X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביצע בחודשיים האחרונים עסקות גידור נגד החוב החיצוני לראשונה בוצעו עסקות החלף דולר-שקל ועסקות Forward דולר-שקל, נגד החוב הדולרי של ממשלת ישראל בנוסף בוצעו נגד החוב הדולרי גם עסקות החלף דולר-אירו
▪  ▪  ▪
דולר - OUT
אירו - IN

יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי במשרד האוצר ביצעה בחודשיים האחרונים עסקות גידור בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר. במסגרת זאת בוצעו עסקות החלף מטבעיות (Swap) ועסקות עתידיות (Forward) לגידור חשיפת הממשלה לשער הדולר על החוב הדולרי שלה. האוצר מנמק את המהלך בחובתו "לנהל באופן אחראי את החוב הממשלתי - ולהתאים עצמנו להתפתחויות בשווקים השונים". החשב הכללי, שוקי אורן, אמר כי "עסקות בוצעו במטרה להגן על החשיפות של הממשלה - בעיקר לשערי החליפין - בכפוף לתנאי השוק המשתנים. לאור ההתפתחויות בשווקים, הוחלט להקדים את ביצוע תוכנית העבודה הרב-שנתית בתחום ניהול החוב הממשלתי".
עסקת הפורווארד מהווה כלי טקטי, שבו בחר האוצר להשתמש בהתחשב במצב בשווקים. האוצר גורס כי במהלך זה אין כל כוונה להתערב בתנודות שער החליפין, ופעולות נוספות בנוסח הזה יתבצעו בהתאם לשיקולי ניהול הסיכונים המקצועיים בתחום ניהול החוב הממשלתי. החוב במטבע זר של ממשלת ישראל עמד בסוף שנת 2007 על כ-31.1 מיליארד דולר, ומתוכם הסתכם החוב הדולרי בכ-28 מיליארד דולר - כ-90% מכלל החוב הזר של הממשלה. תוכנית העבודה הרב-שנתית של החשב הכללי היא לצמצם את החשיפה למטבע הזר באמצעות הקטנת החוב החיצוני ושינוי תמהיל החוב הזר.
להקטנת החשיפה למטבע הזר, בוצעו לראשונה עתה עסקות החלף מטבעיות שבהן הוחלף חוב דולרי לעשר שנים בחוב שיקלי - וכן בוצעו עסקות הגנה קצרות שבמסגרתן מבוצעת רכישת דולרים עתידית תוך הבטחת שער הדולר במועד התשלום. סך העסקות יחד היה בהיקף של כ-700 מיליון דולר. לצורך שינוי תמהיל החוב הזר של הממשלה בוצעו עסקות החלף מטבעיות שבהן הוחלף חוב דולרי בחוב באירו. כך, נגד חוב בדולרים לעשר שנים נעשו עסקות החלף עם בנקים זרים שמשמעותן הפיכת חוב דולרי לחוב באירו. בחודשיים האחרונים נעשו עסקות החלף דולר-אירו בהיקף של חצי מיליארד דולר. הן מתווספות לעסקות קודמות בסך 750 מיליון דולר שבוצעו בשנה וחצי האחרונות.

תאריך:  16/04/2008   |   עודכן:  16/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שומרים על הערך: האוצר גידר ב-1.2 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לדבריו: "אפעל להשגת שלום כדי שלא תסתתרו יותר תחת השולחנות"    סיפר על ימיו כמתנדב בקיבוץ בצפון לפני כ-45 שנה ואף נזכר בחוויות ובביטויים בעברית כמו "אתה ממזר גדול", "תודה רבה" ועוד
יפעת גדות
הקורבנות היו בעיקר תלמידים מבית ספר כפרי שנסעו לעיר הסמוכה, בודלי, כדי להשתתף במבחן
אלעזר לוין
תשלם 36 מיליון שקל    שני היזמים יבנו 3 מגדלים ובהם 330 דירות    הדירות ימכרו ב-1.15 מיליון שקל בממוצע ליחידה    הקבלן - אשטרום (אולי)
אלעזר לוין
קנתה מגרש ליד רחוב לוינסקי בעסקה לפי 40 מיליון שקל    דירות של 3-2 חדרים ימכרו ב-1.25 מיליון שקל בממוצע    הקונים-בכוח: זוגות צעירים ותושבי חוץ
גלית יצחק
טל כהן נבחר לייצג את יצרנית הטחינה הגולמית הנסיך    עפיף טנוס: "הרזומה העשיר, הרצון להצליח והקסם של בישולי הטחינה שלו עשו את שלהם והחלטנו לחבור אליו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il