X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקרן החדשה תשקיע (כולל ליווי בנקאי) 100 מיליון אירו בנכסים מניבים במזרח אירופה הקרן הראשונה של היזמים מרויחה ברומניה, מפסידה בישראל
▪  ▪  ▪

חברת ההשקעות בנדל"ן נאוסיטי, בשליטת חיים מורן ואהוד בן שך, החליטה להקים קרן שנייה להשקעות בנדל"ן, בהיקף כולל של 100 מיליון אירו. הקרן תשקיע לפרויקטים למגורים, משרדים ומרכזים מסחריים במזרח אירופה. ארצות היעד העיקריות יהיו רומניה, צ'כיה, הונגריה, סלובקיה, אוקראינה, סרביה וקרואטיה. הרשימה אינה כוללת את פולין ומדינות חבר העמים.
נאוסיטי תציע למכירה תעודות השתתפות בקרן, בעיקר למשקיעים בחו"ל, ובהיקף קטן גם למשקיעים מוסדיים בארץ. הקרן לא תמכור תעודות לקהל הרחב.
מדיניות ההשקעות תהיה לרכוש בעיקר נכסים בערי השדה במדינות שצוינו, שמחיריהם נמוכים יחסית, ויש סיכוי רב שהמחירים והשווי יעלו בעתיד. כן תבחן הקרן אפשרות לרכוש נכסים בערי הבירה של המדינות שצוינו. תעודות ההשתתפות יהיו ל-7 שנים, עם אפשרות להארכתן ל-10 שנים. המטרה היא להבטיח למשקיעים תשואה של 18% עד 25% לפני מס. נאוסיטי תיזום, תרכוש ותמכור נכסים מעת לעת, ותחלק את הרווחים למשקיעים.
היזמים יממנו 87% מההשקעה בהלוואות בנקאיות, ו-13% בהון עצמי, עם תקרה של 20% לכל השקעה ספציפית. נאוסיטי תקבל דמי ניהול של 2.25% מכל פרויקט. הרווחים מהשכרת הנכסים ומכירתם ישמשו תחילה להחזר ההשקעות, ולאחר מכן לחלוקת דיבידנד למשקיעים, עם דיבידנד בכורה של 20% לנאוסיטי.
בעלי נאוסיטי הם היזם והקבלן הותיק חיים מורן ובנו יואב 30%, היזם אהוד בן-שך 30%, שבתאי בר נוי 20%, אבי ארדיטי 20%.
זוהי קרן ההשקעות השנייה של נאוסיטי. אשתקד הפעילה החברה קרן גדולה יותר, שהגיעה להשקעות ב-1.43 מיליארד דולר (כ-900 מיליון אירו), יחד עם שותפים שונים, ומזה חלקה של נאוסיטי בהון עצמי 127 מיליון דולר. הקרן השקיעה ב-14 פרויקטים - 9,000 דירות, שני מרכזי קניות, מרכזים מסחריים ומשרדים. ההשקעות הן ב-4 מדינות - רומניה 56% מהסך הכל, צ'כיה 25% ,ישראל 13% והונגריה 6%. בין היתר, השקיעה הקרן 15 מיליון דולר בקניון בן 25,700 מ"ר ברומניה, שההשקעה הכוללת בו 76 מיליון דולר, ו-90% משטחיו כבר הושכרו.
אתמול (9.4.08) מכרו נאוסיטי ושותפיה את פרויקט פילאן ברומניה, ב-25 מיליון יורו. חלקה של נאוסיטי בפרויקט 19%, והיא רשמה על המכירה רווח לפני מס של כ-19 מיליון שקל.
לעומת זאת, מפסידה נאוסיטי לפי שעה על פרויקט "גן ראובן" בישראל. עקב ההפסדים, הפחיתה החברה את שויו בספריה מ-11 ל-9 מיליון שקל, ורשמה אשתקד הפסד של 1.5 מיליון שקל על ההשקעה.

תאריך:  10/04/2008   |   עודכן:  10/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורן ובן-שך מקימים עוד קרן נדל"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
קבוצת גרנית הכרמל נכנסת בכך לעיסוק בתחום הגז הטבעי    MDSE עוסקת בייזום, הקמה ותיפעול של תשתיות עירוניות לחלוקת גז טבעי בלחץ נמוך    מנכ"ל גרנית הכרמל: "עסקה זו היא נדבך נוסף באסטרטגיה העסקית להרחבת הפעילותה בשווקים בחו"ל - תוך מינוף מוקדי הידע הקיימים בקבוצה"
דרור מרום
הפיץ הצעת חוק העוסקת בייעול מערך סליקת העסקות המבוצעות באמצעות כרטיסי אשראי    השר: "המהלך יביא להוזלת מחירי המוצרים והשירותים במשק ולעידוד הצריכה הפרטית"
עידוא דגן
האופרה הישראלית תציין את חגיגות ה-60 למדינת ישראל ב"מסע אל תום האלף" באיטליה    האופרה על-פי ספרו של א.ב.יהושע, תועלה בבית האופרה היוקרתי של רומא ביום העצמאות
מחלקה ראשונה
שולחת צוות למקסיקו לבחון אפשרויות לקידום חקירת היעדרותה
ראובן לייב
סיפורו של יורם גיל, אלוף הארץ לשעבר בזריקת דיסקוס, שהפך לצייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il