל שפורסמה ביום שלישי.
לדבריהם, הם יצרו מעין גומה בתאי ביצית של בקר, והחדירו דנ"א אנושי כדי ליצור עובר ואז יצרו ממנו תאי גזע עובריים.
מומחים בתחום מסכימים כי עבודה מסוג זה היא רק צעד ביניים שמטרתו הבנה של הביולוגיה של תאי גזע עובריים - תאי המאסטר האולטימטיבים של הגוף, שיכולים להתפתח לכל הרקמות והתאים האחרים.
במידה וצוות החוקרים יוכל לייצר תאים שישרתו כתרבית הרי שבכך הם יפתחו את הדלת להבנה טובה יותר של התקדמות מחלות, ללא הצורך להשתמש בביציות אדם יקרות ערך. גידול תאים בעזרת שימוש בביציות מבעלי חיים לא יוכל לשמש לטיפול בחולים בצורה בטוחה אך יקרב את היום בו נוכל לראות טיפולים חדשים בעזרת תאי גזע.
המדענים מקווים להשתמש בתאי גזע כדי ליצור תחום חדש של מה שנקרא רפואה מחדשת. רופאים מקווים לראות בעתיד טיפולים בפגיעות בעמוד השדרה, מחלות כמו סוכרת ואפילו סרטן.
המתנגדים למחקר בתאי גזע עובריים אנושיים מתנגדים להרס עוברים וטוענים כי יש להתייחס אפילו לעובר הזעיר ביותר בכבוד.
מומחים בתחום מדגישים כי מדובר באחד הנושאים האתיים השנויים ביותר במחלוקת בכל תחום השיבוט ותאי הגזע.
אנשים רבים חשים גועל נפש ומפוחדים מסוג זה של מחקר, אך המומחים בתחום טוענים כי אין כל סיכון ביצירת מפלצות בדרך זו. הביולוגיה לא תפעל לדבריהם מאחר שאין זו הכוונה בביצוע ניסויים אלו, והפחד אינו מוצדק.
הצדקה מוסרית
חלק מהמומחים טוענים כי אם ניתן להשיג תועלת ביצירת עוברי כלאיים ומניעת מוות מוקדם והבנה של מחלות הרי שכמות מוגבלת של מחקר מסוג זה היא מוצדקת מבחינה מוסרית.
אוניברסיטת ניוקאסל דיווחה כי ארמסטרונד קיבל אישור מטעם 'הרשות להפריות ואמבריולוגיה של בריטניה' להשתמש בביציות של בעלי חיים במחקר זה.
ממשלת ארצות הברית אינה מאשרת מחקרים מסוג זה. הנשיא ג'ורג' בוש הטיל וטו על מספר חוקים שיסדירו את התחום משום שכולם אפשרו מחקר עם עוברי אדם.
בסוף שנת 1990 ניסו חוקרים ליצור תאי גזע בדרך דומה אך נכשלו.
כאשר שני מינים מתמזגים יחד התוצאה נקראת חימרה. ולמרות שחלק מהם מוזרים ודמיוניים - אדם-סוס לדוגמא - הרי שאחרים כבר קיימים, כמו כבשים שמוזגו עם גנים אנושיים כדי לייצר פרוטאינים מסוימים בחלב.
חוקרים רבים מנסים לעשות זאת כדי להבין את הסודות של תאי הגזע ואולי גם לעורר מהפיכה בתחום הרפואה. בשנת 2004, חוקרים סיניים דיווחו כי יצרו עוברים על-ידי כך שהחדירו דנ"א אנושי לתא של ארנב.
מומחים מחפשים אחר דרכים שונות כדי ליצור תאי גזע. מספר צוותים דיווחו בשנה שעברה כי 'תיכנתו' מחדש תאי עור רגילים כדי שיפעלו כמו תאי גזע עובריים אנושיים, אך הדגישו כי יש להמשיך בגישות רבות ושונות לפני שניתן יהיה להבין כיצד להפיח חיים ברקמות ובאיברים של אדם.

תאריך:  03/04/2008   |   עודכן:  03/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון ביטל את נסיעתו המתוכננת לגרמניה בשבוע הבא    באותו זמן יפורסם בסוריה דוח על חיסול עימאד מורנייה    החליט שנכון יהיה להישאר בארץ
יהונתן דחוח-הלוי
תמיכת היהודים בגולה בישראל אינה מובנת מאליה    ארגוני שמאל יהודיים בקנדה מגבשים חזית הקוראת תיגר על הנהגת הקהילה היהודית ופועלים לגייס תמיכה פוליטית וציבורית נגד "המדיניות הגזענית" של ישראל    מתנגדים להיותה של ישראל מדינה יהודית ומצדדים בהקמת מדינה אחת לשני העמים
יפעת גדות
כשאנו מזדקנים, הגוף סופג את הסידן ביעילות נמוכה יותר וקיימת גם סבירות גבוהה יותר לשימוש בתרופות המשבשות את ספיגת הסידן    גם גברים סובלים מאיבוד עצם ניכר כשהם מזדקנים
יפעת גדות
על סמך סקירה של ספרות מדעית חוקרים מדווחים כי עבור האדם הבריא הממוצע כמות רבה יותר של מים אינה משפיעה לטובה על הבריאות    ההמלצות על שתיית 8 כוסות מים ביום הן יותר אגדה אורבנית מאשר עובדה רפואית
יפעת גדות
הירדנים טענו לשליטה על הנגב הדרומי, ומבצע עובדה נועד לקבוע את עובדת שליטתה של ישראל בחבל ארץ זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il