X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי ליברמן, התמשכות החקירות נגדו נובעת מרקע פוליטי ומערכתי על הפרקליטות והמשטרה: סוחטים באיומים על העיתונאים: אברמוביץ' אלוף המושחתים וגילת סגנו
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן [צילום: פלאש 90]

יושב-ראש ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, כינס (יום ב', 28.4.08) מסיבת עיתונאים ובה תקף את משטרת ישראל ואת העיתונאים-מטעם, כטענתו.
השר לשעבר הלין כי המשטרה מנהלת נגדו מערכה פוליטית ומערכתית, וזאת באמצעות הדלפות מכוונות מהחקירות וחקירות ממושכות. הוא קבל על התמשכות החקירות נגדו במשך תשע השנים האחרונות. הוא האשים את הפרקליטות והמשטרה ב"סיכול ממוקד": מסע ציד של חקירות נגדו תוך סחיטה באיומים נגדו ונגד הקרובים אליו.
ליברמן אמר כי עושים לו עינוי דין וטוענים כלפיו שהוא עושה עינוי דין לחוקריו. הוא הפנה אצבע מאשימה גם כלפי עיתונאים - אמנון אברמוביץ' אותו כינה "אלוף המושחתים" ו"סגנו" מרדכי גילת, שלדבריו מנסים להפוך את היוצרות ולשנות את המציאות באמצעות מתן פרשנות-מטעם.
ליברמן אמר כי מאז שעלה לישראל ביוני 1998 ועד יולי 1996 היו לו רק שני דוחות חניה, ומרגע שהתמנה בתאריך זה לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, הוא נחשד באינספור תיקים, בהם זיוף דוחות רשות השידור, פרשת בר-און-חברון, גשר, פרשת לרנר, מימון בחירות ועוד. הוא קרא לעצמו בציניות: "יקיר אגף החקירות במשטרה".
הוא ציטט מדוח שכתב בזמנו היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, על ניצב (בדימוס) משה מזרחי, ובו מתח ביקורת על כך שקצין בכיר במשטרה החזיק בתמלילי שיחות של האזנות-סתר לצמרת הממשל בהם גם שיחות של ראש ממשלה מכהן, מבלי שאיש -למעט פקודיו - יידע על כך, וזאת מבלי שיש קשר בין התמלולים לחקירה. רובנישטיין כתב בדוח שהכין כי שיקול הדעת של מזרחי היה בעייתי וכי התנהלותו אינה עולה בקנה אחד עם החוק. פרשה זו נחשפה ב-Nfc ובעקבותיה הודח מזרחי מתפקידו (ראו: פרשת מזרחי).
בטענותיו של ליברמן אין חדש. את עיתוי מסיבת העיתונאים הסביר ליברמן בכך שהשבוע מלאו בדיוק שנתיים להודעת משרד המשפטים ולפיה הוחלט לחדש את אחת החקירות נגדו, ו"מאז לא קיבלתי שום הודעה נוספת".

המפכ"ל: אין שום דבר אישי נגד ליברמן

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, אמר בתגובה כי יש לו אמון מלא בחוקרים, ואין למשטרה שום דבר אישי נגד ליברמן. לדבריו, החקירה נגד השר לשעבר אמורה הייתה להסתיים לפני כשנה, אך מידע חדש חייב את התמשכותה. הוא סירב להשיב האם התמשכות החקירה נובעת כתוצאה מאי שיתוף פעולה מצדו של ליברמן.
השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, אמר כי הוא משוכנע בעבודתם הטובה של החוקרים, ואם יש לליברמן טענות הוא יודע לאן הוא יכול להפנותן.
העיתונאי מרדכי גילת גיחך לשמע טענותיו של ליברמן ואמר כי הוא כינס את מסיבת העיתונאים משום שגם הוא יודע שיום הדין קרב. לדבריו, התמשכות החקירה נגדו נובעת מכך שליברמן אינו משתף פעולה עם חוקריו. הוא הוסיף כי ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, ו"כשאדם צועק ומיילל סימן שהוא במצוקה קשה".
הפרשן אמנון אברמוביץ' סירב לפי שעה למסור את תגובתו.

תאריך:  28/04/2008   |   עודכן:  28/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: מסע ציד ורדיפות נגדי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אחריות אישית
א .פובליציסט  |  28/04/08 11:28
2
ליברמן נתפסת. אל תבכה. תשלם! ל"ת
חץ  |  28/04/08 12:44
 
- יש לך טעות.
י.ש  |  28/04/08 15:02
3
שמעתי את מזרחי,
יהודי גאה,  |  28/04/08 12:59
 
- יהודי?לא בטוח. גאה?מאיזה מבט! ל"ת
טיל  |  28/04/08 14:29
4
ליברמן הוא דוגמא ליושר אישי
פצ'ה מצ'ה  |  28/04/08 15:04
5
על ראש הגנב בוער הכובע ל"ת
גלעד ק  |  28/04/08 22:32
6
ליברמן עוד תוצר של הליכוד ל"ת
המושחת ומשחית  |  29/04/08 08:21
 
- הם התרגלו שקומבינה מסדרת להם  ל"ת
פטור מהעמדה לדין  |  29/04/08 15:52
7
אל תצביעו לליברמן ולאסתרינה
קוראים וקוראות  |  29/04/08 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בראיון ל-Nfc מסביר איזי בורוביץ, יו"ר דירקטוריון חברת התעופה ומבעליה, את החלטתו למכור את מניותיו לאחיו ולפרוש מכל תפקיד ניהול בחברה    "הגיעה השעה לפרוש מניהול ענף התעופה לאחר 20 שנה שבהן השפעתי עליו"    ההחלטה על עתיד הבעלות על החברה תתקבל עד סוף מאי
איריס פרחי
התובעת האשימה את תחנת הדלק ברשלנות וכמי שאחראית לנזק שנגרם לרכב    הנתבעת השיבה שהתובעת אשמה כי לא ביקשה לתדלק בסולר    הצדדים התפשרו
איריס פרחי
התובעת התרעמה שחברת ישראכרט סירבה לבטל חיובים למרות שקיבלה ריהוט שלא תאם להזמנה וביטלה את העסקה    בית המשפט קיבל את עמדת ישראכרט
איריס פרחי
הזמין מלון זול והתלונן שבחדר היה לכלוך ועובש    בית המשפט פסק שאין להטיל אחריות על סוכנות נסיעות בשל תקלות בלתי צפיות הקשורות בתפעול המלון
עידן יוסף
מחקר חדש באוניברסיטת תל אביב קובע כי הפעילות העירונית מפחיתה את עוצמת קרינת השמש    במהלך 25 שנים הייתה ירידה של 8% [צילום: פלאש 90]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il