X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האלופה ספגה הפסד טכני מול מכבי הרצליה, הורדת 2 נקודות בפועל השנה ועוד 4 בעונה הבאה כמו כן, כל המשחקים עד תום העונה יהיו ללא קהל
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: פלאש 90]

בית"ר ירושלים ספגה הערב (חמישי) עונשים כבדים בביה"ד של ההתאחדות על אירועי טדי. כזכור, הקהל פרץ בדקה ה-86 של המשחק כדי לחגוג אליפות וגרם לפיצוצו.
האלופה נענשה בהפסד טכני 2:0 במשחק נגד מכבי הרצליה, 2 נקודות הורדו ממאזנה בעונה הנוכחית ואת העונה הבאה היא תפתח עם מינוס 4 נקודות. כמו כן, משחקי הבית הנותרים של בית"ר העונה יהיו ללא קהל.
בעונה הבאה, בית"ר שוב תפתח ללא קהל שכן טדי יהיה סגור במשחק אחד. לאחר מכן, היציע המזרחי יהיה סגור למשך שני משחקים. בית"ר ספגה גם עונש על תנאי של הפסקת פעילות בכל מקרה של הפסקת משחק הקשורה להתפרעות, התפרצות או התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים.
משמעות ההחלטה של ההפסד הטכני היא שמכבי הרצליה, שפיגרה 1:0 עד אותו רגע, זכתה ל-3 נקודות שהרחיקו אותה משמעותית מהקו האדום. תובע ההתאחדות, עו"ד אבן עזרא אמנם לא ביקש הפסד טכני לבית"ר, אך הדיינים החליטו שכך התקנון מחייב.
נראה שהיריבות של מכבי הרצליה לתחתית לא ישתקו לאחר פסק הדין, שכן ההחלטה יוצרת התערבות במאבקי התחתית. גם בית"ר ירושלים עצמה תערער על ההחלטה - כפי שהודיע שוב ושוב היו"ר אלי ארזי.
בגלל הורדת הנקודות, הפער כעת בצמרת הוא של 10 נקודות מבית"ר למקום השני וכשנותרו 15 נקודות בקופה עד לתום העונה. הרצליה פתחה פער של 5 נקודות מהקו האדום.
הורדת 4 נקודות בפתיחת העונה הבאה גם היא עשויה להשפיע על מאבק האליפות, ללא ספק.
"לא מסתכלים על טבלת הליגה"
"נפסק לא אחת על-ידי נשיא בית הדין העליון המנוח דב לוין ז"ל, שאל לא לבית הדין לפסוק ענשים או תוצאות משחק תוך כדי פזילה לטבלת הליגה", נאמר בהחלטת הדיינים.
"אנו קובעים שאוהדי בית"ר ירושלים הם אלה שפרצו לשדה המשחק וגרמו להפסקתו ולאי-חידושו, ולא מצאנו שנפל פגם כלשהו בהתנהגותה של מכבי הרצליה, איננו מקבלים את טענת הנאשמת שהרצליה סירבה לחדש את המשחק, ולכן אנו קובעים שלמכבי הרצליה לא היתה כל תרומה שלילית לאי חידוש המשחק".
"בנוסף אין אנו מקבלים את טיעוני התובע שמדובר במצב חריג המצדיק סטייה מהוראת התקנון בדבר הפסד טכני בגלל העובדה שאנו נמצאים בסיום העונה, בשיאם של מאבקים נגד הירידה ובמאבקים אלה מעורבות מספר קבוצות. התוצאה היא שאנו קובעים את תוצאת המשחק כקבוע בסעיף 12 בתקנון האליפות לאמור 2:0 לחובת הנאשמת ולטובת מכבי הרצליה".
על בית"ר נאמר: "מדובר בקבוצה אשר יש לה עבר משמעתי חמור מאוד. מבט על גיליון ההרשעות הקודמות של הנאשמת החל משנת 2005 ואילך מראה למעלה מ-20 הרשעות קודמות שעניינן בנושאי התנהגות אוהדים: לרבות התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים, קריאות גזעניות, התפרעות אוהדים, התפרצות לשדה המשחק וחוזר חלילה באופן שאין למצוא דוגמתן אצל אגודות אחרות".
"שמענו בתשומת לב מירבית את תלונתו של ב"כ הנאשמת "שתופרים" לקבוצה האשמות רבות רק בשל היותה פופולרית מאוד ובשל תקשורת מירבית. אנו לא מסכימים לכך, גיליון ההרשעות הקודמות של הנאשמת הוא כה חמור, כה מלא וכה מדבר בעד עצמו עד שאין לעלות על הדעת שניתן להמשיך במסכת ארוכה זו של התפרעויות אוהדים".
"תחושתנו היא שהנהלת הקבוצה נאלצת פעם אחר פעם להתנצל בשם האוהדים אך אינה מצליחה למגר את הנגע עד כדי כך שב"כ הנאשמת "מתגאה" שבעונה האחרונה הורשעה הנאשמת "רק" בעבירות הבאות: 26.08.07 - התפרעות אוהדים שבו נקבע קיום משחק ביתי רשמי ללא קהל במקרה של עבירה חוזרת תוך שנה. 12.12.07 - הרשעה בגין קריאות גזעניות, 05.01.08 - קריאות גזעניות, 03.02.08 - התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים".
"אנו רואים את עיקר ההאשמה הנגזרת מהתפרצות האוהדים בעבירה של התנהגות בלתי ספורטיבית של האוהדים שליוותה את כל התופעה ומאפיינת את המקרה כולו. עבירה זו היא שורש הבעיה של קהל זה שנוקט בהליכים שהם התנהגות בלתי ספורטיבית ושולח את זרועותיו ושלוחותיו במגרשים. על עבירה זו אנו נדרשים להטיל עונשים במלוא החומרה המתבקשת הן מהאירוע והן מהעבר של קהל האוהדים של הנאשמת והננו מטילים את העונשים הבאים".
א. קיום כל משחקי הליגה הביתיים שנותרו בעונה זו ועוד משחק הליגה הביתי הראשון בעונה הבאה ייערכו במגרשה הביתי של הנאשמת וללא קהל.
ב. בשני משחקי הליגה הביתיים הבאים בעונת 2008/09 (כלומר לאחר משחק הליגה הביתי הראשון שייערך ללא קהל) אנו מורים לנאשמת במסגרת סמכויותנו להטלת חיוב חינוכי לסגור את הכניסה ולא להרשות את השימוש ביציע המזרחי של המגרש אשר ממנו נגרמה ההתפרצות וממנו פרץ קהל ההאוהדים למגרש.
ג. אנו מפחיתים ממאזנה של הנאשמת 4 (ארבע) נקודות ליגה בפועל בעונת המשחקים 2008/09 וכן מטילים על הנאשמת עונש על תנאי שבכל מקרה של הרשעה תוך שנה מהיום בעבירות הקשורות להתפרצות ו/או להתפרעות ו/או להתנהגות בלתי ספורטיבית של קהל אוהדים שגרמו להפסקת משחק, הפסקת פעילות מיידית ל-2 משחקים".

תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העונש לבית"ר: הפחתת 2 נק' והפסד טכני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מג'אדה מנסה להרוס אותנו
ירושלים מלחמה  |  17/04/08 22:49
2
סוס טרוייני בממשלת ישראל
yeshurun  |  18/04/08 01:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד הלפרן
בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית, לראשונה זה שלושה ימים, בעקבות דוחות כספיים מאכזבים של ענקית הטלפונים הסלולרים נוקיה ויצרנית התרופות השווייצית רוש
יהונתן דחוח-הלוי
תקלה טכנית או פעולה של האקרים? שיבושים באתר האינטרנט של משרד החוץ הישראלי    משעות הבוקר היה האתר בלתי זמין
איציק וולף
ראש הממשלה טוען בראיונות לחג שמכסים הרבה יותר מטפחיים כי ישראל פועלת להשגת שלום עם סוריה    נשיא סוריה אומר באותה שעה: סוריה מתכוננת למלחמה
איציק וולף
בעקבות מות צלם סוכנות הידיעות רויטרס מפגיעת פגז פלאשט שירה חיל האוויר דורש ארגון בצלם מהפרקליט הצבאי הראשי לפתוח בחקירה פלילית נגד היורים ולהורות על הפסקה מיידית של שימוש בפגזים מסוג זה בחיסולים ברצועת עזה
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה עתירה לבטל את ההחלטה להעניק לפרופ' זאב שטרנהל את פרס ישראל בשל קריאתו למקד פעילויות טרור נגד מתנחלים    השופטת ארבל: אל לנו לתת לפגיעה ברגשות להכריע את הכף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il