X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון הורה לעכב הסרת חסיון מסמכים של יוסף שולדינר ז"ל, מקורבו של השר לשעבר אביגדור ליבמן מסמכי שולדינר נתפסו במשרד בא-כוחו של ליברמן עו"ד מני בנו של שולדינגר טוען: אין קשר בין חקירת ליברמן למסמכים שנתפסו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון הורה (יום ו', 25.4.08) לעכב החלטה להסרת חסיון מסמכים של יוסף שולדינר ז"ל, מקורבו של השר לשעבר אביגדור ליברמן. מדובר במסמכים שנתפסו במשרד בא-כוחם של השניים, עו"ד מני, במסגרת חקירה המתנהלת נגד ליברמן בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
לפני כחודש (יום ה', 27.3.08) דחה בית המשפט המחוזי עררים שהגישו ליברמן ובנו של שולדינר נגד הסרת חסיון המסמכים. בנו של שולדינר טען בערעור שהוגש באמצעות עוה"ד אביגדור פלדמן ואברהם לביא, כי בין אביו, יוסף שולדינר ז"ל, לבין ליברמן "שררו יחסי חברות קרובים וכן קשרי עסקים". למעשה שולדינר הוא זה שרכש בשנת 2001 את החברות שהיו בבעלותו של ליברמן.
עוד טען הבן, כי במהלך תפיסת המסמכים במשרדו של עו"ד מני לצורך החקירה הפלילית נגד ליברמן, נלקחו מסמכים רבים הקשורים לעסקיו השונים של אביו המנוח. לטענתו, "מלבד קנייתן של שתי החברות 'נתיב אל המזרח' ו“ Nativ El Hamizrach (Cyprus) Ltd ' לא הייתה כל זיקה עסקית בין אביו ובין ליברמן, וכי כל חטאו היה בכך שהשתמש בשירותיו של עו"ד מני אשר נתן גם שירותים משפטיים לליברמן. במהלך החיפוש במשרדו של עו"ד מני נתפסו מסמכים רבים הקשורים לחברות אחרות שלו, שאין להן כל קשר לחקירתו של ליברמן, לגבי כל אותם מסמכים, חל חיסיון עו"ד-לקוח ולכן אין להתיר למשטרה לקבלם".
עוד טען שולדינר, כי ההחלטה למסור למשטרה את מסמכי אביו, פוגעת "פגיעה חמורה בחיסיון עו"ד-לקוח". מדובר לטענתו במסמכים עסקיים "אשר לא נטען לגביהם שהם קשורים לחשדות נגד ליברמן". לטענת באי-כוחו של שולדינר בפגישה שנערכה ביניהם לבין נציגי המשטרה במשרדי יאח"ה, הסכימה המשטרה להחזיר מסמכים שאינם נוגעים לשתי החברות נשוא החקירה, אך ביקשה מהם למסור לה באילו חברות מדובר".
באי-כוחו טענו כי המשטרה "מסכימה ומבינה שאין היא רשאית לעשות שימוש במסמכים אלו", וכי "הם אינם צריכים "ליטול חלק בהליך הלא תקין שבו נוקטת המשטרה". כמו כן טענו באי-כוחו, כי בית המשפט "הבין כי בין המסמכים הרבים שהוא התיר את חשיפתם, ישנם מסמכים שחל עליהם החיסיון ולמשטרה אין זכות לקבלם. יחד עם זאת התיר לה לעיין בהם ורק לאחר מכן לכשיתברר כי אינם קשורים לחקירה התנהלת נגד ליברמן, להחזיר מסמכים אלה לידי עו"ד מני"; ועוד נאמר: "אין לאפשר למשטרה לעיין במסמכים חסויים ולהיות זו שתקבע מה להשיב ומה לא. על בית המשפט עצמו היה לעיין במסמכים ולקבוע אילו מן המסמכים רלוונטיים ואילו מסמכים יועברו למשטרה על אף החיסיון".
כאמור, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור. בהחלטה כתב השופט שמואל ברוך כי מנספחים סודיים שהוגשו לעיונו, עולה "תמונה ראייתית לכאורית, שדי בה בשלב הנוכחי כדי לקבוע שלכאורה לפחות, ביצע עו"ד מני מעשים שיש בהם כדי לחרוג מהיקף השירות המשפטי הרגיל או המקובל שאותו אמור ליתן פרקליט ללקוחו, עד כדי מעורבות לכאורית בפלילים, באופן שמצדיק את הסרת החיסיון".
אך כאמור, בנו שולדינר המנוח הגיש ערעור לבית המשפט העליון, וביום ו' 25.4.08 הורתה השופטת אסתר חיות לעכב, עד להחלטה אחרת, את ביצוע פסק הדין ולהימנע מהסרת חסיון מסמכים. היא אף הורתה למשטרה להתייחס "לסוגיית ההליך שיש לנקוט בו וזאת עד יום 27.04.2008 בשעה 15:00".

בש"פ 3690/08
תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט מעכב הסרת החיסיון ממסמכים שנתפסו אצל עו"ד מני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליטות משטרה וכו
י.ש  |  27/04/08 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
מנג'ר צ'לסי היה מרוצה לאחר ה- 1:2 מול היונייטד    פרגוסון: "ההחלטה על הפנדל שטנית"    תגרה בין שחקני הספסל של היונייטד לצוות האצטדיון אחרי המשחק
מחלקה ראשונה
נשיא המדינה היה אורח הכבוד בחגיגת המימונה המרכזית בירושלים וציין כי החג מבטא את רצון העם באחדות
עידן יוסף
נתניהו חגג את המימונה באור עקיבא וסייע בהכנת המופלטות בבית משפחת כהן
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס מגלה שהסכמת הארגון להפסקת אש נעשית כצעד טקטי בלבד    מזהיר מהתפרצות אלימות אם ישראל תדחה את ההצעה המצרית
איציק וולף
בתום מרדף הצליחו כוחות צה"ל ללכוד שני מסתננים פלשתינים שנצפו עוברים את גדר המערכת כשלגופם אפודי קרב וכלי נשק    תושבי היישובים באזור קיבלו אישור לחזור לשיגרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il