X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט מחק על הסף מחוסר עילה תביעה של תושבי שדרות לפטור אותם ממיסים עקב "הפקרתם", לטענתם, בידי המדינה בנוגע לבטחונם השופט: מדובר בתביעה "פוליטית ולא משפטית"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית משפט המחוזי בתל אביב דחה (יום א', 6.4.08) תביעה של תושבים משדרות לפטור אותם ממיסים על-רקע הפקרתם לטענתם בידי המדינה, שאינם מספקת עבורם רמת ביטחון לה זוכים שאר תושבי הארץ. מדובר בתביעה שהוגשה באמצעות באת-כוחם של התושבים, יו"ר ארגון שורת הדין עו"ד ניצנה דרשן לייטנר.
בהחלטה כתב השופט אבי זמיר כי אופייה הדומיננטי של התביעה הוא "פוליטי ולא משפטי, על אף הנסיון 'לצבוע' אותה בכסות משפטית לכאורה". התובעים לדבריו, "אינם טוענים ל'הפקרה כלכלית' אלא ל'הפקרה ביטחונית-צבאית'. עתירה, המבקשת את בית המשפט להחליט מתי המדינה מספקת את רמת הביטחון הנדרשת, לא רק שהיא כללית ותיאורטית, אלא שהיא מצויה עמוק בתוך מתחם העניינים הבלתי שפיטים". לפיכך, מדובר בתביעה "לא שפיטה".
יתירה מכך, הוסיף השופט, למעשה מדובר ב"מרד מיסים" שהוא "חתירה מסוכנת תחת אושיות הדמוקרטיה ופגיעה קשה בשלטון החוק ובעקרון השוויון. דומה לסוגיית הסרבנות המצפונית 'הסלקטיבית', במקרים שבהם לא נשמעים לחוק - גיוס לצבא או מילוי פקודה מטעמים אידיאולוגיים. לדבריו, למרות שהתובעים אינם מכריזים על "מרד מיסים", למעשה הם מבקשים מבית המשפט "לאשר" מרד זה. "בכך "מבקשים שבית המשפט ירשה להם לפעול בניגוד לחוק תוך השגת גבולן של הרשויות האחרות המחוקקת והמבצעת".
לסעד זה אין העותרים זכאים, כתב השופט: "וַיָּשִׂימוּ עָלָיו שָׂרֵי מִסִּים, לְמַעַן עַנֹּתוֹ בְּסִבְלֹתָם; וַיִּבֶן עָרֵי מִסְכְּנוֹת, לְפַרְעֹה אֶת פִּתֹם, וְאֶת-רַעַמְסֵס (שמות, פרק א', י"א). אנו מתקרבים לערב חג הפסח; המיסים המודרניים של היום (לא אלה של מס בדמות 'כוח עבודה') לא נועדו לענות ולא לגרום סבל; הם הכרחיים לקיומה של המדינה. לצד קביעתם והחלתם, מוסמך המחוקק (המחוקק הראשי, ובמקרים מסוימים גם מחוקק המשנה) ליתן את הפטורים, ההקלות וההנחות המתחייבות במקרה נתון מתאים. המחוקק אמרנו, לא בית המשפט, בוודאי לא באופן שהתובעים מציעים...דרכם של התובעים איננה הדרך הראויה. הם מבקשים מהערכאה (הלא נכונה) סעד (שגוי ובלתי אפשרי) בדמות קביעה כי המדינה 'הפקירה' אותם ומתן 'אישור' להפר את החוק (חוקי המס)".
"במתכונתה זו", כתב השופט, "זוהי תביעה נעדרת עילה, ולפיכך דינה להימחק על הסף. לפנים משורת הדין לא אחייב את התובעים בהוצאות".

ביהמ"ש המחוזי ת"א א 1001/07
תאריך:  06/04/2008   |   עודכן:  06/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט: תביעת תושבי שדרות - פוליטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תושבי שדרות איחרו, היו צריכים  ל"ת
להאבק בגרוש קטיף  |  6/04/08 15:48
2
תושבי שדרות אתם קורבנות"השלום" ל"ת
של אולמרט  |  6/04/08 17:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חבר בכיר נוסף בוועדה הינו ישראל איבצן המשמש כיום כיו"ר יקבי כרמל
איתן אלחדז
כך אמר עמיר פרץ בהתייחסו אל הדחייה של העלאת שכר המינימום לחודש יוני    הוא הגיב גם בעניין ברק: "אינני רואה איך הוא מתמנה לכהונה נוספת"    וקולט אביטל רומזת: ייתכן שהדחייה תתעכב אף יותר על-ידי בנק ישראל
דרור מרום
ועדת ההשקעות של משרד התיירות אישרה סיוע ל-11 פרויקטים תיירותיים בפריפריה ובירושלים - ב-90 מיליון שקל    המנכ"ל: "חדרי המלון הם אמצעי ייצור קריטי בתעשיית התיירות והמחסור בהם עלול לבלום את צמיחת הענף כולו"
יפעת גדות
פעילי עמותת שב"י (שחרור בעלי חיים ישראל) יחלקו בחינם מנות טבעוניות לציבור    האירוע, "אוכל ללא אכזריות", הוא המשך לפעילות הקבוצה בתל אביב הכוללת משמרות מחאה שבועיות לקידום המודעות לזכויות בעלי-חיים ותזונה צמחית, הפגנות נגד ניצול בעלי-חיים במופעי בידור ועוד
דרור מרום
טרם סוכמו תנאי העסקה וההיקף הכספי של רכישת המניות    בסיום המשא-ומתן תחזיק בז"ן במלוא מניות החברה הנרכשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il