X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במוזיאון בית לוחמי הגטאות יוצגו הגדות משלוש תקופות. הגדות מתחילת המאה ה-20, שרובן נכתבו על-ידי תנועות נוער ציוניות, המאופיינות בכמיהה לארץ ישראל ולירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: ראובן לייב]

הגדות של פסח מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי, יוצגו במקביל במוזיאון אוצרות בחומה בעכו ובבית לוחמי הגטאות, שבקיבוץ לוחמי הגטאות.
במוזיאון אוצרות בחומה תוצגנה 60 הגדות מהאוסף הפרטי של מרדכי פיש מבני ברק.
בין ההגדות שתוצגנה בתערוכה הגדת הציפורים, שככל הידוע זו הגדת כתב היד העתיקה ביותר, הגדת סרייבו שסיפור הצלתה מידי הנאצים מרתק ביותר והגדת דהב המרהיבה ביופיה.
כל הגדה והסיפור שלה שהוא למעשה סיפור חיינו, סיפורו של עם ישראל לאורך הדורות. באוסף יש הגדות מקוריות ויש שחודשו במהדורות פקסימיליה מהודרות. בימי חול המועד פסח תהייה הכניסה למוזיאון אוצרות בחומה ללא כל תשלום.
במוזיאון בית לוחמי הגטאות יוצגו הגדות משלוש תקופות. הגדות מתחילת המאה ה-20, שרובן נכתבו על-ידי תנועות נוער ציוניות, המאופיינות בכמיהה לארץ ישראל ולירושלים, הגדות שנכתבו במהלך מלחמת העולם השנייה במקומות מסתור, על-פי זיכרונם של הכותבים, והגדות שניכתהו לאחר המלחמה במחנות העקורים, בהן ניתן לראות השוואות בין פרעה והמצרים לבין היטלר והנאציזם.
בחול המועד פסח הכניסה למוזיאון לוחמי הגטאות היא ללא תשלום וסיורים מודרכים יתקיימו בכל שעה עגולה.
מאז ומתמיד שיקפה ההגדה של פסח את התקופות השונות,שבכל דור ודור נוספו והושמטו קטעים בהתאמה לאירועי התקופה.
זאת מתוך אמונה כי מטרת העל של ליל הסדר,היא לספר ביציאת מצריים, ולא רק לדעת את ההיסטוריה, אלא בעיקר כדי להפיק את לקחיה לחיינו אנו, שהרי "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".
ההגדה של פסח צוירה יותר מכל ספר עברי אחר, הציורים והאיורים שבהגדה- שלא כמו ציורים בספרי המקרא ההלכה וסידורי התפילה- לא עוררו התנגדות מצד חכמים, כי ראו בו ספר עממי שצריך לעורר את בני הבית, קטנים וגדולים כאחד, בכל אמצעי שהוא, גם באמצעות הציור. לכן הפכו ההגדות להיות מקור השראה לאמנים רבים.
עלעול בדפי ההגדות מגולל את סיפור נדודיו של העם היהודי במקומות פזורותיו השונים ובתרבויות מגוונות. היהודים מצאו דרכים מיוחדות להביע את עצמם והדבר בא לידי ביטוי בהגדות של פסח.
התערוכה נמשכת עד יום העצמאות ה-9 במאי. זמני פתיחה: כל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים, בין השעות 9 בבוקר ועד 4 אחר-הצהריים.

פורסם במקור: אינדקס דפוסגרף
תאריך:  12/04/2008   |   עודכן:  28/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני נאור
בחול המועד פסח יתקיים הפנינג הרודאו העברי הראשון    ההפנינג מתאים לכל המשפחה ויכלול גם מגוון פעילויות לילדים ברוח הרודאו
אורנת למפרט
במזללת הפחמימות תפוח אדמה מגישים בולבוסים אפויים ומפוטמים בכל טוב - כמה פשוט, ככה טעים. אורנת למפרט התחממה מהשמש האביבית והפנימה שעם 2 קילו מוטיבציה ורצון טוב, גם אבן גבירול מרגיש כמו קובנט גרדן
ליאן בידר
ליחסי האהבה-שנאה שמנהלת ליאן בידר עם תל אביב יש גבול אחד, והוא עובר בנווה צדק, שמורת הטבע שבה חוקי מרפי לא פועלים על האיזי-פארק שלה. אז שלחנו אותה לאוקינאווה, והיא חזרה עם קרייב לבגדי פשתן מתנפנפים
שרון גל
בראיון שנתן לאחרונה הודה פארל, אותו נוכל לראות בקרוב בסרט "ברוז'" כי לא עובר יום בלי שהוא יושב על המחשב ומחפש את עצמו בגוגל
יעל מרגלית
ביורוליג לא צפויים למנוע מדרק שארפ, אסטבן באטיסטה ו-וונטיגו קאמינגס לשחק מול סיינה: "לא ירצו לעשות תקדים ובטח שלא במעמד כמו פיינל-פור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il