X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שורה של גופי ימין ושוחרי הר הבית מגישים תביעה לפיצויים נגד ראש הממשלה והשר לביטחון פנים בתביעה: מונעים מיהודים חופש דת על הר הבית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לבית המשפט המחוזי מוגשת תביעת פיצויים בסכום של 100 אלף שקלים נגד מפקדי המשטרה בירושלים הניצבים אהרון ואילן פרנקו, ראש הממשלה אהוד אולמרט והשר לביטחון פנים אבי דיכטר. מדובר בתביעה שהגישו המטה למען א"י, שוחרי המקדש, מכון המקדש ומנויי קורבן הפסח תשס"ח, באמצעות בא-כוחם עו"ד אביעד ויסולי, בטענת פגיעה ב"חופש הדת והפולחן, חופש התנועה, חופש הביטוי והאסיפה".
מדובר בתביעה על-רקע המניעה לעלות להר הבית לצורך תפילה והקרבת קרבנות. עו"ד ויסולי טען בתביעה כי ראש הממשלה, השר לביטחון פנים ומפקדי המשטרה "מונעים במזיד מכל יהודי להתפלל בהר הבית ומקשים על גישתם של יהודים להר הבית תוך אפליה בוטה לרעה ביחס למוסלמים". לטענתו, הם "מונעים מיהודים, ביודעין ובמתכוון ומשיקולים פוליטיים זרים, את חופש הדת והפולחן המגיע להם במקום המקודש ביותר ליהודים וליהדות עלי אדמות...לקיים את מצוות דתם בהר הבית, על אף שלא ניתן לקיים מצוות אלה בכל מקום אחר".
עוד טוען ויסולי כי הנתבעים "מונעים בכוח מיהודים מלהתפלל בהר הבית, גזירה שאין לה כל דומה עלי אדמות, במדינה כלשהי בעולם, וכן מונעים מהתובעים (ומכל יהודי) להתפלל בבית הכנסת העתיק ביותר בעולם הנמצא בכניסה להר הבית, במתחם המחכמה". זאת לטענתו, בשעה שהר הבית "נמצא בידיה, בריבונותה ובשליטתה הבלעדית של מדינת ישראל למעלה מארבעה עשורים". לטענתו, עקב מחדליהם ומעשיהם של הנתבעים ומתוך שיקולים פוליטיים זרים ומנוגדים לכל חוק ודין, הם מונעים מהתובעים ומכל יהודי לממש את זכויות האדם הבסיסיות ביותר שלו בהר הבית, תוך אפליה בוטה מצד הנתבעים בין יהודים למוסלמים, לרעת היהודים".
הממשלה לטענתו, מפלה את היהודים לעומת המוסלמים. בשעה שלמוסלמים ניתנת גישה חופשית מכל מקום, בכל שער ובכל שעה להר הבית, היהודים מורשים להכנס להר הבית "חמש שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, משער אחד בלבד ותוך בדיקות ביטחון קפדניות וליווי ומעקב בלתי חוקי בעת הסיור בהר, תוך פגיעה בפרטיותם, בכבודם ובחירויות התנועה, הדת, הביטוי והאסיפה שלהם".
בכך, לטענתו, יש פגיעה במזיד ובמתכוון "בזכויות האדם הבסיסיות ביותר של יהודים דתיים ברובם - חופש הדת והפולחן, חופש התנועה, חופש הביטוי והאסיפה". יתרה מכך, לטענתו, הנתבעים גם הציגו מצגי שווא חוזרים ונשנים בפני בתי המשפט בנוגע לסכנות לשלום הציבור לשפיכות דמים ולמהומות במזרח התיכון בכל פעם שיהודים פנו לבתי המשפט לדרוש את זכויותיהם. "באמצעות מצגי שווא אלה הסתירו הנתבעים מבתי המשפט מהמטה למען ארץ ישראל הנחיות פוליטיות שנתן השר דיכטר, ראש הממשלה, לשאר הנתבעים ולפקודיהם למנוע ולהקשות כמה שיותר על יהודים מלגשת להר הבית".
מדובר בהנחיות פוליטיות ממניעים פוליטיים "לשם השגת מטרות פוליטיות - על-מנת לסייע למאבק הפוליטי של יהודים חילונים נגד דתיים ועל-מנת לדכא את אלה האחרונים ולמנוע מהם להתחזק פוליטית וחברתית. הנתבעים גם העלימו במתכוון מבתי המשפט את עצם ההנחיות הפוליטיות כאשר הם נושאים לשווא את שם הביטחון ושלום הציבור וכך הילכו הנתבעים אימים על בתי המשפט".
ויסולי מבקש מבית המשפט לפסוק כי על הנתבעים לפצות את התובעים "בגין מחדליהם ועוולותיהם כלפיהם ביחס לעבר, ולצוות בצווי עשה ומניעה כי ינתנו לתובעים מלוא הזכויות הנכללות במסגרת חופש הדת והפולחן בהר הבית".

תאריך:  10/04/2008   |   עודכן:  10/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה נגד אולמרט: מונע חופש דת בהר הבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט ערבי ל"ת
נמאס  |  10/04/08 06:25
2
סוף סוף עושים  ל"ת
הניה  |  10/04/08 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביה"ד הארצי קבע כי פיטורי בכירי רשות הדואר היו מטעמים פוליטיים    השופטים: "מסמך איקי כהן" הוכיח כי הם השתייכו "למחנה הלא נכון"
אלעזר לוין
החברה קנתה ב-2006 מהמינהל מגרש ל-166 דירות, ושלשום אישרה לה העיריה לבנות 274 דירות    ההטבה שווה לחברה עשרות מיליוני שקלים    הסוד: יאיר ביטון קרא טוב יותר ממתחריו את חוברת המכרז, והבין שאפשר יהיה לבנות הרבה יותר    לא ישלם דבר בעד הזכויות, וגם יהיה פטור מהטל השבחה
רותי אברהם
קשישים כבדי ראייה מבקשים להורות לשר הבריאות להחליף את התרופה למחלתם בסל הבריאות    בעתירה: בסל מצוי מימון לתרופה ישנה שלא מועילה
אלעזר לוין
במקרה או שלא במקרה, כל ארבעת המנכ"לים האחרונים של אפריקה-ישראל היו כהנים    היה גם "ישראל" אחד, נינו של הרב מלצר, שעזב לאחר שנה ורבע
ירון הופמן
ממשלת ארה"ב דיווחה על ירידה מפתיעה במלאי הנפט והמחיר זינק ב-2.2%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il