מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, פנה השבוע במכתב לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, והפנה את תשומת לבו לכך שבפרסומי המבצעים לקראת חג הפסח קיימות הטעיות רבות של צרכנים - מה שמנוגד לדרישות החוק.
במעקב שערכה הרשות לצרכנות נמצא כי ברשתות שיווק ובפרסומיהן יש הטעיה של צרכנים. כך למשל, נמצא כי בחנויות מסוימות לא הוצג המחיר הקודם ליד מחיר המבצע - כדי לאפשר לצרכנים לשפוט את כדאיות המבצע. כמו-כן, נמצא כי במסגרת הצגת מבצע פריט שני חינם (1+1), לא צוין על גבי המדף את המחיר של הפריט הבודד, המחיר הקודם או שלא צוין המחיר כלל.
לוינסון אף טוען כי ציון המילה חינם במבצעים כאלה הוא הטעיה - מפני שבפועל דבר לא ניתן בחינם, והצרכנים משלמים עבור רכישת הפריטים הללו. במקומות מסוימים מצוינת ההנחה באחוזים בלא ציון מחיר כלשהו, מחיר קודם ומחיר מבצע.
הרשות טענה במכתב כי "פרקטיקות אלה ודומותיהן, שיש בהן כדי להטעות את ציבור הצרכנים, אינן בגדר חידוש בתחום הצרכנות בישראל. אלא שלקראת חגים נראה כי הן מתרחבות ומחמירות. בשל כך, ציבור הצרכנים בהמוניו נפגע יותר מהרגיל, עקב הגדלת היקפי הקניות בימי החג". לוינסון דורש מהממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת להפעיל את סמכויותיו לפי החוק, ולמנוע את המשך ההתנהלות "הבעייתית" הזאת מצד סוחרים, תוך חקירת מבצעי העבירות ומיצוי הדין איתם.