X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה של 40% בצריכת המים השפירים בחקלאות בעשור האחרון זאת למרות שבאותה תקופה גדל הייצור החקלאי ב-35% והתפוקה החקלאית לכל קוב של מים גדלה ב-47%!
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בעשור האחרון צומצמה צריכת המים השפירים בחקלאות ב-40% מ-892 מיליון קוב בשנת 1996 ל-519 מיליון קוב. כך עולה מסיכום כלכלי שערכה התאחדות חקלאי ישראל. הירידה בצריכת המים השפירים נובעת משילוב של מעבר למי שפד"ן וקולחין, הגברת השימוש במים מליחים והפחתה של כ-15% בכלל צריכת המים.
נתון זה בולט במיוחד על-רקע העלייה המרשימה באותה תקופה בתפוקה החקלאית מ-9.4 מיליארד שקל בשנת 1996 (בערכים מתואמים ל-2006) ל-12.7 מיליארד שקל בשנת 2006 - גידול ריאלי משמעותי של 35%.
על-פי נתוני ההתאחדות, בשנת 1996 ייצרו החקלאים בעזרת קוב מים אחד תוצרת חקלאית בערך של 7.8 שקל, ואילו בשנת 2006 קוב מים אחד (שברוב המקרים אינו של מים שפירים) שימש ליצור תוצרת בערך של 11.5 שקל - גידול של 47%.
בתקופה שנבחנה בהשוואה, גדלה הצריכה העירונית ב-22% והגיעה ל-737 מיליון קוב, בשל הגידול באוכלוסיה, התרחבות הבנייה הפרטית והעלייה ברמת החיים. כיום המגזר העירוני הוא צרכן המים הגדול בישראל, הרבה מעבר לחקלאות.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מסר שבכל שנת בצורת מפנים פרשנים שונים את האצבע למגזר החקלאי. כיום, לאחר ההתייעלות יוצאת הדופן שעברה החקלאות בשימוש במים, יש לחפש את האחראים למשבר המים במי שבלמו את ההשקעות ביצירת מקורות מים חדשים לכלל האוכלוסיה. המגזר החקלאי משמש מופת לשינוי חשיבה והתארגנות לימים קשים. לצערנו, לא כך עשו מגזרים אחרים.

תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקלאים: העירוניים מבזבזים מים ולנו מקצצים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב הראשי תקף בדרשתו את פסק הדין המתיר למכור חמץ בחנויות    כן יצא חוצץ כנגד המכונה "הרב" אליאור חן וכנגד אלו הלומדים קבלה ללא פיקוח: "אנו עדים בימים אלו לתוצאות הרות אסון שהגיעו עד לכדי מסכת ההתעללויות החולניות בילדים"
רותי אברהם
שר המשפטים דניאל פרידמן ממליץ על קיצור עונשו של מי שהורשע ברצח הנערה מאופקים חנית קיקוס    האב השכול רפי קיקוס הביע שמחה "הגיע הזמן שיפתחו מחדש את החקירה"
מערכת ONE
מספר דקות לפני סיום משחק האליפות של בית"ר ירושלים פרצו האוהדים לכר הדשא    מפגן כוח נגד ההתאחדות לכדורגל לקול מחאות קומץ אוהדים שנותרו ביציע
איציק וולף
שר החוץ האירני מגלה כי נציגים גרמניים יציעו לאמריקניים חבילת פתרונות למשבר פיתוח הטכנולוגייה הגרעינית    במקביל ביטל ראש מחלקת האנרגיה האטומית באירן את פגישתו עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית
מערכת ONE
לאחר שהפסיד ברבע הגמר, זאבי ניצח בשני קרבות בבית הניחומים וגבר על כריסטוף הומברט הצרפתי    אדי קואז: "אריק אחד הגדולים שצמחו לנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il