X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אל-בראדעי: תקיפת המתקן עלולה להביא להשמדת ראיות השגריר, ג'עפרי: מדובר בצילומים שיקריים וחסרי ערך
▪  ▪  ▪
[צילום: וושינגטון פוסט]
בראדעי. נפתח בחקירה

איציק וולף
ממשלת סוריה מאשרת: אולמרט הסכים לנסיגה

+ "ממשל בוש הטעה את הקונגרס"
יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, מגנה בחריפות את ארה"ב ואת ישראל, על שהסתירו מידע מהסוכנות בראשה הוא עומד (סבא"א) בדבר תוכנית הגרעין של סוריה, יחד עם צפון קוריאה.
אל-בראדעי מותח ביקורת על ישראל, וטוען כי תקיפת המתקן הגרעיני בסוריה - ללא שדבר תוכנית הגרעין הסורית הובא לידיעת סבא"א - גרמה למעשה להשמדת ראיות, והיא עלולה עתה לפגוע במאמצי סבא"א לאמת את המידע המחשיד כלפי סוריה.
ראש סבא"א הדגיש, כי הוא רואה את השימוש החד-צדדי בכוח על-ידי ישראל כגורם שעלול לערער את תהליך הבירור שנמצא "בליבו של המאמץ למניעת הפצת נשק גרעיני", כדבריו. הוא הזהיר מפני השלכות פעולה זו על שיתוף הפעולה עם סבא"א.
אל-בראדעי אמר עוד, כי סבא"א תפתח בחקירה נגד סוריה כדי לבדוק האם אכן סוריה פעלה להקמת מתקן גרעיני מבלי למסור על-כך דבר. לדבריו, סוריה מחוייבת לדווח על כל תכנון או בנייה של כל מתקן גרעיני, והסוכנות בראשותו תראה זאת בחומרה אם יתברר כי סוריה פיתחה תוכנית גרעין ולא דיווחה על כך.
אל-בראדעי אמר עוד בהודעתו, כי תקיפת סוריה על-ידי ישראל מזיקה עתה לבירור האמת, והיא עלולה להכשיל את עבודתה של סבא"א, שעיקרה: מניעת הפצת נשק גרעיני.

שגריר סוריה: איננו מפחדים מחקירה

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, אמר בהתייחסו להודעת בראדעי, כי שלטונות סוריה אינם מפחדים מחקירה. לדבריו, לסוריה אין מה להסתיר, ולכן היא תשתף פעולה באופן הדוק עם סבא"א.
ג'עפרי יצא, במקביל, בביקורת חריפה על סוכנות הביון האמריקנית. לדבריו, הדיווח של ה-CIA הוא הוכחה לכישלון העצום של סוכנות זו וכן לכישלון הממשל האמריקני. ג'עפרי אמר דברים אלה לכתבים.
בתשובה לשאלות באשר לתמונות שצולמו בכור הגרעיני אמר ג'עפרי, כי מדובר בצילומים שיקריים וחסרי ערך. הביטו על הקירות, אמר, הם דקים, בעוד שכל מומחה יאמר שקירותיו של מתקן גרעיני צריכים להיות בעובי של שלושה אור ארבעה מטרים לפחות.

תאריך:  25/04/2008   |   עודכן:  25/04/2008
"ממשל בוש הטעה את הקונגרס"

הכור הגרעיני בסוריה לפני שהופצץ [צילום: AP]
ממשלת סוריה דוחה את ההאשמות שהטיח בה הבית הלבן בדבר שיתוף פעולה חשאי שלה עם קוריאה הצפונית לבניית כור גרעיני. סוריה מאשימה את וושינגטון בהטעיית הקונגרס בדבר הפעילות הגרעינית שסוריה מנהלת בשטחה.
בהצהרה שפרסמה (יום ו', 25.4.08) האשימה דמשק את ארצות הברית בסיוע שהעניקה לישראל בהפצצת המתקן הסודי שהיה בתהליכי בנייה בצפון סוריה. "ארצות הברית סייעה לישראל בהפצצה בשטח סוריה בשנה שעברה", לשון ההודעה.
מנגד, הודיע פקיד אמריקני בכיר אמר כי ארצות הברית מעולם לא נתנה "אור ירוק" לישראל לתקוף את המתקן בסוריה. לדבריו, הממשל דן עם ישראל בחלופות השונות בעניין העדויות להימצאותו של מתקן גרעיני בתחומי סוריה, אולם ההחלטה לתקוף הייתה של ישראל ולא של וושינגטון.
ההודעה הסורית באה לאחר שהבית הלבן פרסם בלילה שחלף הצהרה מיוחדת, ובה האשים את סוריה ואת צפון קוריאה בשיתוף פעולה חשאי לבניית כור גרעיני. "הכור שנהרס בשנה שעברה לא נועד למטרות שלום", נמסר בהודעת הבית הלבן (יום ו', 25.4.08).
אל ההודעה נלוו סרטון הדמיה ממוחשב שבו נראה המבנה של הכור שהופצץ, מתקני תשתית נוספים בסביבתו, בהם בריכה תת-קרקעית לאגירת מים, והסביבה הכללית של הכור, במדבר שבצפון סוריה. כמו-כן נראה בסרטון אדם צפון קוריאני ששימש כמדען הבכיר שאחראי לבניית הכור הסורי. בתמונות שפורסמו הוא מצולם עם ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית בסוריה.
עוד נראים חלקים שונים של הכור, בהם החלק העליון של הכור הגרעיני ומתקני התידלוק הרבים המותקנים עליו.
"עד 6 בספטמבר 2007 המשטר הסורי בנה בחשאי כור גרעיני לייצור פלוטוניום. אנו משוכנעים, בהתבסס על מגוון המידע - שצפון קוריאה סייעה לסוריה בפעילות הגרעין הסמויה. יש לנו יסוד סביר להאמין שהכור שנפגע בלא יכולת לשקמו ב-6 בספטמבר לא נועד למטרות שלום. לאחר שהכור הוחרב - הסורים פעלו במהירות להסתיר את הראיות לקיומו", ציינו הדוברים האמריקנים.
לטענת ממשלו של הנשיא ג'ורג בוש, הניסיון של סוריה להסתיר את הראיות מייד לאחר ההפצצה בספטמבר 2007 רק חיזקה אצלם את הביטחון כי הכור לא נועד למטרות שלום. עוד נמסר כי בניית הכור הגרעיני על-ידי סוריה היתה מסוכנת ויכלה לגרום לאי-יציבות באזור ובעולם כולו.
"סוריה פעלה בניגוד להתחייבויות הבינלאומיות ולא יידעה את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על בניית הכור. היא חייבת להתוודות בפני העולם על תוכנית הגרעין שלה", לשון ההודעה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-בראדעי: מגנה פיצוץ המתקן; סוריה: איננו מפחדים מחקירה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין ספק שבראדעי סוכן איסלמי
יהודה דרורי  |  25/04/08 23:34
2
סבא-א,ההיית כבר בכפר סבא?
מאיריקו  |  26/04/08 00:34
3
האחוה הערבית, ראויה להערכה!!  ל"ת
הניה  |  26/04/08 08:48
4
אינם פוחדים.הם גיבורים גדולים ל"ת
חץ  |  26/04/08 12:31
5
להעמידו לדין באשמת סיוע לאירן ל"ת
אזרחית  |  26/04/08 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גדוד הבוקעים הראשון של חטיבת גולני (גדוד 51) יקבל ציון לשבח ממפקד פיקוד הדרום    בנוסף יוענקו צל"שים אישיים למפקדים וחיילים בגדוד
מערכת ONE
לאחר ששיתפה פעולה עם עלית קרוב לארבעה עשורים, חתמה הנהלת הצהובים על חוזה ל-5 שנים עם המותג המצליח    מנכ"ל אלקטרה: "גאה שמכבי בחרה בנו"
מחלקה ראשונה
החשוד ברצח המשולש ברמלה ירה בסבתו, בדודו ובדודתו בדירה המשותפת לו ולסבתא    לאחר מכן ביצע וידוא הריגה בגופות    מסרב לשתף פעולה עם המשטרה
דרור מרום
החבלה באתר האינטרנט הייתה במהלך הלילה - ונמחקו נתונים מחצי השנה האחרונה    מדובר באתר החיצוני של הבנק - ולא באתר הפנימי המשמש את בכירי הבנק וקובעי המדיניות    הנהלת הבנק הורידה את האתר מהאוויר עד להודעה חדשה    ההאקרים כתבו: "נזרוק אותכם - מיליוני צעירים מוסלמים מוכנים למות"
שי אלון
אכזבה נוספת למחבט מספר 1 של ישראל, שנוצח 6:3 ו-6:3 ע"י קאי נישקורי, היפני המדורג 120 בעולם    הראל לוי וג'ים תומאס העפילו לחצי גמר הזוגות
רשימות נוספות
ארה"ב: לא אישרנו תקיפה; וגם - הסרטון המפליל  /  איציק וולף
ה-CIA: ישראל תקפה כור גרעיני  /  איציק וולף
"מלחמה באירן תמיט אסון"  /  יפעת גדות
פצצת האטום של היטלר  /  עמי דור-און
הזוג הבוגדני המוזר  /  עמי דור-און
פטפטת אטומית  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il