X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת שניט המליצה לבטל את חזקת הגיל הרך הקובעת כי ילד עד גיל שש יהיה עם אמו לאחר גירושי הוריו "ילד זקוק לשני הוריו לצורך התפתחות התקינה; על החוק לעודד הידברות בין ההורים"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מהפכה ביחס להורות עם הקביעה של ועדה מקצועית כי ילד זקוק לשני הוריו באופן שווה לצורך התפתחות התקינה. ועדת שניט לבדיקת אחריות הורית בגירושין הגישה (יום א', 27.4.08) את מסקנותיה לשר המשפטים דניאל פרידמן. אחת המסקנות המהפכניות היא ההמלצה לבטל את "חזקת הגיל הרך" הקובעת כי ילד עד גיל שש יהיה עם אמו.
מדובר בוועדה ציבורית "לבחינת ההיבטים המשפטיים של האחריות ההורית בגירושין" שמונתה במרץ 2005 על-ידי שרת המשפטים דאז ציפי לבני. בראשות הוועדה עומד פרופ' דן שניט, ועל חבריה נמנים, שופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן חנה רוטשילד; דיין בית הדין הרבני הגדול הרב אברהם שרמן, מנהל בתי הדין השרעיים עו"ד איאד זחאלקה, גב' רותי דניאל מעמותת "הורות שווה", ד"ר דפנה הקר, הפקולטה למשפטים והתוכנית ללימודי נשים ומגדר, אוניברסיטת תל אביב; ד"ר תרצה יואלס מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. כמו כן יו"ר וועדת הגישור של לשכת עורכי הדין במחוז חיפה והצפון לשעבר, עו"ד גלית סנה-לוריה, היועצת המשפטית של נעמ"ת, עו"ד גלי עציון, פקידת סעד ראשית לסדרי דין, עו"ס רונית צור וכן, יו"ר וועדת החקיקה, ילדים ונוער של לשכת עורכי הדין עו"ד שמואל מורן, פרופ' אבי שגיא-שְורץ מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. ד"ר פרץ סגל ממשרד המשפטים, מרכז את הוועדה, ומזכיריה הם: עו"ד יעקב פרידברג ועו"ד יפית לב-ארץ.
בנוסף להמלצה לבטל חזקת הגיל הרך ממליצה הוועדה לקבוע בחוק אחריות הורית למימוש זכותו של ילד לקשריו עם אחיו ואחיותיו וכן עם הסבים והסבתות.
חברי הוועדה קובעים כי "חזקת הגיל הרך" מנוגדת למימצאים הפסיכולוגיים שמוכיחים כי לצורך התפתחותו התקינה של ילד יש חשיבות מירבית לקשריו עם שני הוריו. "הואיל ונקודת המשען של החוק המוצע היא עקרון 'טובת הילד' כשיקול ראשון במעלה, נכון לבטל את חזקת 'הגיל הרך'. חזקת 'הגיל הרך' מנוגדת לממצאים הפסיכולוגיים האמפיריים, שמוכיחים כי לצורך התפתחות התקינה של הילד יש חשיבות מרבית לכך שיהיו לילד קשרים עם שני הוריו. למעט מקרים קיצוניים של סכסוך חריף בין ההורים, המחקרים מוכיחים כי ילד שקשריו עם שני הוריו לאחר הגירושין תקינים מתפתח באופן דומה לילד שהוריו לא נפרדו, לעומת ילדים שהיו בקשר עם הורה אחד בלבד. על כן לדעת הוועדה על החוק לעודד הידברות בין ההורים, באמצעות גישור או ייעוץ משפחתי, שתאפשר את מימוש זכותו הבסיסית של הילד לקשר מיטבי עם שני הוריו ואת התפתחותו התקינה".
חברי הוועדה אף מציעים להתוות להורים "הסכם הורות" באמצעות תיווך של גורם שלישי כמו מטפל מקצועי או מגשר. ההסכם נועד להסדיר בין ההורים את "שגרת החיים" ובכך ייאפשר לטענת חברי הוועדה "הימנעות מדיונים עקרוניים אמוציונאליים שאינם מקדמים את טובת הילד".
הוועדה מציינת כי אחד מסלעי המחלוקת הכבדים ביותר בנוגע לקשר בין ההורים לבין ילדיהם מתעורר כאשר אחד מן ההורים מבקש להגר מן הארץ עם הילד. "על-מנת להבטיח, שתפיסת הוועדה בדבר חיוניות שמירת הקשר של הילד עם שני הוריו להתפתחותו התקינה לא תתפרש ככזו שבאה לפגוע באפשרות ההגירה של הורה יחיד עם הילד, מוצע להסדיר במפורש נושא זה בהתאם למתווה הכללי באשר לאופן מימוש האחריות ההורית שבחוק המוצע".
בין ההמלצות שהוגשו לשר המשפטים, לקבוע בחוק אמצעים שיאפשרו לבית המשפט לפעול, לבקשת הורה או הילד, בכל הנוגע למימוש מעשי של הסדרי האחריות ההורית. מוצע לכלול בחוק "הוראה מפורשת המעניקה זכות להפעיל אמצעי אכיפה משפטיים שונים כלפי ההורה המפר את 'אחריותו ההורית' לרבות זכות תביעה בנזיקין, כאשר הורה מתרשל במילוי אחריותו ההורית".

תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצה: חזקת הגיל הרך תבוטל
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם חזקת השופט הרך...?
שואל ומקשה  |  27/04/08 17:31
2
סוף סוף מתחילים לקבל שכל !!!
אלקזאי  |  27/04/08 18:16
3
מדינת ישראל יוצאת מן החושך אל
יאיר תיבון  |  27/04/08 18:45
4
מי שקבע בעבר את.....
אמנון לביא-לוי  |  27/04/08 18:59
5
ברכות לחברי הורות=שווה טל שחף
גיא רוה  |  27/04/08 19:56
6
נלחמנו וניצחנו - אבות גרושים
הצטרפו אלינו  |  27/04/08 21:04
7
חבלי משיח
NBA24353  |  27/04/08 21:17
8
גברים ונשים יחד למען הילדים
חגי  |  28/04/08 10:32
9
המלצה: חזקת הגיל הרך תבוטל
אוקסנה  |  29/04/08 08:44
10
חזקת הגיל הרך
מור  |  1/05/08 09:37
11
ממצאים בארכיון? דו"ח ב-URL
yohananw  |  1/05/08 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
השלטונות הסורים החזירו פריטים שנגנבו במהלך הביזה לאחר הפלתו של חוסיין
יעל צלניק
ברוח בר כוכבא, מארגנות יעל צלניק והקולגה רומי מרד קטן במקרר המשרדי ויוצאות לארוחת צהריים שותתת דם בוינו, מסעדת בשרים כשרה שממוקמת מול חומות העיר העתיקה בירושלים
עידן יוסף
בניזרי הושעה אוטומטית ובהיינה ימלא את מקומו    אם יוסר הקלון יפנה בהיינה את מקומו לטובת הח"כ המושעה
דרור מרום
דן אנד ברדסטריט מדווחת כי בשנה שעברה חל גידול של כ-11% במחזור העסקים של הגדולות לעומת 2006    מעריכה כי חברות התעשיה הבולטות במשק ימשיכו לצמוח גם בשנת 2008 - למרות ההאטה המסתמנת בעולם    הנימוק: הן פועלות בתחומים שנחשבים דפנסיביים שאינם מושפעים מהאטה - כמו הביטחון, התרופות והכימיקלים
מערכת PCאון
למה לא לשלב בין כף רגילה לבין מאזניים? באמת למה לא. זה בדיוק מה שמציע ה-Spoon Scale, גאדג`ט שיציל אתכם מהתמוטטות עצבים בחג הפסח, ובכל החגים בלוח השנה העברית. חג שמח וכשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il