X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי מצא כי ניהול המו"מ, לאחר פסה"ד הראשון, עם המוסד לביטוח לאומי, והשגת ההסדר הדיוני בעקבותיו, נוהלו ע"י המשיב שעה שעדיין היה מוסמך לכך מכוח ייפוי הכוח המקורי
▪  ▪  ▪

השופט י' אלון קבע כי אין הוא רואה טעם להתערב בהחלטה שנתקבלה בבית המשפט המחוזי, לפיה על אף שעו"ד פעל ללא הרשאה, מגיע לו שכר ראוי בגין עבודתו וזאת משום שאין היא מעלה סוגייה או שאלה משפטית הראויה להתברר בגדר ערעור שני בפני ביהמ"ש העליון, ובגלגול שלישי של הליכי התובענה.
המשיב, עו"ד ישראל יונגר, ייצג את המבקש, קפלן אהרון, בתובענה שהגיש לביה"ד האזורי לעבודה, להכיר באירוע לבבי שעבר כתאונת עבודה. ביה"ד דחה את התביעה, בהתבסס על חוות דעת מומחה רפואי שמונה מטעם ביהמ"ש.
סמוך לאחר מכן, הגיש המשיב ערעור בשם המבקש לביה"ד הארצי לעבודה. משנודע הדבר למבקש, הודיע למשיב כי לא ייפה את כוחו להגיש ערעור מטעמו, דרש את הפסקת ייצוגו, ומסר עניינו לעורכת דין אחרת, אשר הגישה הודעת ערעור אחרת לביה"ד הארצי, לאחר שנעתרה בקשתה להחלפת הייצוג ולהארכת המועד להגשת כתב הערעור הערוך על ידה.
בין לבין, ובטרם הודיע המבקש למשיב כי אינו מעוניין בהמשך הייצוג, בא המשיב בדברים עם המוסד לביטוח לאומי, והגיעו להסכם דיוני לפיו יוחזר הדיון לביה"ד האזורי, וימונה מומחה רפואי חדש מטעמו. כך נעשה, ובעקבות חוות דעתו של המומחה הרפואי החדש, ניתן פס"ד בו נתקבלה התביעה.
בטרם הוגשה התביעה הראשונה (באמצעות המשיב) לביה"ד האזורי לעבודה, נערך הסכם שכ"ט בין המבקש למשיב, לפיו התחייב המבקש לשלם למשיב במקרה של זכייה 50,000 ש"ח בתוספת מע"מ, בנוסף לסכום בלתי מותנה של 15,000 ש"ח. משניתן פסה"ד הסופי בביה"ד האזורי, דרש המשיב מהמבקש את תשלום מרכיב שכר ההצלחה הנ"ל. המבקש דחה את הדרישה. לטענתו, לאחר מתן פסה"ד הראשון דרש מהמשיב כי יפסיק את ייצוגו, הודעת הערעור שהוגשה ע"י המשיב לביה"ד הארצי הייתה בהעדר הסמכה והרשאה מטעמו, ולכן הזכייה בתביעה לא נכללה כלל בגדר הסכם שכ"ט האמור.
המשיב תבע את המבקש לדין בבית המשפט השלום, בסדר דין מקוצר. לאחר שניתנה למבקש רשות להתגונן נתבררה התובענה, ובית המשפט השלום דחה את התביעה. המשיב ערער על פסה"ד של בית המשפט השלום לביהמ"ש המחוזי, שאישר את קביעת בית המשפט השלום כי הודעת הערעור לביה"ד הארצי הוגשה שלא בהרשאה, ולכן הזכייה בהליך השני בביה"ד האזורי אינה נכללת בהסכם שכ"ט.
אולם, ביהמ"ש המחוזי מצא כי ניהול המו"מ, לאחר פסה"ד הראשון, עם המוסד לביטוח לאומי, והשגת ההסדר הדיוני בעקבותיו, נוהלו ע"י המשיב שעה שעדיין היה מוסמך לכך מכוח ייפוי הכוח המקורי. לפיכך קבע ביהמ"ש המחוזי, כי על אף שהמשיב אינו זכאי ל"בונוס ההצלחה" לפי הסכם שכ"ט, זכאי הוא לשכר ראוי בגין העבודה והשירותים המשפטיים האמורים, וסכום השכר הראוי נקבע ל-25,000 ש"ח. מכאן בקשת רשות הערעור.
לטענת המבקש, כתב התביעה המקורי הצטמצם לעילה החוזית שמכוח הסכם שכ"ט, ומשנקבע בשתי הערכאות כי עילה חוזית זו לא מתקיימת, לא היה מקום להוסיף ולדון בעילה הנוספת של תשלום השכר הראוי, שלא נטענה בכתב התביעה. עוד נטען, כי סכום השכר הראוי שנפסק, נקבע ללא שהובאו ראיות לעניין זה.
ביהמ"ש לא מצא מקום להיעתר לבקשה וזאת, כיוון שאין היא מעלה סוגייה או שאלה משפטית הראויה להתברר בגדר ערעור שני בפני ביהמ"ש העליון, ובגלגול שלישי של הליכי התובענה. אפילו נניח כי ערכאת הערעור נהגה צמצום יתר בהלכות "שינוי החזית", ובהכשירה בכך את בחינת העילה החלופית של שכר ראוי, גם אז- אין בכך להצדיק מתן רשות לערעור.
ביהמ"ש קבע כי הבקשה אינה מעוררת שאלה מסוגן של השאלות והסוגיות המצדיקות בחינה ערעורית נוספת בבית המשפט זה. בית המשפט העליון קבע, כי שתי הערכאות קמא ניתחו לשיטתן את השאלה הקונקרטית האם בחינת הסעד החלופי של השכר הראוי מהווה בנסיבות שינוי חזית אל נוכח כתבי הטענות כפי שנוסחו בכתב, ובירור המחלוקות כפי שהתנהלו בהליכי הערכאה הדיונית.
קביעותיהן בשאלה קונקרטית זו נחלקו. אולם אין מחלוקתן יוצאת מידי ההכרעה שנדרשו לה בנסיבות הסכסוך והמחלוקת הפרטנית דנן בתוככי ד' אמותיהן. לא נתחדשה הלכה, ולא נקבעה תוצאה משפטית הזוקקת ליבון עקרוני מחודש בפני בית המשפט זה. לפיכך, ביהמ"ש דחה את הבקשה והותיר על כנה את החלטתו.

רע"א 9934/07, קפלן אהרון נ' עו"ד ישראל יונגר
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכ"ט ישולם לעו"ד גם אם פעל ללא ייפוי כוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
האריזה כפי ששווקה על-ידי המשיבים, בני פרנסיס שוקחה בע"מ, לא נשאה את הכיתובים הדרושים לפי חוק הגנת הצרכן
עידן יוסף
הנשיא פרס נאם בפני הסנאט הפולני ואמר כי פולין החדשה לא תהיה חזרה על פולין הכבושה    "מורשת יהדות פולין תוסיף להקרין"
גלית יצחק
הפעוטה שיחקה עם המטבע ובלעה אותו בטעות    הובהלה לבית חולים כשהיא סובלת מקוצר נשימה וכאבים    בחדר הניתוח הוצא המטבע באמצעות מכשור מיוחד    צפויה להשתחרר במהלך היום לביתה
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג מתיישב לארוחה "משפחתית" מהזן הלא מעיק במסעדת לה-פמיליה האיטלקית בראשון לציון    פוקאצ'ה פריכה וחמימה וקרפצ'יו עשוי כהלכה גרמו לו להבין שהמשפחה הזאת לא צריכה את סופר-נני
ליאן בידר
ליאן בידר לא מתרגשת מקיפוד ודובה מ"ארץ נהדרת" ונוחתת בגבעתיים, עיר עם הפסקה, אבל מצד שני - גם עם הרבה חניה    קפה Y סגר לה את פינת הרעב עם שניצל תאום לזה מ"קפה נואר"    מתאים ובניו, כמו שאומרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il