X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההשפעה היחידה שנתגלתה לגבי ויטמינים A ו-E היתה עלייה בשיעור התמותה, וכך גם לגבי תוספות ביתא-קרוטן השורה התחתונה היא כי העדויות הקיימות כיום אינן תומכות בשימוש בתוספות של חומרים נוגדי חמצון באוכלוסיה הבריאה או אצל חולים עם מחלות מסוימות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

תוספות ויטמינים שבהן משתמשים מיליוני בני אדם בתקווה להאריך את חייהם עלולות למעשה להעלות את הסיכון למוות מוקדם במקרים מסוימים. אלו ממצאי סקירה חדשה.
מדענים סקרו 67 מחקרים שכללו 230,000 משתתפים כדי לראות אם ויטמינים, הנקראים נוגדי חמצון, מאריכים את תוחלת החיים.
הם גילו כי ויטמין C, שלעתים קרובות נמכר כניסיון למנוע התקררויות, לא נמצא בעל השפעות חיוביות או שליליות כלשהן.
ההשפעה היחידה שנתגלתה, אם בכלל, לגבי ויטמינים A ו-E, המשמשים בדרך כלל לחיזוק העצמות ושיפור מחזור הדם, היתה עלייה בשיעור התמותה, וכך גם לגבי תוספות ביתא-קרוטן, הנמכרות לשיפור הראייה.
השורה התחתונה היא כי העדויות הקיימות כיום אינן תומכות בשימוש בתוספות של חומרים נוגדי חמצון באוכלוסיה הבריאה או אצל חולים עם מחלות מסוימות. כך טוענים חוקרים מבית החולים האוניברסיטאי בקופנהאגן.
לדבריהם, הם לא הצליחו למצוא ראיות התומכות בתוספות נוגדי חמצון כחומרים המורידים את הסיכון למוות מוקדם בקרב אנשים בריאים או חולים במחלות שונות.
ממצאי הסקירה מראים כי אנשים בקבוצות ניסוי שקיבלו חומרים נוגדי חמצון כמו ביתא-קרוטן, ויטמין A וויטמין E דווקא הראו עלייה בשיעור התמותה.
החוקרים גם לא גילו השפעות חיוביות או שליליות מתוספות של ויטמין C וסלניום.
חומרים נוגדי חמצון משווקים כחומרים המסייעים בהגנה מפני רדיקליים חופשיים, מולקולות הגורמות לנזק במוח וברקמות אחרות. בנוסף לוויטמין A, C ו-E, הם כוללים אבץ, גינקו בילובה, תמצית זרעי ענבים ותמצית תה ירוק.
רוב האנשים מסוגלים לענות על הצרכים התזונתיים שלהם על-ידי הקפדה על תזונה מאוזנת ומגוונת, כולל כמות רבה של פירות וירקות. תוספות ניתן לקחת במצבים מסוימים, כמו אצל נשים הרות או נשים מניקות.
החוקרים מדגישים כי יש צורך לנקוט במשנה זהירות בשימוש במינונים גבוהים של תוספות נקיות של ויטמינים, כולל ויטמינים נוגדי חמצון ומינרלים, מאחר שההשפעה ארוכת הטווח שלהם אינה ידועה לגמרי ולכן לא ניתן לצרוך אותם ללא סיכונים.
גורמים בתעשיית הוויטמינים מתחו ביקורת על הבחירה של המחקרים שנסקרו וטענו כי הם התמקדו בהורדת שיעור התמותה במקום ביתרונות שנראו במחקרים אחרים.
"שירותי המידע של תוספות בריאותיות", קבוצה התומכת בתעשיה אמרה כי הסקירה הראתה ממצאים לא עקביים ו"לא דיווחה על שום דבר חדש".
לדבריהם, תוספות של חומרים נוגדי חמצון חיוניות לאנשים עם צריכה דלה של חומרים מזינים אלו. ויטמינים נוגדי חמצון, כמו כל ויטמינים אחרים, מעולם לא היו מיועדים למנוע מחלות כרוניות ומוות, הדגישו, אלא לשמירה על הבריאות על בסיס תפקידם הפיסיולוגי המשתנה בגוף, ובמקרה של ויטמינים נוגדי חמצון בכמויות מתאימות מדובר בהשפעה מגנה על רקמות הגוף.

תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוספי ויטמינים - מעלים את הסיכון למוות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבצע ארצי נרחב בימי החג: רכבי גרר יובילו בכבישים שלדי מכוניות שהיו מעורבות בתאונות דרכים    על שלדי המכוניות הפגועות יצוינו מספר בני האדם שנהרגו בהן
דרור מרום
הדרישה באה על-רקע הזילזול וההתעלמות מצד התיירים הישראלים    בבקשה שהוגשה לראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה כלולה הצעה להסדיר מתן פיצויים או החזר עלויות בעסקות תיירות ונופש שיבוטלו בעקבות הנחייתו
עידן יוסף
למרות הודעתה של המשטרה על תשתית ראייתית נגד השר, דחתה הפרקליטות פתיחת תיק נגד השר, בשל היעדר בראיות מספיקות
דרור מרום
הממונה על השכר באוצר ויו"ר ההסתדרות חתמו על הסכם שבמסגרתו תינתן תוספת שכר של 5% לעובדי המיגזר הציבורי - בתמורה להתחייבות לשמור על שקט תעשייתי עד ליום האחרון של שנת 2009
יפעת גדות
שלוש שנות מאסר וקנס בגוב של 45,000 אירו לאתרי אינטרנט התומכים באנורקסיה ולפרסומים המעודדים נערות ונשים צעירות להרעיב את עצמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il