מחקר שוק שנערך על-ידי היקב טפרברג 1870, הפועל מאז שנת 1870 והוא רביעי בגודלו בישראל, מעלה כי לקראת חג הפסח (חג היינות) יוציאו הישראלים כ-350 מיליון שקל על יינות - לשולחן החג וכמתנות. כמות היין שתילגם בליל הסדר ובכלל בתקופת החג תגיע לכ-18 מיליון ליטר.
המנכ"ל, מוטי טפרברג, מציין כי כ-45% מסך מכירות היינות השנתי המוערך בכ-850-950 מיליון שקל הם לקראת הפסח. ההערכה שבשנת 2008 יהיה גידול של כ-10% בצריכת היין בישראל. "לקראת פסח השנה בולט גידול של כ-20% במכירת יינות הפרימיום, הנובע ממודעות גוברת של הישראלים ליינות איכות וכניסת זנים חדשים כגון הפינו-נואר והסאן-ז'ובזה - בנוסף לזנים המסורתיים - הקברנה והמרלו".
השנה בולטת התופעה שמיינות מתוקים לקידוש עוברים ליינות יבשים - זאת גם במגזר החרדי שרגיל היה לצרוך יינות מתוקים לקידוש ועובר ליינות איכות. בישראל יש כ-400 יקבים (כולל יקבים משפחתיים ויקבי בוטיק) - וחל גידול של כ-10% בהקמת יקבים חדשים בשנת 2008. בשנת 2007 נמכרו בישראל כ-50 מיליון בקבוקי יין, שמתוכם כ-75% מתוצרת ישראל. מסקר טפרברג עולה שכ-70.7% מהישראלים שותים יין, מתוכם 65.7% נשים ו-76% גברים - ורק 29.3% מהישראלים לא שותים יין (מתוכם 24% גברים ו-34.3% נשים).
במקום הראשון בקרב הלוגמים נמצאים בני 35-44 ששותים הכי הרבה יין - 75.9% מהם מודים בכך. במקום השני בני 45-54, עם 73.3%, במקום השלישי בני 25-34 - עם 68.9%, והצעירים בגילאי 18-24 - 65.1%. כ-7.6% מהישראלים שותים לפחות כוס יין אחת ביום, כשהגברים שותים כמעט פי שתיים מהנשים: 2.1% מהגברים השיבו כי הם שותים שתי כוסות ביום, לעומת 1.2% מהנשים.