X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלוויין המתקדם לתקשורת היה אמור לעלות לחלל ביום חמישי האחרון - אך השיגור נדחה עקב תקלה בכן השיגור בקזחסטן מצפים כי יתחיל לפעול השבוע בשירותי תקשורת, טלוויזיה ואינטרנט הלוויין האחרון בסדרה לעת עתה ישוגר לאותה נקודה בחלל שבה מצויים עמוס-1 ועמוס-2
▪  ▪  ▪
מתכונן לשיגור בקצה המשגר
הלוויין סופח לחגיגות העצמאות

מועד השיגור החדש של לוויין התקשורת "עמוס-3" מתוכנן למחר, יום שני, 28 באפריל. הלוויין של חברת חלל המיוצר בתעשיה האווירית היה אמור לעלות ולהיות מוצב במסלולו מעל כדור הארץ ביום חמישי שעבר - אולם השיגור בוטל עקב תקלה בהינתקות המשגר מכן השיגור בבסיס בייקונור בקזחסטן.
חלון ההזדמנויות לשיגור ייפתח החל מהשעה 8:00 בבוקר, והפעם, כדי להכין את הציבור לקראת שינויים נוספים שנחשבים לשכירים בענף שיגורי הלוויינים, אומרת חברת חלל כי "כידוע ייתכנו שינויים ועיכובים". בשבוע שעבר היה אמור השיגור להיות משודר לבית הנשיא, שמעון פרס, לאחר שהלוויין "סופח" לחגיגות ה-60 למדינה.
השיגור בוטל ברגע האחרון, לאחר שבמרכז הבקרה באתר השיגור הסמוך לסיביר נרשם דיווח כי תהליך ההפרדה בין הזרוע התומכת בין כן השיגור למשגר לא בוצע "באופן שהשביע את רצון מהנדסי השיגור". מרחק ההפרדה בין הזרוע והמשגר לא היה מלא, ובשל כך הוחלט לדחות את השיגור עד אשר יבוצעו הבדיקות הנדרשות, כדי למנוע את אובדן הלוויין שעלותו ועלות שיגורו מתקרבים ל-200 מיליון דולר. חלל אמרה כי מהנדסי חברת השיגור עובדים על תיקון בוכנת ההפרדה, והיא הדגישה כי לפי בדיקות שערכה אין כל תקלה הקשורה ללוויין או למשגר עצמו - "זניט" מפיתוח ברית-המועצות לשעבר, שקזחסטן היתה חלק ממנה ולאחר התפרקותה נשארו בידיה נכסים שבראשם מרכז השיגור בייקונור.
לדברי מנכ"ל החברה, דוד פולק, "שיגור הלוויין עמוס-3 לחלל חייב להיעשות במדויק עם אפס תקלות, ואנו סומכים על החברה המשגרת שהחליטה לדחות את השיגור ובכך למנוע תקלות אפשריות בתהליך". נציין, כי גם שיגורו של הלוויין עמוס-2 בוצע מאותו מרכז שיגור - אלא שאז הוא התנהל לפי התיכנון המדויק, ללא דחיות, תקלות ואי-היפרדות ממתקן השיגור.
הלוויין האחרון בסדרה לעת עתה ישוגר לאותה נקודה בחלל בה מצויים עמוס-1 ועמוס-2 - הנמצאת ב-4 מעלות מערב. הוא ימוקם בגובה 36,000 ק"מ מעל קו המשווה, במסלול מיוחד הנקרא מסלול גיאו-סטציונרי, כלומר המתאים לסיבוב כדור הארץ בנקודה קבועה. השיגור יתבצע באמצעות משגר רב עוצמה אשר יעלה את הלוויין ישירות לגובה השירות הסופי ויאפשר בכך אורך חיים מוגדל.
במהלך החודשים הקרובים יחליף עמוס-3 את הלוויין עמוס-1 שיסיים את חייו לאחר 12 שנות פעילות מוצלחות. לעמוס- 2, ששוגר בדצמבר 2003, צפויות עוד כשמונה שנות שירות - במקביל לשכנו החדש עמוס-3. כבר בטרם שיגורו לחלל נרכשו מבעוד מועד למעלה מ-85% מקיבולת השירות של עמוס-3, והחברה מעריכה שהסכמי שימוש בקיבולת במלואה יושלמו בקרוב.

תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עמוס-3" - חלון ההזדמנויות לשיגור ייפתח מחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדענים גילו ראיות לווירוס החצבת ולווירוס הפפילומה (האחראי לסרטן צוואר הרחם) בדגימות של רקמות שנלקחו מחולי סרטן ריאה
דרור מרום
הצפת השוק הישראלי בנעליים זולות מסין גורמת, לטענת התעשיינים, להרס תעשיית הנעליים בישראל    בעשור האחרון פוטרו מהענף כ-2,200 עובדים    בשנה האחרונה חל גידול דולרי של 12.7% בייבוא הנעלים מסין - והוא הסתכם ב-112.4 מיליון דולר    יצרני הנעליים פנו למשרד התמ"ת בדרישה להטיל היטל על ייבוא נעליים מסין
דרור מרום
יותר מיומיים על הקרקע: אתר האינטרנט של הבנק המרכזי עדיין לא שוקם במלואו לאחר הפריצה, החבלה בחומרים הכלולים בו והצפתו בכתובות בערבית    מי שנכנס לאתר היום נתקל בכתובת "האתר סגור זמנית"    הנהלת הבנק - מדובר באתר החיצוני של הבנק ולא באתר הפנימי המשמש את בכירי הבנק וקובעי המדיניות    שבוע חדש ואתר לבנק אין
יפעת גדות
למרות שהאכיניציאה משווק כתמריץ חיסוני ונמכר כמעט בכל החנויות למוצרי בריאות, מחקר נוסף מניב גם הוא ממצאים מפוקפקים שאינם תומכים בשימוש באכיניצאה למניעת הצטננות
יפעת גדות
הטכניקה החדשה מדכאת אינזים שידוע כגורם העיקרי לניוון המוח המזדקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il