X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אור ירוק: לבעלי השכלה נמוכה ומעמד חברתי-כלכלי נמוך יש סיכוי גבוה יותר להיות מעורבים בתאונות דרכים
▪  ▪  ▪
[צילום: אילן לילוש, משטרת תל אביב]

מחקר, שהוצג על-ידי עמותת אור ירוק בכינוס חיפה השני לאחריות חברתית, מעלה ממצאים מדאיגים באשר למידת המעורבות של קבוצות סוציו-כלכליות נמוכות בתאונות דרכים.
על-פי ממצאי המחקר, שבוצע על-ידי רוני פקטור מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, המכון לחקר התחבורה בטכניון, עולה כי קיימת שונות ברמת הסיכון והמעורבות בתאונות דרכים קטלניות וקשות בין הקבוצות החברתיות השונות. קבוצת הגברים, קבוצת הצעירים, קבוצת בעלי ההשכלה הנמוכה, קבוצת בעלי המעמד החברתי-כלכלי הנמוך וקבוצת הלא-יהודים, הן הקבוצות בעלות רמות הסיכון הגבוהות ביותר, ובעלות המעורבות היחסית הגבוהה ביותר בתאונות (מתוך בעלי רשיונות נהיגה, ויחסית לק"מ נסועה).
תמונת המצב מחמירה אף יותר, משום שבמרבית הקבוצות החברתיות שנבחנו ישנן יותר תאונות בין נהגים מאותה הקבוצה החברתית, מאשר תאונות בין נהגים מקבוצות חברתיות שונות. לאחר שנבחנו המאפיינים הגיאוגרפיים ומאפייני התאונה, הרכב והנהגים המעורבים בה, נמצא כי בתאונות קטלנית או קשות נהגים מעורבים יותר בתאונות עם נהגים הדומים להם בהשכלתם. כלומר, דפוסי ההתנגשות והאינטראקציה בין נהגים אינם בהכרח אקראיים וקיימת "נטייה" להתנגשויות בין נהגים בעלי רמת השכלה דומה.
מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, אמר כי ממצאי המחקר מחייבים את ממשלת ישראל לפעולה נחרצת הן בתחום מניעת התאונות והן בתחום החברתי. "יש לטפל מיידית בתשתיות הקורסות ביישובים החלשים, ובמיוחד במגזר הערבי, כדי להקטין את מעורבותם בתאונות; יש להגביר את המודעות בתחומים מצילי החיים, כגון: חגירת חגורות בטיחות, שמפחיתות את הסיכון למות בתאונה ב-61%, או חבישת קסדות מגן לרוכבי דו-גלגלי, שמפחיתות את הסיכוי לפגיעות ראש קטלניות וקשות עד 45%", אמר.
הבעיה אינה מקומית בלבד: "גם על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי והאו"ם", אמרה ד"ר ציפי לוטן, המדענית הראשית של אור ירוק, "90% מנפגעי תאונות הדרכים בעולם הם ממדינות מתפתחות: מדי שנה נהרגים כ-1.2 מיליון אנשים בתאונות דרכים, כ-50 מיליון אנשים נפצעים ומתוכם נשארים כ-5 מיליון אנשים עם נכות לכל החיים. כמחצית מהנפגעים בתאונות הדרכים הם משתמשי הדרך הפגיעים: הולכי רגל, רוכבי אופניים, ורוכבי דו-גלגלי".
רמת היפגעות גבוהה זו הביאה את ארגון הבריאות העולמי להגדיר את ההיפגעות בתאונות דרכים כבעיית בריאות עולמית, ולבצע שורה של פעילויות כדי לטפל בבעיה, במיוחד במדינות החלשות.

תאריך:  09/04/2008   |   עודכן:  09/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתכון לתאונה: השכלה ומעמד נמוכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פספסתם !
תוכי יוסי  |  9/04/08 06:56
2
האם נלקח בחשבון סטטוס הרכב?
אורי88  |  13/04/08 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גם בית חולים שיבא מתקין אינטרנט אלחוטי    בניגוד לכמה בתי חולים אחרים המספקים את השירות בחינם - יגבה תשלום עבור השירות
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה הורה על הקמת ועדת בדיקה בראשות סגן ניצב לבחינת תחקיר ערוץ 10 שתפס ניצבים מצפצפים על חוקי התנועה
מערכת ONE
יכולת לא גבוהה של הבלוז הספיקה מול הטורקים. מיכאל באלאק כבש כבר בדקה ה-4    למפארד הוסיף את השני בדקה ה-87    צ'לסי מחקה פיגור של 2:1
איציק וולף
צה"ל חשף כי בימים האחרונים החלה חברת איוורור למקלטים לשווק את עלוניה בתיבות דואר של אזרחים בתוך מעטפות דומות להפליא למעטפות הצבאיות    "ניצול של הקשב של הציבור לתרגיל העורף הגדול"    האופציות המשפטיות נבדקות
עידן יוסף
קול ישראל ביום שידורים מיוחד מ"אולפן השידור הציבורי"    האפליה: 3 שעות ל-88 אף-אם ורק שעה אחת בסיום המושב לרשת מורשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il