X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל שמתפרסם היום ושיידון בצהריים בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת: השב"כ עושה שימוש פסול ולא חוקי בבני משפחה על-מנת להפעיל לחץ על נחקרים ובכך פוגע אנושות בהם ובבני משפחותיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: מאתר השב"כ]

דוח הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, שמתפרסם הבוקר (יום א', 13.4.08), טוען לתמונה קשה של שימוש פסול ובלתי-חוקי בבני משפחה של נחקרים, במטרה להפעיל עליהם לחץ ולגרום להם להודות בעבירות המיוחסות להם.
לא פעם מביא שימוש לכאורה בלתי-חוקי זה בבני משפחה, שבמקרים רבים אינם חשודים כמעורבים בעבירה כלשהי, לסבל נפשי חמור לנחקר ולבני משפחתו החפים מכל אשמה. במקרים קיצוניים יותר, מדובר בעינויים נפשיים של ממש לנחקר, הנופל קרבן למניפולציה אכזרית ברגשותיו, לצד שימוש מבזה שנעשה בבן משפחתו החף מפשע. לפחות במקרה אחד, המתואר בדוח, הביא הלחץ באמצעות בני המשפחה אף לכדי ניסיונות התאבדות מצדו של הנחקר.
בדוח "טיפול משפחתי: שימוש בבני משפחה כאמצעי לחץ על נחקרים בחקירות שב"כ", מתואר בפירוט רב מדגם בן שישה מקרים של שימוש פסול בבני משפחה נגד עצור, הנחקר בחשד לעבירות ביטחוניות. בחלק מהמקרים מדובר ביצירת מצג שווא לנחקר, לפיו יקיריו עצורים ונתונים - כמו הנחקר עצמו - במסכת של עינויים פיזיים קשים.
במקרים אחרים מדובר במעצר של ממש של בני המשפחה, שאינם חשודים בעבירה כלשהי, ואף בעינויים, רק במטרה ללחוץ על יקירם המצוי בחקירה. באחד מהמקרים המתוארים בדוח, נעצרו שני בני זוג והושמו במעצר ממושך, תוך עינויים פיזיים קשים, מבלי לאפשר להם לדעת דבר על גורל בנותיהם הפעוטות, בת שנתיים ובת חצי שנה, אשר אף הן שימשו כקלפי מיקוח בידי השב"כ.
הדוח, אשר נכתב בידי עו"ד אביאל לינדר, מלמד כי לכאורה העינויים במדינת ישראל - הן הפיזיים והן הנפשיים - נמשכים, גם אחרי פסיקת בג"צ מ-1999. הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל מדגיש בדוח, כי גם כאשר מדובר בחשדות חמורים ביותר נגד האדם הנחקר, אין לאפשר שימוש כזה בבני משפחה על-מנת להפעיל עליו לחץ. ניצול בני המשפחה והתעללות הנפשית בנחקר וביקיריו הינם אסורים ובלתי קבילים בחברה דמוקרטית, המושתתת על כבוד האדם, מה גם שחקירה באמצעים כה קשים ופסולים מטילה בספק את אמיתות ההודאות והמידע שהושגו בה.
עוד הודגש בדוח, כי השימוש בבני משפחה למטרות לחץ על נחקרים נמשך על אף שנפסל גם בידי היועץ המשפטי לממשלה. בעקבות פנייה של הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, נמסר מלשכת היועץ בחודש יולי 2007, כי "... ככלל, במצב דברים בו בן משפחתו של העצור אינו במעצר, ואין עילת מעצר חוקית נגדו, אין מקום ליצור כלפי הנחקר מצג לפיו בן המשפחה עצור". למרות זאת נמשכות, לפי עדויות עכשוויות של עצירים, הפרקטיקות הללו של מעצר בני משפחה וכן של יצירת מצג שווא של מעצר כזה.
לסיכום, מביא הדוח שורה של המלצות לחקיקה ולפיקוח על השב"כ, במטרה למנוע את המשך השימוש בשיטת חקירה פסולות ובלתי חוקיות אלה.
ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת תדון היום, החל מהשעה 13:30 בצהריים, בדוח זה ובמשמעויותיו. בשב"כ אומרים כי הארגון פועל על-פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"השב"כ מתעלל בבני משפחות עצירים"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
העיתונאים מתעללים בשב"כ  ל"ת
ציונית  |  13/04/08 10:52
 
- ואת מתעללת ב-אמת. ל"ת
ציניות  |  13/04/08 11:29
2
התעללות בשבויים ובאסירים
ע. סובול  |  13/04/08 13:10
3
מי אתה שתקבע את פסילות השיטה?
בר כהן  |  13/04/08 14:51
4
ומה מצפים מהם בדיוק
מושרוב  |  13/04/08 15:38
5
מי הם בכלל הועדים הללו?
קוסם  |  13/04/08 17:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למרות שהאלרגנים שבחוץ יכולים להיות נוכחים לאורך כל השנה באקלים חם, עונת האלרגיות מתחילה בדרך כלל בסוף החורף או תחילת האביב ונמשכת עד סוף הקיץ או תחילת הסתיו
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים עם רמות גבוהות של מרכיב הנמצא בסויה היו בסיכוי נמוך יותר לפתח סרטן שד לעומת נשים אחרות
יפעת גדות
אנשים שישנו פחות משש שעות בלילה העלו את לחץ הדם הממוצע שלהם ואת קצב הלב    לאורך הזמן, מצב זה עלול לגרום ללחץ דם גבוה קבוע
יפעת גדות
פעמים רבות אנחנו מקפידים להגיע לחדר הכושר אך אחרי תקופה מסוימת לא רואים תוצאות כשאנו עולים על המשקל    למה זה קורה לנו ואיך אפשר לשנות זאת
יפעת גדות
עקבי אחר הוראות היצרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il