X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן יו"ר לשכת עוה"ד איתן ארז התפטר מראשות כנס אילת במכתב ההתפטרות מאשים את יו"ר הלשכה גיא רון כי "דאג" לפאנל "שינגח את שר המשפטים פרידמן" ועוד: גיא רון הפך את הלשכה לנחלת פרטית וגורם לנזקים לציבור עוה"ד
▪  ▪  ▪
פאנל "מכור". פרידמן [צילום: פלאש 90]

העימות בצמרת המשפט, בין נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש לבין שר המשפטים דניאל פרידמן עומד במרכזו של קרע בצמרת לשכת עורכי הדין. סגן יו"ר הלשכה עו"ד איתן ארז חושף במכתב התפטרות מראשות כנס אילת, כי יו"ר לשכת עורכי הדין מתכנן לתקוף את השר פרידמן במהלך כנס אילת שיתקיים במאי 2008. זאת באמצעות "דאגה" ליצירת פאנל שינגח את פרידמן.
הדבר עולה ממכתב ההתפטרות (יום ג', 15.4.08), של ארז ליו"ר גיא רון שבו הוא מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של גיא רון ומאשים אותו בשורה של פגיעות מכוונות בציבור עורכי הדין. בין היתר הוא מאשים אותו בטרפוד הקמת המוסד לבוררות של הלשכה, ריקונו מתוכן של מועדון הצרכנות, והולכה שולל בנוגע להבטחה לגבי כללי האתיקה.
כמו כן מאשים ארז את גיא רון בהפיכת כנס לשכת עורכי הדין לכנס המכללות והפקולטות."לאחר שהוועדה המארגנת לא כונסה במשך 4 חודשים, נדהמתי לראות את הרכב המשתתפים בפאנלים, אשר נודע לי רק בימים אלה, כאשר שובצו לא פחות מ-37 נציגים של האקדמיה, המכללות ומפקולטות שונות. חשבתי לתומי שמדובר בכנס של לשכת עורכי הדין ולא בכנס שנועד לפרסם את המכללות והפקולטות למיניהן. אתה הכתבת את הרכב הוועדה המארגנת, והכתבת לעומד בראשה את תוכן הפאנלים שחשובים לך. לכן אתה נושא באחריות. הרכב מעוות זה של הפאנלים הוא פועל יוצא ישיר של הרכב הוועדה המארגנת, אשר נקבע על ידך ללא ידיעתי, בניגוד לדעתי, וכמובן ללא כל התייעצות עימי".
במכתב מאשים ארז את גיא רון בייזום "ניגוחו" של שר המשפטים פרידמן במהלך פאנל בכנס אילת."דאגת ליצור פאנל שינגח את שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, נאמן לדרכך להכפיש את כבוד השר מבלי שאיש הסמיך אותך לעשות כן ומבלי שהועד המרכזי של הלשכה קיבל החלטה בנושא". הוא מוסיף, לשכת עורכי הדין "אינה נחלה פרטית שלך ולא נועדה לאפשר לך להפיץ את דעותיך האישיות תוך שימוש במערך הדוברות היקר של הלשכה שעולה לחברים כ-400 אלף שקלים לשנה".
ארז מציין כי השימוש במערך הדוברות על-ידי גיא רון נעשה בנוסף להעסקתה של עוזרת אישית "על חשבון הלשכה בעלות נוספת של 280 אלף שקלים בשנה". גיא רון, לטענת ארז, הפך את הכנס השנתי לבטאון פרטי "כפי שבבטאון הראשון של הלשכה שיצא לאחר הבחירות פורסמו 14 תמונות של גיא רון".
לטענת ארז, גיא רון "פעל באופן סדרתי בניגוד להסכמים ומאחורי גבו", בנושא הקמת המוסד לבוררות של הלשכה. לדבריו, גיא רון התחייב להעמיד את עו"ד קותי נתנזון בראש המוסד אך הפר את התחייבותו. התוצאה היא, "שבמשך 9 חושים אין כלל צוות שמקים מוסד חשוב זה. אי הקמתו גורמת נזק עצום לציבור עורכי הדין ומאידך מסכלת את הפחתת העומס על בתי המשפט". הוא מוסיף כי כך עלה גם בגורל מועדון הצרכנות שארז עמד בראשו. גיא רון לטענתו, רוקן את המועדון מתוכן ללא ידיעתו ומאחורי גבו "הורדת לטימיון עבודה שלי בת חצי שנה, כדי שאיש זולתך לא יקבל חלילה קרדיט.בכך מנעת מציבור עורכי הדין הוזלה של שירותי טלפון סלולרי ב-20 מיליון שקלים לשנה וכן מנעת מהם שירותים בנקאיים מוזלים, הנחות בקניית רכב ועוד". ארז מוסיף כי בשל "מעלליו" אלו של גיא רון התפטר מראשות המועדון.
הפרה נוספת בה מאשים ארז את גיא רון היא ההבטחה שלא לפעול לביטול כלל 5 א' לכללי האתיקה. גיא רון לדבריו "מתחמק מדרישות חוזרות ונשנות להעלות נושא זה על סדר היום של הועד המרכזי".המשותף לכל אלו, כותב ארז, "דרך פעולתך. בהתחלה אתה מבטיח ומתחייב לאחר מכן אתה מקבל את התמורה המלאה ולבסוף את המרוקן את התחייבותך מתוכן בדרך מתוחכמת ומאחורי הגב ומפר אותה". דרכך אינה דרכי, כותב ארז "ולא תוכל למצוא בי שותף. אני עורך דין מקצועי ולא עסקן פוליטי. הטריקים של הפוליטיקה זרים לי. חבל, מכיון שמי שמפסיד לאורך כל הדרך הוא ציבור עורכי הדין".
כאמור, ארז התפטר מראשות כנס אילת הצפוי בחודש מאי 2008 והוא גם יחרים אותו ולא יגיע להנחות את אחד הפאנלים כפי שנקבע.

תאריך:  16/04/2008   |   עודכן:  16/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר בלשכה: מתוכננת מתקפה על פרידמן
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מהו תפקידה של לשכת עוה"ד??
mikis  |  16/04/08 22:08
2
למה? יותר קל לתפור לו תיק.כל
יהודי אמיתי  |  16/04/08 22:15
3
הפרה בייניש עם הפרים והעגלים
לא מבינים שהם   |  16/04/08 22:54
4
להפסיק עם מונופול לשכת עוה"ד
שאול א.  |  16/04/08 23:19
5
פרידמן מינוי אולמרט המגה חשוד ל"ת
ורמון העבריין.  |  16/04/08 23:23
6
הכל לטובה, בחיים יש פעולת
ג'יירו  |  16/04/08 23:27
7
הזרזיר שהפך לעורב
רחמים  |  17/04/08 00:36
8
כולם שקרנים
pini-1  |  17/04/08 06:31
9
וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן
ש.הכנעני  |  17/04/08 10:00
10
פרידמן צדיקים מלאכתם נעשת
ש.הכנעני  |  17/04/08 10:05
11
לכל מטאטא יתנגדו הליכלוכים ו..
הליכלוך כמשל  |  17/04/08 10:07
12
תנו להם
י.ש  |  17/04/08 12:10
13
תהליך בלתי-הפיך
ע. סובול  |  17/04/08 12:52
14
יש עוכרי דין הרוצים בהרס בג"צ
עו"ד ל  |  20/04/08 18:24
 
- וגם זה מכנה עצמו "עורך דין"
משה, עורך-דין  |  21/04/08 07:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בנק ישראל מתכוון להמשיך במדיניותו לרכוש מדי יום עד 25 מיליון דולר במהלך המסחר, במגמה לייצב את שוק המט"ח - אולם מהלך זה לא גרם לגדולות ונצורות
גלית יצחק
אם במהלך כל השבוע אתם בטירוף של ניקיונות והרגליים לא מפסיקות לכאוב לכם, הינה מספר עצות    יש לנעול נעליים שטוחות, להימנע מהצלבת רגליים, לעסות אותן מדי יום בשמנים טבעיים ולבצע תרגילי התעמלות    צילום: פלאש 90
רותי אברהם
ביהמ"ש ביטל סעיף בתקנון אוניברסיטת בן-גוריון שהתיר הפגנות רק באולמות סגורים    השופט: הסעיף אינו חוקי    ועוד: לא ניתן להפגין בין ארבע קירות
איציק וולף
שר הביטחון מבטיח לעשות הכל על-מנת להקל על תושבי שדרות    "מודעים לסבל של תושבי עזה, אך הסבל של תושבי עוטף עזה וחיילי צה"ל חשוב יותר"    במקביל הוא מבהיר: אין פתרון של "זבנג וגמרנו"
דרור מרום
מחקר של בנק ישראל קובע כי 20 קבוצות שולטות ב-40% מהמשק ועוצמתן בכלכלה המקומית היא מהגבוהות בעולם    בנק ישראל: הקבוצות התהוו על-רקע פעילות הממשלה במיגזר העסקי ובשווקים הפיננסיים, התפתחות מהירה של המשק, זעזועים גיאו-פוליטיים ועליית האליטות השולטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il