X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי נשים עם קצב ההליכה האיטי ביותר היו בסיכוי גבוה ב-69% לסבול משבץ לעומת נשים עם קצב הליכה מהיר יותר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
הסיכון להתקף לב ושבץ מסתתר בעין?
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הסיכון למוות ממצבים של הלב וכלי הדם היה גבוה לפחות פי שניים אצל אנשים הסובלים מניוון כתמי תלוי גיל (AMD)
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
נמנום בשעות היום - תמרור אזהרה לשבץ

   יפעת גדות
קפה ואלכוהול למניעת שבץ?

   יפעת גדות
חתולים - למניעת התקפי לב ושבץ

קצב הליכתה של אישה מבוגרת עשוי לעזור ולנבא את הסיכון שלה לסבול משבץ, מעל ומעבר לגורמי הסיכון הרגילים. אלו ממצאי מחקר חדש.
חוקרים גילו, כי בקרב 13,000 נשים לאחר גיל המעבר, אלו עם קצב ההליכה האיטי ביותר, היו בסיכוי גבוה ב-69% לסבול משבץ בחמש השנים שלאחר-מכן לעומת נשים עם קצב הליכה מהיר יותר.
גם כאשר החוקרים הוציאו מהמחקר נשים עם מצבים בריאותיים שעלולים להאט את קצב הליכתן, הסיכון הגבוה יותר לשבץ נשאר. גורמי סיכון רגילים וידועים לשבץ, כמו: סוכרת, לחץ דם גבוה ועישון, לא הסבירו את הקשר בין קצב הליכה לשבץ.
החוקרים - מהקולג' לרפואה על-שם אלברט איינשטיין בניו-יורק, כתבו כי "קצב הליכה איטי הוא סמן לשבץ איסכמי ללא תלות בגורמי סיכון אחרים לשבץ".
שבץ איסכמי הוא שבץ הנגרם מחסימה של כלי דם המספקים דם למוח, הגורמת להרעבה של רקמות המוח מחמצן. זהו אחד מסוגי השבץ השכיחים ביותר.
המחקר, שפורסם בעיתון הרפואי "Stroke" מבוסס על נתונים מ"יוזמה לבריאות נשים" (WHI) - מחקר ממשלתי גדול בארה"ב שהחל לעקוב אחר יותר מ-160,000 נשים לאחר גיל המעבר, בגילאים 50 עד 79, בתחילת שנות ה-90.
צוות החוקרים התמקד ב-13,048 נשים שלא היו עם היסטוריה של שבץ כשנכנסו למחקר. כל הנשים עברו בדיקה למהירות קצב הליכה שמדדה את משך הזמן הנדרש להן כדי ללכת שישה מטרים.
החוקרים גילו, כי שליש מהנשים עם קצב ההליכה האיטי ביותר היו בסבירות גבוהה ב-69% לסבול משבץ במהלך תקופת המחקר, לעומת השליש של הנשים עם קצב ההליכה המהיר ביותר.
קצב הליכה משקף בצורה טובה את התפקוד הפיסי הכללי של אנשים כשהם מזדקנים, אך קצב הליכה איטי עשוי להיות גם רמז לחוסר תפקוד 'עדין' ותת קליני במוח.
ייתכן ולאנשים מבוגרים בריאים שקצב הליכתם איטי ישנם, לדוגמא, אזורים קטנים של נזק ברקמות המוח, היכן שזרימת הדם נפגעה - אך לא בצורה חמורה מספיק כדי לגרום לתסמינים ברורים של שבץ.
במחקר הנוכחי, אלו שהלכו בקצב האיטי ביותר, צעדו במהירות של 1.06 מטר לשניה או פחות, בעוד שהמהירים הלכו בקצב של לפחות 1.25 מטרים לשניה. נקודות קצב אלו היו שרירויות, ציינו החוקרים והדגישו את הצורך במחקר נוסף שיקבע את הקצב המנבא את הסיכון לשבץ בצורה הטובה ביותר.

תאריך:  06/04/2008   |   עודכן:  06/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ולצר
נשיאת מועצת העיתונות ושופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר, אומרת כי היא מפחדת מחוק העיתונות החדש    "הוא בא רק להגביל. זה איום ונורא שאין בישראל חוק יסוד שמגן על חופש הביטוי"
איציק וולף
צה"ל השקיע 4.25 מיליון ש"ח בקירוב על רכישת חולצות מסין    רכישת הפריטים בישראל היתה מספקת עבודה ל-120 עובדי טקסטיל בארץ למשך שנה שלימה
יפעת גדות
האב לעתיד נולד כאישה אך החליט להפוך לגבר לפני עשר שנים    קיבל טיפולים בטסטוסטרון ועבר ניתוח בשדיים כדי להסיר את הבלוטות ולהשטיח את חזהו    אמר כי התינוקת הקטנה עומדת להיות "הנסיכה הקטנה של אבא"
איציק וולף
לאחרונה מתאמים פקידים ישראלים ואמריקנים חשיפת פרטים מתקיפת מתקן הגרעין בצפון סוריה בספטמבר האחרון    במערכת הביטחון חוששים: חשיפת פרטים תגביר את המתח בין ישראל לסוריה
איציק וולף
ארגון חיזבאללה נערך לקראת תרגיל העורף הישראלי הגדול    סגן שר הביטחון: הועברו מסרים מרגיעים לסוריה וללבנון ובהם הסבר על מהות התרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il