משרד התקשורת שוקל לחייב את כל חברות התקשורת - סלולריות, נייחות, מפעילים בינלאומיים וספקיות אינטרנט לקבוע תעריף אחיד מראש מבלי שתינתן להן אפשרות להעלות תעריפים במשך כל תקופת ההתחייבות.
בינואר 2008, פרסם משרד התקשורת שימוע בנושא "עסקה לתקופה קצובה". לאחר בחינת ההתייחסויות שהתקבלו לשימוע, סבור המשרד כי יש מקום לבחינת הסדרים נוספים שיגבירו את רווחתו של המנוי בבואו להתקשר עם מפעיל תקשורת בהסכם הכולל תקופת התחייבות.
היכולת של החברות להעלות תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות, נתפשת בעיני המשרד כשינוי חד-צדדי של תנאי ההסכם הראשוני שעליו חתם המנוי. שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כי "חוזה שמאפשר העלאת תעריפים באופן חד-צדדי, הוא לא סביר, בעיקר אם ללקוח אין יכולת לצאת מההתחייבות, למרות העלאת המחיר".
בשנים האחרונות התפתח נוהג, בעיקר מצד חברות הסלולר, ולפיו החברות העלו תעריפים, מעת לעת. לעתים בוצעה ההעלאה מספר פעמים בשנה, מבלי שניתן הסבר מוצדק לכך.
משרד התקשורת סבור כי ככל שתוצע למנוי תוכנית עם תקופת התחייבות, שבה תנאי התוכנית ותעריפיה יהיו אחידים וקבועים לכל תקופת ההתחייבות, הרי שהדבר יגדיל את מידת השקיפות והבהירות, ויאפשר לצרכן לקבל החלטה מושכלת באשר להתקשרות, ובכלל כך יקנה כלים משופרים להשוואת תעריפים.
על כן, כאמור, שוקל משרד התקשורת לחייב את המפעילים לקבוע תעריף אחיד, אשר יישמר לאורך כל תקופת ההתחייבות. בתקופה שבין תום תקופת ההתחייבות לתום ההתקשרות תוכלנה החברות לשנות את התעריף, ובלבד שהתעריף החדש יצוין מראש בהסכם ההתקשרות, בדומה להסדר שהוצע במסגרת השימוע.