X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התובעת לא הצליחה לבטל עסקת מכר מרחוק, לאחר כמחצית השעה, ועברה דרך חתחתים בשל התחמקות הנתבעת בית המשפט קבע שיש לפצותה בגין טרחה
▪  ▪  ▪

אנה בוטקילינה תבעה את חברת מולטיסייל שיווק בע"מ (ח.פ. 513704742) בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שהתקשתה לבטל עסקת מכר מרחוק.
מכתב התביעה עלה שבחודש אוקטובר אשתקד, צלצלה נציגת הנתבעת לתובעת והציעה לה לרכוש חבילת מוצרים בשווי של 615 שקל. התובעת השתכנעה ושילמה עבור העסקה ב-12 תשלומים בכרטיס אשראי.
לאחר כחצי שעה התחרטה וכל ניסיונותיה להשיג את הנתבעת עלו בתוהו. התובעת גוללה כיצד צלצלה לנתבעת, עוד באותו יום עשרות פעמים, השאירה הודעות בתא קולי, שלחה פקסים ושום דבר - היא לא הצליחה ליצור קשר עם הנתבעת. יומיים לאחר מכן שלחה מכתב רשום שחזר בטענת "כתובת לא ידועה". כשערכה בירור בבזק וברשות הדואר הללו אישרו שכתובת הדואר שברשותה, הלקוחה מתוך אתרי אינטרנט, מדויקת. יותר מזה, נציגי הנתבעת הודו בעצמם שהכתובת נכונה. אלא מה? שהנתבעת, כך התברר, בחרה בכוונה שלא לקחת דברי דואר והללו הוחזרו לשולח.
התובעת חויבה בשני חיובים לאחר שסירבה לקבל את החבילה שהוחזרה לנתבעת. בסופו של דבר, כעבור חודשיים ולאחר הגשת התביעה העסקה בוטלה במזל טוב. התובעת ביקשה פיצוי בגין הוצאות, טרחה ועוגמת נפש שהיו מנת חלקה עד שהצליחה לבטל את העסקה. היא צרפה דפי פירוט שיחות שתמכו בגרסתה.
הנתבעת הכחישה בכתב ההגנה את כל הטענות נגדה ואמרה שהעסקה בוטלה והתובעת קיבלה את כספה. כמו כן שניסתה לאתר את התובעת ולא הצליחה ויש לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן לפני שבועיים, בהעדר צד, חייב השופט אברהם טננבוים, את הנתבעת לשלם לתובעת 800 שקל עבור הוצאות טלפון ופקס בתוספת 5,000 שקל בגין בזבוז זמן, טרחה ועוגמת נפש. השופט הדגיש בפסק דין (בן 5 עמודים), שטובתן של עסקאות מכר מרחוק מחייבת את הספקים ליצור בקרב הצרכנים "אווירת קניה בטוחה" וספק שאינו נוהג כך פוגע בכל העוסקים במכר מרחוק. "פרשנות צריכה להיות לא לטובת המוכרים ולא לטובת הקונים, אלא לטובת מנגנון שיאפשר ככל האפשר לצדדים להיות מרוצים. ובהקשר ללקוח, על המנגנון לאפשר ללקוח לבטל את העסקה באותה קלות בה נכרתה. בכל עסקה של מכר מרחוק, על המוכרים לתת אפשרות לקונים לצאת מהעסקה בקלות, במהירות וללא מאמץ. לא רק מטעמי הגנת הצרכן, אלא מטעמי מדיניות הצופה פני עתיד ועסקאות עתידיות רבות. לא כך היה במקרה שלפנינו. על הנתבעת היה לאפשר לתובעת לסגת בקלות רבה מהעסקה ולתת לה את כל הפרטים האפשריים על מנת שתוכל לעשות כן. היה עליה להפסיק מיידית את הגביה באמצעות כרטיס אשראי ובוודאי היה עליה לתת אישור מפורש בכתב". השופט הוסיף: "אני ער לעובדה שמדובר בפיצויים לא נמוכים אך האינטרס הציבורי מחייב כי התנהגות מעין זו של הנתבעת תיתקל בתגובה תקיפה".

תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספק שהתחמק מביטול עסקה חויב בפיצוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
זוג טען שאלבום החתונה אינו מושלם כל עוד חסרות בו תמונות מסלון הכלות והצלם לא עמד בהתחייבויותיו    בית המשפט חייב את הצלם לשלם פיצוי לאחר שלא נתן הסבר
דרור מרום
בחודשים ינואר-מרס 2008 הסתכם ייבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-13.9 מיליארד דולר    34% מהייבוא היה מהאיחוד האירופי, 20% מאסיה, 13% מארצות הברית ו-33% הנותרים מיתר העולם
רותי אברהם
ועדת שניט המליצה לבטל את חזקת הגיל הרך הקובעת כי ילד עד גיל שש יהיה עם אמו לאחר גירושי הוריו    "ילד זקוק לשני הוריו לצורך התפתחות התקינה; על החוק לעודד הידברות בין ההורים"
יפעת גדות
השלטונות הסורים החזירו פריטים שנגנבו במהלך הביזה לאחר הפלתו של חוסיין
יעל צלניק
ברוח בר כוכבא, מארגנות יעל צלניק והקולגה רומי מרד קטן במקרר המשרדי ויוצאות לארוחת צהריים שותתת דם בוינו, מסעדת בשרים כשרה שממוקמת מול חומות העיר העתיקה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il