שיגור לוויין התקשורת "עמוס-3" של חברת חלל-תקשורת נדחה בכמה ימים, ולפי התיכנון החדש הוא ישוגר לחלל בשבוע הבא. חברת חלל אינה מתחייבת על מועד נקוב לשיגור, אלא אומרת כי הלוויין "ככל הנראה ישוגר בתחילת השבוע הבא".
הבוקר בוטל השיגור ברגע האחרון, לאחר שבמרכז הבקרה באתר השיגור בייקונור ברפובליקת קזחסטן הסמוכה לסיביר נרשם דיווח כי תהליך ההפרדה בין הזרוע התומכת בין כן השיגור למשגר לא בוצע באופן שהשביע את רצון מהנדסי השיגור. מרחק ההפרדה בין הזרוע והמשגר לא היה מלא, ובשל כך הוחלט לדחות את השיגור - עד אשר יבוצעו הבדיקות הנדרשות. הביטול הגיע גם לאחר אובדן התנאים האובייקטיביים להכנסת הלוויין למסלול, שביניהם אי עמידת החברה המשגרת במועד שנקבע לה.
חלל אומרת כי מהנדסי חברת השיגור עובדים על תיקון בוכנת ההפרדה, "כדי לשגר את הלוויין כבר בתחילת השבוע הבא". היא הדגישה כי על-פי בדיקות שערכה אין כל תקלה הקשורה ללוויין או למשגר עצמו - "זניט" מפיתוח ברית-המועצות לשעבר, שקזחסטן היתה חלק ממנה ולאחר התפרקותה נשארו בידיה נכסים שבראשם מרכז השיגור בייקונור. לדברי מנכ"ל חלל, דוד פולק, "שיגור הלוויין עמוס-3 לחלל חייב להיעשות במדויק עם אפס תקלות. דחייה בשיגור מסוג זה היא דבר שקורה - ונלקח בחשבון. אנו סומכים על החברה המשגרת שהחליטה לדחות את השיגור ובכך למנוע תקלות אפשריות בתהליך".
נציין, כי גם שיגורו של הלוויין עמוס-2 בוצע מאותו מרכז שיגור - אלא שאז הוא התנהל לפי התיכנון המדויק, ללא דחיות, תקלות ואי-היפרדות ממיתקן השיגור. עמוס-3 מצויד בארבע אנטנות שידור, שתיים מהן ניידות הניתנות לכיוונון מהקרקע לפי צורכי הלקוחות. כך, שבנוסף לשידורי טלוויזיה, רדיו ושירותי העברת נתונים באלומות הקבועות לחוף המזרחי של ארצות-הברית, המזרח-התיכון ואירופה, יכול עמוס-3 לספק שירותים באמצעות האנטנות הניידות לכל נקודה במזרח-התיכון, באירופה, באפריקה ואזורים נוספים ביבשת אמריקה.
הלוויין ישוגר לאותה נקודה בחלל בה מצויים עמוס-1 ועמוס-2 והיא נקודה שנמצאת ב-4 מעלות מערב. הוא ימוקם בגובה 36,000 ק"מ מעל קו המשווה, במסלול מיוחד הנקרא מסלול גיאו- סטציונרי. השיגור יתבצע באמצעות משגר רב עוצמה אשר יעלה את הלוויין ישירות לגובה השירות הסופי ויאפשר בכך אורך חיים מוגדל. במהלך החודשים הקרובים יחליף עמוס-3 את הלוויין עמוס-1 שיסיים את חייו לאחר 12 שנות פעילות מוצלחות. לעמוס- 2, ששוגר בדצמבר 2003 צפויות עוד כשמונה שנות שירות - במקביל לשכנו החדש עמוס-3.