X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הציבור לא מאמין לממשלה:

"יש משא-ומתן על ירושלים"

71% מהציבור מתנגד להעברת העיר העתיקה והר הבית לידי הפלשתינים גם תמורת שלום 10% מהמתנגדים: נתנגד באלימות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רוב גדול של הציבור אינו מאמין כי הסכם בירושלים יביא לקץ התביעות של הפלשתינים מישראל או להפסקת פעולות הטרור שלהם נגד ישראל. רוב הציבור גם אינו מאמין כי הפלשתינים ישמרו על המקומות המקודשים לכל הדתות בירושלים. אלה הם עיקרי הממצאים של סקר דעת קהל חדש על עתידה הפוליטי של ירושלים, שנערך עבור מרכז בגין-סאדאת (בס"א) למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
כ-60% מן המשיבים מעריכים כי כיום מתנהל משא-ומתן על חלוקתה של ירושלים, בין גורמים בממשלת ישראל לבין הפלשתינים, זאת למרות ההכחשות של גורמים ישראלים. כרבע מהמשיבים (23%) מעריך שלא מתנהל מו"מ בנדון.
62% נגד דיון על מעמדה של ירושלים, במסגרת משא-ומתן להשגת הסדרי שלום עם הפלשתינים. שליש מכלל המדגם בעד או ייתכן בעד דיון על חלוקתה של ירושלים, במסגרת משא-ומתן להשגת הסדרי שלום עם הפלשתינים.
גם לא תמורת הסכם קבע
רוב גדול מהמשיבים בכלל המדגם (71%) סבור כי תמורת הסכם קבע עם הפלשתינים והודעה על סיום הסכסוך עם העולם הערבי, ישראל לא צריכה להסכים להעביר לידי הפלשתינים את השכונות הערביות בירושלים, כולל את העיר העתיקה והר-הבית. כחמישית מהמשיבים (21%) סבורה כי במצב הנדון לעיל, ישראל צריכה או ייתכן שצריכה להסכים להעביר לידי הפלשתינים שכונות ערביות בירושלים, כולל את העיר העתיקה והר-הבית.
67% הצהירו כי אם וכאשר ייחתם הסכם קבע בין ישראל לפלשתינים במסגרתו יועברו שכונות ערביות, העיר העתיקה והר-הבית לידי הפלשתינים, תגובתם האישית תהיה התנגדות להסכם. כחמישית מכלל המשיבים (21%) הודיעו שיתמכו בהסכם.
המשיבים חלוקים בעמדותיהם ביחס לשאלה הנדונה: 40% מהמשיבים סבורים כי תמורת הסכם קבע עם הפלשתינים והודעה על סיום הסכסוך עם העולם הערבי, ישראל צריכה להסכים להעביר לידי הפלשתינים רק את השכונות הערביות בירושלים, ללא העיר העתיקה והר-הבית, בעוד ש-38% סבורים שבמצב זה ישראל אינה צריכה להסכים להעביר לידי הפלשתינים רק את השכונות הערביות בירושלים, ללא העיר העתיקה והר-הבית.
התגברות תביעות הפלשתינים
על-רקע ההנחה כי ייחתם הסכם קבע בין ישראל לפלשתינים במסגרתו יועברו שכונות ערביות, העיר העתיקה והר-הבית לידי הפלשתינים, רוב המשיבים במדגם (61%) סבורים כי אין שום סיכוי או יש סיכוי נמוך מאוד לכך שלפלשתינים לא יהיו יותר תביעות מישראל ביחס לירושלים. הציון הממוצע 2.19 משקף סיכוי נמוך מאוד. 69% סבורים כי אין שום סיכוי או יש סיכוי נמוך מאוד לכך פעולות הטרור של הפלשתינים נגד ישראל יופסקו. הציון הממוצע 1.88 משקף סיכוי נמוך מאוד. כמחצית המשיבים סבורים כי אין שום סיכוי או יש סיכוי נמוך מאוד לכך שהפלשתינים ישמרו על המקומות הקדושים לכל הדתות. הציון הממוצע 2.40 משקף סיכוי נמוך-נמוך מאוד.
52% סבורים כי אין שום סיכוי או יש סיכוי נמוך מאוד לכך שרוב הציבור הישראלי יתמוך בהסכם קבע כזה. הציון הממוצע 2.27 משקף סיכוי נמוך מאוד. 56% סבורים כי יש סיכוי גבוה או גבוה מאוד לכך שהשטח בירושלים שיועבר לידי הפלשתינים ישמש בסיס לפעולות טרור נגד ישראל לפלשתינים. הציון הממוצע 4.52 משקף סיכוי גבוה-גבוה מאוד. 44% סבורים כי יש סיכוי גבוה או גבוה מאוד לכך שההתנגדות להסכם תביא לעימותים אלימים ברחבי המדינה. הציון הממוצע 4.28 משקף סיכוי גבוה.
הרוב יתנגדו בקלפי
מקרב המתנגדים להסכם קבע בין ישראל לפלשתינים במסגרתו יועברו שכונות ערביות, העיר העתיקה והר-הבית לידי הפלשתינים, 42% מתכוונים להביע את התנגדותם באמצעות הצבעה בקלפי בבחירות או במשאל-עם, 22% מתכוונים להביע את התנגדותם בהשתתפות בהפגנות ובעצרות הזדהות, ללא כל אלימות, 20% מתכוונים להביע את התנגדותם בשיחות ובמפגשים עם משפחה וחברים. עשירית מהמתנגדים להסכם (10%) מתכוונת להביע את התנגדותה להסכם באמצעות השתתפות בהפגנות ובעצרות הזדהות, הכוללות אלימות.
כינוס בהשתתפות נתניהו
הסקר נערך עבור מרכז בגין-סאדאת לקראת כינוס ביום שלישי הקרוב על עתידה של ירושלים בו ישתתפו השר אלי ישי, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, נתן שרנסקי, דורי גולד, יעקב עמידרור, ניר ברקת ואחרים.
"המסקנה הברורה מתוצאות סקר דעת קהל זה היא שרוב מכריע של העם בישראל אינו מאמין שוויתורים לפלשתינים בירושלים עשויים לקרב שלום בין העמים", הסביר מנהל מרכז בס"א, הפרופ' אפרים ענבר.
פרופ' ענבר הסביר ש"ההערכה הכללית היא שהפלשתינים לא יסתפקו בהישגים בירושלים, אלא ימשיכו במעשי טרור נגד ישראלים. לכן, מדיניות הממשלה אשר בעיני הציבור עלולה להוביל לויתורים בירושלים אינה זוכה לגבוי ציבורי. משתמעת גם נכונות גדולה להמשיך במאבק הצבאי עם הפלשתינים כדי לשמור על הר הבית בידי ישראל".

תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש משא-ומתן על ירושלים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ירושלים העתיקה
גד  |  13/04/08 03:39
2
הקריבו קורבן לשלום-האליל פרס
שמאלן על הזמן  |  13/04/08 07:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פסק הדין מעורר המחלוקת בנושא החמץ גורר התנגדות בקרב רוב הציבור    התומכים בו - 48% מהחילוניים ו-8% מהדתיים
עידן יוסף
הטלוויזיה החינוכית חנכה אולפן פרקני, ומתחילה להתחרות על שעות השיא של הצפייה ב-7 הפקות מקור ועשרות תוכניות רכש    תמצאו שם את עינת פישביין, אראל סג"ל, דרור פויר, טל גורדון, קרן נויבך ועו"ד רונאל פישר
חן מישל
גם לאחר הניצחון 0:3 על הפועל תל אביב, מאמן מכבי נתניה לא מתייחס לסוגיית חילופי המאמנים    אלי גוטמן: "הטבלה לא משקרת, אנחנו לא יציבים"
שי אלון
הספרדים השלימו 0:3 מול גרמניה בתום היום השני להתמודדות. רוסיה מוליכה על צ'כיה 1:2. נבחרת ארגנטינה מוליכה על שבדיה באותה התוצאה
ליאור טימור
אליפות אירופה בג'ודו: הישראלית זכתה במדליה והבטיחה את מקומה בבייג'ין    שלזינגר: "מקווה להשיג מדליה באולימפיאדה"    שיינמן סיים במקום ה-5
רשימות נוספות
חמאס: לא נפרוץ גבול מצרים  /  יהונתן דחוח-הלוי
8 נהרגו, 4 מהם צעירים  /  עידן יוסף
"חמאס לא יוכל להמשיך כך"  /  עידן יוסף
בני ציפר ותורת השנאה של השמאל  /  יהונתן דחוח-הלוי
תמימות, בורות, רשעות   /  יהונתן דחוח-הלוי
"השלום" של ברגותי  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il