X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמעון פרס מתארח בוורשה אירועי סדר אלטרנטיביים בקהילה ההומו-לסבית, ב"עמך" ואצל פליטי דארפור
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נשיא המדינה, שמעון פרס, השתתף בוורשה שבפולין בטקס חתימה והכנסת ספר תורה לבית הכנסת הגדול בעיר. הנשיא חתם את האות האחרונה בספר התורה בטקס שנערך בהשתתפות עשרות נציגי הקהילה היהודית, רבנים ותלמידי ישיבה.
במהלך הטקס אמר נשיא המדינה: "אנחנו נמצאים ערב פסח, שהוא חג קדוש וסמלי לעם ישראל. ספר התורה מסמל את ההיסטוריה, את המהות היהודית ואת מה שמחזיק אותנו יחד אלפים בשנים. אני מאחל לעם ישראל ולכל יהודי בעולם חג חירות שקט, בטוח וללא נפגעים,ומתפלל שנמשיך לשמור על המורשת המפוארת שלנו ושנזכה להגיע לשלום במהרה".
הנשיא ביקש להעביר מסר מיוחד ערב חג החירות: "אל לנו לשכוח את השבויים והנעדרים שלנו, אלדד, אהוד וגלעד ואת משפחותיהם כשאנו מסבים סביב שולחן הסדר, זו השנה השנייה. עלינו להתפלל כולנו לשלומם ולהשבתם לישראל במהרה."

"מעבדות לחירות" של פליטי דארפור

לראשונה גם פליטי דארפור יחגגו את חג הפסח. בסדר ייחודי שיעמוד בסימן יציאה מעבדות לחירות יערכו השנה מועצת מת"ן- מועצת תנועות הנוער, לפליטים סדר פסח כהלכתו. בשולחן הסדר יישבו יחדיו עשרות מפליטי דארפור שצלחו את המסע המפרך מחבל הארץ מוכה האסון בסודן ועד הגיעם לישראל, יחד עם בני-נוער החברים בתנועות הנוער השונות.
סדר הפסח הייחודי שאורגן על-ידי תנועות השומר הצעיר והצופים יתקיים כבר היום, יום ה' החל מהשעה 18:00 וינוהל ע"י מדריכי התנועות השונות. בסדר ישימו דגש על יציאתם מעבדות לחירות של הפליטים, כאשר כל פליט יקריא בשפתו את הקטע מההגדה המתאים לסיפורו האישי.
מי שעוד יחגוג את שולחן הסדר יהיו פליטים מאריתריאה ומקונגו.

מה נשתנה הלילה הזה ב"עמך"?

כמדי שנה התכנסו כ-100 ניצולי שואה סביב שולחן עמוס כל טוב לחגוג את ליל הסדר. סניפי "עמך" המשמשים כבית עבור ניצולי שואה רבים, שמו להם מטרה עליונה לדאוג כי כל חבריהם יחגגו את החג בסביבה משפחתית וחמה.
חברי "עמך" קראו מההגדה שכתבו לכבוד החג, המשלבת את סדר הפסח המסורתי עם קטעים המביעים את רחשי לבם של החברים, בחג המתמקד בעבדות וחירות, שחרור ואובדן. לכבוד 60 השנים למדינת ישראל, חברי "עמך" הוסיפו להגדה קטעים נוספים המביעים תקווה והערכה לעברה ולעתידה של מדינת ישראל.
הוצאתה לאור של הגדת הפסח של חברי "עמך" היא חלק מפרויקט ייחודי שמטרתו להביא לידי ביטוי את הרגשות המעורבים של הניצולים כלפי מושגי העבדות והחירות. מעבר לזיכרון יציאת מצרים, נזכרים ניצולי השואה ברגעי שחרורם מהמחנות ופתיחת פרק חדש בחייהם. לצד הקטעים המסורתיים מופיעים גם קטעים קצרים שנכתבו ע"י חברי "עמך" ומבטאים שמחה מהולה בעצב וחירות לצד זיכרונות קשים.

סדר אלטרנטיבי

אגודת ההומואים, הלסביות הבי והטרנס בישראל מוכיחה כי אפשר גם אחרת. הקהילה חוגגת את ליל הסדר בסדר משפחתי אלטרנטיבי. בערב החג תקיים האגודה סדר פסח כהלכתו לחברי הקהילה ולנוער בודד ולעוד אוכלוסיות שביתם אינו מהווה בית כמו שאמור להיות.
ראשי האגודה מצפים לארח בליל הסדר כמאה חברי הקהילה הגאה אשר האגודה מהווה להם בית חם ומזמין. אבל לא רק. לסדר הזה יגיעו לחגוג גם משפחות של עובדים זרים מהפיליפינים וממונגוליה עם נשותיהם הישראליות וילדיהם אשר הקהילה מהווה עבורם משפחה אלטרנטיבית. השנה גם יגיעו לחגוג 10 פלשתינים בני הקהילה הגאה אשר רואים בערב הסדר אירוע מיוחד אשר מאחד בני כל הדתות תחת המסר של היציאה מעבדות לחירות.

תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
המלון מהמותג העולמי המפורסם ייפתח בשנת 2010 בעיר הבירה    ייקרא פאלאס ירושלים    המלון יפעל במיקום מול העיר העתיקה - בהצטלבות הרחובות המלך דוד, אגרון וממילא    הבניין הוקם בשנת 1929 והוא עובר כעת שיפוץ מקיף
עידן יוסף
הכניסה הצפונית לאשדוד נסגרה ופונו המפעלים הסמוכים בנוהל חומרים מסוכנים    צוות המשרד להגנת הסביבה שלל סכנה
רותי אברהם
תושב גוש עציון שם קץ לחייו לפני 6 שנים    בית המשפט הכיר בתקופת השבי הירדני שבה שהה בשנת 1948 לצורך זכאות לתגמולים לאלמנתו    השופטים: השבי החמיר את מחלתו
דרור מרום
חברות התעופה הישראליות והבינלאומיות יפעילו 310 טיסות בשדה התעופה בן-גוריון    התנועה בתקופת פסח השנה מוכיחה גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה    הטרמינל החדש על סף קריסה
יפעת גדול
שווקיה של סין מוצפים בסחורות מועתקות לא חוקיות, החל מתוכנות, דרך סרטי קולנוע הוליוודיים וכלה בבגדי מעצבים, ציוד ספורט ותרופות    סין וחברות זרות מפסידות עשרות מיליארדי דולרים בשנה במכירות פונציאליות בעקבות המוצרים הפירטיים    ארה"ב הגישה תלונה לארגון הסחר העולמי כשהיא מאשימה את בייג'ין בהפרה של המחוייבות לסחר משום שאינה מצליחה לעצור את גל הפירטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il