X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכל ניסנסון שמה את העסקית של ליברה על כף המאזניים, וברוח ליברלית מתלבשת על סלט עלעלים מחד, וקינוח סאנדיי ליברה מושחת מאידך הממצאים: מיקה שרון משחקת אותה בחלק המואר של היממה
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת ליברה בתל אביב]

בן יהודה. צהריים. שמש חורפית חמה במיוחד. הכל נעים ורגוע. אני ואחותי נכנסות לליברה לארוחת צהריים עסקית מבית היוצר של השפית מיקה שרון, מלכת הפיוז'ן הישראלי (בדימ.) (היא עדיין מלכה, כן? פשוט ירדה מהפיוז'ן). למען הסר ספק, זאת ממש לא הפעם הראשונה שלנו במקום. יצא לי לשבת בליברה כבר כמה וכמה פעמים בערב, אבל זו הפעם הראשונה שאני מגיעה בשעות הצהריים. וצ'מעו, אני מוכנה לחתום אבטלה כדי לשרוץ תחת השמשיה שלה לעתים יותר תכופות בחלק המואר של היממה.
העיצוב במסעדה מזמין. רהיטי עץ, עיצוב אקלקטי אך מגניב שכולל נברשות מעוצבות שנבחרו בקפידה, יצירות אמנות לא שגרתיות וגם בחורה אחת, שהתחפשה לטווס לכבוד פורים (אבל היא לא חלק קבוע מהתפאורה במקום, אז אל תצפו למצוא אותה שם בעתיד).
עסקיות הצהריים בליברה כוללות מנה ראשונה לבחירה מתוך שלוש ומנה עיקרית במחיר המנה העיקרית. בראשונות אפשר ללכת על אדממה (פולי סויה חלוטים), סלט עלים ירוקים קטן או מרק היום, שמשתנה מדי יום. כשאנחנו הגענו, הצעת היום הייתה מרק אפונה ופטריות, אבל אנחנו בחרנו דווקא ללעלע חסה בצוותא (בחירה שהתגלתה כנבונה, משום שהיא אפשרה לנו לאכול את הקינוח עם מצפון נקי).
התלבטנו ארוכות בין המנות שמוצעות במסגרת העסקית. אני יכולה גם לספר שמעדות ראייה (מישהי בשולחן ליד הזמינה), מג'דרה של אורז אודם ועדשים שחורות עם ירקות אפויים בתנור נראתה פשוט נפלא וגם הומלצה על-ידי המלצרית, אבל אני החלטתי לכפור בהמלצה (זה דווקא טוב, כך יש למה לחזור). בסופן של ההתלבטויות, בחרנו להזמין פילה סלמון צלוי עם סלט חם של תפוחי אדמה ואפונה (62 שקל) ופתאי ירקות ואטריות אורז דקיקות עם חזה עוף (56 שקל). אני גם התפנקתי לי בכוס קולומביה קרסט קברנה (30 שקל). שתי המנות שהגיעו היו תאווה לעיניים וגם לחיך. הסלמון היה עסיסי ובשרני, והפתאי אף הוא נהדר. הדגש בליברה, על שימוש בחומרי גלם טריים ורמת עשייה גבוהה, הורגש בשתי המנות הללו.
למרות שהמקום עשוי להצטייר במבט ראשון כבית קפה (בעיקר בשל פינת הקינוחים המזמינה שבכניסה), מדובר בבית אוכל לכל דבר ועיקר, וידה המכוונת של מיקה מורגשת היטב. פינת הקינוחים הפתיינית אכן קרצה לנו ופלירטטה במבטים נלוזים, כך שלא יכולנו לסרב לטארט האגסים המקסים שישב על שידת העץ היפה, שהיה טעים, מתקתק ועתיר שקדים (28 שקל). אחותי בחרה במנה מושחתת-משהו: סאנדיי ליברה (36 שקל). מדובר בבראוני חם, המוגש יחד עם גלידת קרמל ואגוזים, אגס מבושל ביין וקינמון, קצפת טרייה ורוטב שוקולד-נוגט. מדהים כמה שזה טעים ועדיף לא לחשוב בכלל על כמה שזה משמין. איזה מזל שאכלנו סלט עלים כמנה ראשונה.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
ליברה - בן יהודה 120 תל אביב, 03-5298764
תאריך:  06/04/2008   |   עודכן:  06/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הועסקו בכלל המשק 2.845 מיליון עובדים ועובדות    היו 2.749 מיליון עובדים ישראלים, 76 אלף עובדים זרים - ו-19.8 אלף עובדים מיהודה, שומרון ועזה
גלית יצחק
לאחר מו"מ שנמשך שעות הסכימה האישה לצאת מהרכב וזאת בליווי של מנכ"ל הכנסת, שהבטיח לסייע לה ולילדיה הנכים    צילום: יצחק אלהרר, סקופ 80
רותי אברהם
בית המשפט מחק על הסף מחוסר עילה תביעה של תושבי שדרות לפטור אותם ממיסים עקב "הפקרתם", לטענתם, בידי המדינה בנוגע לבטחונם    השופט: מדובר בתביעה "פוליטית ולא משפטית"
מחלקה ראשונה
חבר בכיר נוסף בוועדה הינו ישראל איבצן המשמש כיום כיו"ר יקבי כרמל
איתן אלחדז
כך אמר עמיר פרץ בהתייחסו אל הדחייה של העלאת שכר המינימום לחודש יוני    הוא הגיב גם בעניין ברק: "אינני רואה איך הוא מתמנה לכהונה נוספת"    וקולט אביטל רומזת: ייתכן שהדחייה תתעכב אף יותר על-ידי בנק ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il